اخبار ورزشیفوتبال جهان

پاسخ منفی کی روش به آفریقای جنوبی

رسانه ساندی ورلد در اتفاقات پیرامون آفریقای جنوبی در خصوص آمدن کی‌روش به این کشور پرده برداشت.

به گزارش پیشرو ورزش، از چند روز گذشته ماجرای مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی آفریقای جنوبی در تیتر رسانه‌ها قرار گرفت و مطبوعات دنیا از بازگشت سرمربی سابق ایران به دنیای فوتبال نوشتند.

طبق گزارش سایت ساندی ورلد، فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی از روز چهارشنبه شب سرمربی خود را انتخاب کرده بود ولی جمعه به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل «شرایط جهانی کووید-۱۹ و محدودیت‌های سفر در این کشور» مشخص شدن سرمربی به مشکل برخورده و به تعویق خواهد افتاد.

این رسانه نوشت که کی‌روش پس از عدم دسترسی آفریقای جنوبی به مربیانی چون «پیتسو موسیمانه» و «بنی مک‌آرتی» در لیست اصلی SAFA قرار گرفت و مبنا بر این بود که جانشین نتسکی شود. مربی که در رسیدن به جام ملت‌های ۲۰۲۱ ناموفق ظاهر شده بود.

ساندی ولرد نوشت که اخبار حاکی از این است که پول هم ممکن بوده که شرایط توافق آفریقای جنوبی و کی‌روش را بر هم زده باشد. این رسانه نوشت با اینکه SAFA  اعلام کرده که پول مسئله نیست ولی کی روش قرار بود برای مربیگری در آفریقای جنوبی نزدیک به ۵۰ میلیون رند (در حدود ۳٫۵ میلیون دلار)  در یافت کند. کی‌روش در سال ۲۰۱۷ و زمانی که هنوز سرمربی تیم ملی ایران بود، مورد توجه آفریقای جنوبی قرار گرفت و آن زمان دستمزد ۴۰ میلیون رند ( حدود ۲٫۵ میلیون دلار) را درخواست کرد.

یک عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در این خصوص گفت: قرارداد با کی روش تمام شده بود و من نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌داد وقتی ما نامش را علنی فاش کرده بودیم. ما باید عجله می‌کردیم تا سرمربی خود را انتخاب کنیم زیرا انتخابی جام جهانی در حال آغاز است. امیدوارم اشخاص فدراسیون پاسخ مناسبی برای عدم حضور کی‌روش برای ما داشته باشند.

یک عضو دیگر فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی اظهار داشت: کی‌روش به دنبال این شغل نبود و اکنون هم از گزینه های حذف شده است. هیچ مذاکره‌ای در خصوص مسائل اقتصادی با کی‌روش نشده بود و ما اصلا به جایگاهی با او نرسیده بودیم.

ساندی ورلد نوشت که ریاست فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی، دنی جوردن یکی از طرفداران بزرگ کی‌روش است و مسئله نیامدن این سرمربی به آفریقا بسیار او را ناراحت کرده است.

باید دید در ادامه چه کسی هدایت بافانا بافانا را برعهده خواهد گرفت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا