اخبار ورزشیسایر اخبار

پارسانیا عنوان کرد؛ صدور مجوز سمن های جوانان از پنج ماه به ۱۵ روز کاهش یافت

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان با بیان این که در گذشته مجوز سمن های جوانان در ۲۵ مرحله و میانگین حدود پنج ماه به جوانان متقاضی داده می شد، تصریح کرد: این مراحل در اصلاح فرآیند و تسهیلی که صورت گرفت با دستورالعمل جدید به پنج مرحله و حداکثر ۱۵ روز کاهش پیدا کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، مراسم رونمایی از سامانه مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور سینا کلهر معاون امور جوانان، ولیئی معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، علی پارسانیا مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان، زارع رییس مرکز فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، متقی فر مدیرکل دفتر یرنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، تاجیک مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان، دبیران شبکه های تخصصی سمن های جوانان، اصحاب رسانه و جمعی از کارشناسان ستادی در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
علی پارسانیا در این مراسم با بیان این که طبق قانون، صدور مجوز و نظارت بر سازمان های مردم نهاد جوانان تکلیف قانونی این وزارت است، افزود: بر این اساس دستورالعمل جدیدی تنظیم شد که تمامی بخش های مورد نیاز پروسه ثبت سمن ها، نظارت، فعالیت و… آنها در آن دیده شود.
وی با اشاره به بخش های مختلف دستورالعمل جدید اعم از بحث حقوق و تکالیف، صدور، انحلال، محدوده فعالیت سمنها و… گفت: در گذشته فقط در محدوده فعالیت استانی به سمن ها مجوز داده می شد که با راه اندازی این سامانه محدوده فعالیت شهرستانی، استانی و ملی سمن ها در این دستورالعمل پیش بینی شده است.
پارسانیا اظهار داشت: در محورهای مرتبط با مباحث حوزه جوانان صرفا بر مبنای علاقه مندی جمعی از جوانانی که در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند، مجوز بدون هیچ‌قید و شرط دیگری داده می شود.
وی تصریح کرد: فعالیت سمن های جوانان در محورهای اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی، اعتقادی و مذهبی در ۱۳۰ موضوع تخصصی در این سامانه تعریف شده که جوانان می توانند در سامانه درخواست مجوز دهند.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: این دستورالعمل ها روند کارشناسی ویژه ای را در معاونت امور جوانان و با نظر صاحب نظران و کارشناسان حوزه جوانان، استان ها، واحد حقوقی و حراست وزارت طی کرده است که امروز همزمان با رونمایی از سامانه مشارکت های اجتماعی ابلاغ خواهد شد.
وی تصریح کرد: موضوع ارتقا را قبلا در روند صدور مجوز نداشتیم که الان تمام مباحث مرتبط با صدور، تمدید،ارتقا، اصلاحیه، حمایت از طرح ها، توانمندسازی، آموزش سمن ها و … در این سامانه پیش بینی شده است و تاکید ما در دادن مجوز به جوانان، تسهیل این فرآیند است.
پارسانیا با بیان این که قبلا در ۲۵ مرحله و میانگین حدود پنج ماه این مجوزها به جوانان متقاضی داده می شد، تصریح کرد: این مراحل در اصلاح فرآیند و تسهیلی که صورت گرفت با دستورالعمل جدید به پنج مرحله و حداکثر ۱۵ روز کاهش پیدا کرد که سمن ها به دوشکل هیئت امنا و مجمع عمومی با حداقل سه نفر به عنوان عضو شورای مرکزی و در یک فرآیند بسیار آسان و تمام الکترونیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند درخواست خود را ثبت کنند.
وی افزود: تلاش ما بر این بود که این فرآیند به صورتی طراحی شود که نقش بخش های مختلف اعم از ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، کارشناسان استانها، و همکاران ستاد مشخص باشد.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: تنها نکته ای که تاکید داریم بحث اعضای شورای مرکزی سمن ها هستند که باید در بازه ۱۸ تا ۳۵ سال باشند و هویت حقوقی که به یک سازمان مردم نهاد داده می شود تا زمانی که از بازه سنی ۳۵ سال عبور نکنند پابرجاست.
وی تاکید کرد: سمن های جوانان باید فرصت را فراهم کنند که در یک گردش مدیریتی اعضای شورای مرکزی از تیم جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال انتخاب شوند تا موجب رشد جوانان دیگر هم بشوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا