اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

پارالمپیک توکیو| رستمی اولین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد

ملی‌پوش پاراوزنه برداری با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی موفق شد نخستین مدال طلا کاروان اعزامی به پارالمپیک را به نام خود کند.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت‌های دسته منهای ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری مردان عصر امروز (شنبه) در سالن توکیو اینترنشنال فوروم برگزار شد و روح‌الله رستمی به‌عنوان نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان رفت. وی با نمایندگان چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.
رستمی ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه ۲۲۸ کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه نیز مشکلی نداشت.

این ملی پوش که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی رکورد جهان را به نام خود کند، برای حرکت سوم پشت وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی قرار گرفت و برای مهار آن مشکلی نداشت. با مهار این وزنه، نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی شد. با توجه به قهرمانی رستمی، درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی ناموفق بود. 

«جیائو فی» از چین با ۲۱۵کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با ۲۱۲ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز منهای ۸۰ کیلوگرم شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا