اخبار ورزشیفوتبال ایران

وکیل فدراسیون فوتبال: رسیدگی به پرونده‌ها در CAS منصفانه تر از فیفا است/ به دادرسی رای ویلموتس ایراد می گیریم

وکیل فدراسیون فوتبال گفت: رای ویلموتس ۲۱ روز پس از ابلاغ گراندز آن قابل تجدیدنظر در دادگاه CAS است و رای این دادگاه متفاوت تر و منصفانه تر از رسیدگی فیفا است.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی ملیح زاده درباره محکومیت فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به مارک ویلموتس اظهار داشت: ساعت ۱۶ امروز بود که به ما ابلاغ شد رای اولیه این پرونده به مبلغ ۶ میلیون و حدود ۱۰۰ هزار یورو علیه فدراسیون صادر شده است اما نکته قابل اهمیت این است که رای مذکور قطعی و نهایی نیست.

وی افزود: این رای ۲۱ روز پس از ابلاغ گراندز آن قابل تجدیدنظر در دادگاه CAS است و قرار نیست فدراسیون فوتبال فردا پولی به مارک ویلموتس پرداخت کند و این رای قطعی و اجتناب ناپذیر باشد. رسیدگی در CAS متفاوت تر و منصفانه تر از رسیدگی فیفا است.

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس توضیح داد: قبل از اینکه بخواهم احساسات را در صحبت های خود دخیلا کنم باید بگویم احتمال نقض رای در دادگاه CAS وجود دارد زیرا ما در این دادگاه از مزیت رسیدگی استماعی و احتمالا پنل قاضیان سه نفره بهره مند خواهیم بود.

ملیح زاده تصریح کرد: اگر رای به سود ایران بود بازهم نباید هیجان زده می شدیم همانگونه که اکنون هم دچار دپریشن(افسردگی) شویم. رای پرونده قابل تجدیدنظر در CAS و در موارد استثنایی دیوان فدرال سوئیس است. اینکه بگوییم فردا فدراسیون باید مبلغ را کارسازی کند در غیر این صورت دچار محرومیت می شود به هیچ وجه پایه علمی و دادرسی ندارد.

وی ادامه داد: اطمینان می دهم با توجه به نکات ذکر شده تمام تلاش خود را انجام می دهیم و امیدوار هستیم در دادگاه حکمیت ورزش رای را نقض کنیم. این حکم از سوی یک نفر صادر شده است که با توجه به سابقه اش بیشتر به سود فوتبالیست ها و مربیان نظر می دهد. به رسیدگی فیفا ایراد شکلی جدی وارد است  و ما امیدواریم با توجه به موارد بیشماری که آرای کمیته تعیین وضعیت فیفا در دادگاه CAS  نقض شده است، بتوانیم با تجدید نظر در این دادگاه از فوتبال ایران دفع ضرر کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا