اخبار ورزشیفوتبال جهان

ونگر:پول فوتبال را قابل پیش بینی کرد

اسطوره تاریخ آرسنال می گوید پول باعث شد تا فوتبال قابل پیش بینی شود.

به گزارش پیشرو ورزش، آرسن ونگر از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ به مدت ۲۲ سال هدایت تیم فوتبال آرسنال را برعهده داشت و با آن افتخارات بیشماری کسب کرد. وی بعد از اتمام همکاری با توپچی ها، به عنوان رئیس مرکز توسعه فوتبال فدراسیون جهانی «فیفا» برگزیده شد.

ونگر که سال ها در بالاترین سطح فوتبال کار کرده، در مورد محبوب ترین ورزش جهان اکنون باور جالبی دارد. او در مصاحبه با بین اسپورت درباره فوتبال مدرن و پیشرفته امروزی صحبت کرده و از نقش پول در این ورزش گفته است.

به نظر این چهره خبره و آگاه به تمام مسائل فوتبال، با ورود گسترده پول، یکسری باشگاه ها روز به روز قدرت گرفتند و اکنون در حقیقت عناوین قهرمانی بین آنها تقسیم می شود و در این میان از تیم های شگفتی ساز که با بضاعت کم، چهره می شدند و به مقام و عنوانی می رسیدند، دیگر خبری نیست.

کارشناس خبره و پرسابقه گفت: در شرایط کنونی اهمیت پول در فوتبال افزایش یافته است. به عنوان مثال، فوتبال قبلا غیرقابل پیش بینی بود اما پول بهترین بازیکنان را در تعداد محدودی از تیم ها متمرکز کرد و باعث شد تا این ورزش قابل پیش بینی شود.

وی افزود:کافیست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نگاه کنید. ۴ تیم منچسترسیتی، رئال مادرید، چلسی و پاری سن ژرمن را بنگرید که جزو باشگاه های ثروتمند جهان هستند. به این مجموعه بارسلونا، بایرن مونیخ یا منچستریونایتد راه هم  اضافه کنید و آن وقت نقش پول را بهتر درک می کنید.

ونگر ادامه داد:با در نظرگرفتن این مجموعه از تیم های ثروتمند، می بینیم که باشگاه های مثل آستون ویلا که در سال ۱۹۸۲ برنده جام باشگاه های اروپا شد یا تیمی مثل ناتینگهام فارست که دو بار قهرمانی اروپا را در سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ کسب کرد، برای همیشه در این پیکار ناپدید شده اند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا