اخبار ورزشیسایر اخبارویژه‌های خبری

ورزشکاران علیه تروریسم/ ما صهیونیست‌ها را به رسمیت نخواهیم شناخت

جامعه ورزش ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم و انزجار خود نسبت به اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عصر روز جمعه ۷ آذر محسن فخری‌زاده یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور به دست عوامل تروریست در اطراف تهران ترور شد. شهید محسن فخری زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سال‌های اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

در این بین جامعه ورزش هم همراه با سایر اقشار جامعه این حرکت تروریستی را محکوم کرد. ورزشکارانی که در مبارزه با رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در تمام سال‌های بعد از انقلاب پرچمدار بوده و در میادین مختلف از مبارزه با ورزشکاران این کشور جعلی خودداری کرده‌اند.

قهرمانانی که مدال های قهرمانی را با تندیس‌های پهلوانی معامله کردند این روزها انزجار خود از اقدام ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی را به روش‌های مختلف نشان دادند. بسیاری از قهرمانان و پهلوانان سرزمین‌مان در مصاحبه‌هایی پایبندی خود به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دشمنی ابدی با رژیم غاصب صهیونیستی را ابراز کرده اند.

* استکی: صهیونیست‌‌ها قواعد دشمنی را هم رعایت نمی کنند/ آنها ارزش فکر کردن ندارند؛ چه برسد به رسمیت شناختن

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس با بیان اینکه ورزشکاران ایرانی هیچگاه با نمایندگان رژیم صهیونیستی که دانشمندان ایرانی را ترور می‌کنند مبارزه نخواهند کرد، اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس با شهید کردن یکی از دانشمندان هسته‌ای ما نشان داد که از هر لحاظ کم آورده و دست به اقدامی می زند که در قواعد دشمنی نیز، ناجوانمردی و غیراخلاقی به شمار می رود. متاسفانه این رژیم سرمایه‌های علمی و دانشمندان مملکت ما را حذف فیزیکی می‌کند و این نشان دهنده زبونی و ضعف‌شان است که در چنین رفتارهای غیراخلاقی را به نمایش می گذارند.

وی افزود: رژیمی که برترین دانشمندان ما را شهید می‌کند، اصلا صلاحیت ندارد به آنها فکر کنیم؛ چه برسد که در مقابل آنها به رقابت ورزشی بپردازیم و بخواهیم به رسمیت بشناسیم. متاسفم برای رژیمی که فکر می‌کند با حذف دانشمندان ما می‌توانند به اهدافشان برسند. این جانیان و نسل کشها باید بار دیگر تاریخ این سرزمین را مطالعه کنند تا بدانند که این خون ها نه تنها ملت ما را ناامید نمی کند که گام های ما را استوارتر و ایمان ما را محکم تر می کند.

غلامی: تا آخرین لحظه پای آن اعتقادات می‌مانیم

آرین غلامی، شطرنج‌باز تیم ملی ایران و قهرمان آسیا و جوانان جهان در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در حالی که در صدر جدول مسابقات قرار داشت، حاضر به رویارویی برابر ورزشکار رژیم صهیونیستی نشد و از همین رو از جدول رقابتها کنار گذاشته شد.

غلامی در مصاحبه ای که راه‌دانا منتشر کرد در این باره گفت: من در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشدم. در آن لحظه برگزار کننده مسابقه و سرداور مسابقات خیلی ناراحت شدند؛ حتی رئیس فیده تماس گرفت و در مورد اتفاقی که رخ داده توضیح خواست.

غلامی با بیان اینکه شطرنج‌بازان پرچمدار حمایت از مردم مظلوم فلسطین شده اند، گفت: در چند وقت اخیر ۴ شطرنج‌باز ایرانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشدند. به هر حال ما اعتقاداتی داریم و تا آخرین لحظه پای آن اعتقادات می‌مانیم.

ساعی: ترور و جنایات ضدبشری ناشی از شکست صهیونیست‌هاست/ نمایندگان ورزشی این رژیم طردشده و منزوی هستند

هادی ساعی، قهرمان دو دوره المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده توسط مزدوران رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در هیچ عرصه ای نمی‌تواند با ما رقابت کند و در مباحث علمی، فناوری، و … برابر حرفی برای گفتن ندارد.

وی ادامه داد: ما قبلا به چشم دیده ایم، تمام افرادی که به نمایندگی از این رژیم غاصب در مسابقات شرکت می کنند، منزوی ‌و طرد شده هستند. این نشان دهنده آن است که افکار عمومی در جهان، واقعیت این رژیم و جنایت های آن را شناخته اند. ملت های جهان همه چیز را می دانند و ما نیز آنها را در ورزش به رسمیت نشناخته و نمی شناسیم.

این قهرمان المپیک و جهان عنوان کرد: ترور شهید فخری زاده و اقدامات مشابهی که از سوی این رژیم و ایادی آن در سالهای اخیر روی داده، نشان از ضعف آنهاست. حذف فیزیکی و به شهادت رساندن دانشمندان ما نمونه و شاهدی بر بطن و ماهیت این رژیم است که به کودک کشی و جنایات بشری مشهور و معروف است.

رستمی: هیچگاه رژیم صهیونیستی را در عرصه ورزش به رسمیت نمی‌شناسیم/ چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند

روح‌الله رستمی، قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان  در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص ترور دکتر محسن فخری‌زاده توسط مزدوران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: چند روز است که از شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان در شوک هستم. خیلی ناراحتم که یکی دیگر از نخبگان کشورمان را تیرباران کردند و فرار می‌کنند.

وی افزود: در دهه ۶۰ در حالی که تمام کشورهای دنیا در مقابل ما قرار گرفته بودند، در برابر همه آنها ایستادگی کردیم ولی دشمنان کور دل، مسئولان خدوم کشورمان را ترور می‌کردند. حالا وقتی دشمن صهیونیستی می‌بیند در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند ما را متوقف کند، از ابتدای دهه ۹۰ سعی دارد دانشمندان و نخبگان ما را شهید کند تا در عرصه علمی نتوانیم پیشرفتی داشته باشیم.

رستمی عنوان کرد: هم اکنون کشور قدرتمندی در عرصه نظامی و موشکی هستیم. باید به بهترین شکل جواب آنها را بدهیم. اگر در خصوص این ترور نرمش داشته باشیم، این دشمن نامشروع گستاخ تر می‌شود.

قهرمانی پاراوزنه‌برداری خاطرنشان کرد: رژیم غاصب یارای مقابله با ما را ندارد. آنها چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند و دست به شهید کردن دانشمندانی هسته‌ای ما می‌زنند. سالها فناوری به دست آوردیم و آنها برای متوقف کردن این روند، چنین اقدامات ناجوانمردانه ای را انجام می دهند.

رستمی تاکید کرد: چنین دشمن نامرد و ناجوانمردی، ارزش اعتبار و احترام ندارد. در عرصه ورزشی هیچگاه رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسیم و با آنها مقابله نمی‌کنیم ولی در میدان سیاست وقتی آنها یکی زدند، باید ۱۰ تا بزنیم.

رهبری: عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی از طلای المپیک بیشتر اهمیت دارد

محمد رهبری، عضو تیم‌ملی شمشیربازی ایران در مصاحبه ای که راه‌دانا منتشر کرد، اظهار داشت: من تاکنون چندین بار و در جریان برگزاری مسابقات جهانی مسکو، مجارستان و ایتالیا از رویارویی با نمایندگان رژیم جعلی سرباز زده‌ام. عدم مبارزه من با نماینده رژیم‌صهیونیستی در مسابقات جهانی ایتالیا باعث شد تا شانس حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را از دست دهم.

رهبری ادامه داد: لذت عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی کمتر از کسب مدال نیست. طبق فرموده امام خمینی(ره)، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و اسلام و مردم فلسطین برای من از مدال طلای المپیک بیش‌تر اهمیت دارند.

این مصاحبه ها تنها بخش کوچکی از واکنش قهرمانان ایران به اقدامات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی بود. ورزشکاران و مدال آوران کشورمان نشان دادند که احترام به ارزش‌های انقلاب‌ و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای آنها یک آرمان بوده و افتخار قرار نگرفتن در برابر نماینده رژیم‌اشغالگر قدس برای آنها کمتر از کسب عنوان قهرمانی نیست.

این پهلوانان اثبات کردند که هرچند بزرگانی همچون سردار شهید سلیمانی و فخری زاده را از دست داده ایم، اما هنوز جوانانی که مسیر و راه این قهرمانان را ادامه دهند، زنده هستند و مصمم تر از گذشته می کوشند تا ریشه این دولت غاصب و لکه ننگ بشریت را از روی زمین بردارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا