اخبار ورزشیفوتبال ایران

واکنش پرسپولیس خطاب به بیانیه استقلال: در قواره دخالت در امور ما نیستید

باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به بیانیه باشگاه استقلال واکنش نشان داد.
به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در این بیانیه آمده است: در ابتدای امر یک شوخی به نظر می‌رسید. باور کردنی نیست که آن باشگاه شاید به خاطر توجهاتی که از آن بهره‌مند بوده تا جایی پیش رفته که احساس می‌کند، می‌تواند برای باشگاهی بزرگتر و پرطرفدارتر چون پرسپولیس تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف نماید.

به نظر به خاطر فضایی که مدیران آن باشگاه در آن قرار داشته‌ و دارند، این احساس در آن مجموعه وجود دارد که اجازه دخالت در امور پرسپولیس را دارند تا حدی که در ارتباط با نامه‌نگاری‌های این باشگاه با ارکان فوتبال و لیگ کشور هم برای خود حق اظهارنظر قائل‌اند.

افکار عمومی را دعوت می‌کنیم به این مساله بیندیشند که چگونه آن باشگاه فکر می‌کند باید درباره چنین امری، با چنین ادبیاتی بیانیه صادر کند و در ادامه بخواهد ارکان فوتبال را نیز برای رسیدن به خواست خود فرا بخواند! حرکت این باشگاه دقیقا مصداق بارز این ضرب‌المثل است که «چوب را که برداری …».

باشگاه پرسپولیس چهارشنبه بر اساس حقوق خود با فدراسیون نامه‌نگاری داشت، هیچ موضع‌گیری رسانه‌ای نداشت و حاشیه‌ای نیز ایجاد نکرد. باشگاه استقلال می‌توانست متقابلا برای فدراسیون نامه بنویسد، اگر به دنبال آن نبودند که در آستانه دربی، با ایجاد چنین تنش‌ها و جنجال‌هایی، امتیازهای نامتعارف بگیرند. اتفاقا، اگر موضوعی برای رسیدگی در کمیته اخلاق باشد همین مساله است و خواهان آن نیز هستیم.

پرسپولیس یک نامه ارسال و دغدغه خود را مطرح نمود و خواستار نظارت بیشتر شد، این یک کار قانونی است و اگر استقلال فکر می‌کند صاحب حقوق فراقانونی است، حداقل بداند که اجازه تصمیم‌سازی برای پرسپولیس را ندارد.

پرسپولیس ابراز نگرانی کرده، چرا که متعجب است چطور کمک‌داوری که گل واضح مهدی عبدی به نفت آبادان (که توپ حداقل نیم‌متر درون دروازه بود) را ندیده، در یک بازی دیگر ابتدا آفسایدی که وظیفه ذاتی‌اش است را تشخیص نداده و از فاصله ۳۰ متری و با وجود حضور چند بازیکن در مسیر دیدش، خطای هندی را اعلام می‌کند که داور وسط نزدیک‌تر و در زاویه‌ای بهتر بوده ولی خطایی تشخیص نداده؟! کارشناسان تلویزیونی هم اعتقاد به اشتباه بودن تصمیم داوران داشتند.

ادعا کرده‌اند کمیته اخلاق باید ورود کند (!) اما به «مدعیان اخلاق» باید گفت شما هنوز حدود وظایف و اختیارات کمیته اخلاق را هم نمی‌دانید.

«مدعیان اخلاق» بگویند چطور وقتی با زورگویی و بی‌قانونی بازی خود در جام حذفی را عقب انداختند و حتی در همان بازی هم با اشتباهات مسلم داوری پیروز شدند به یاد اخلاق نیفتادند؟ چه بسا، اگر جوانمردانه بازی می‌کردند اکنون تیم جوان پیکان در یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر بود.

به «مدعیان اخلاق» که ادعای داشتن نیمکتی آرام را دارند باید گفت آیا محدوده مربیان در کنار زمین تغییر کرده و بقیه خبر ندارند که یک مربی در حرکتی بی‌سابقه به ناگهان ده متر وارد زمین می‌شود ولی از مراجع انضباطی تذکر هم نمی‌گیرد؟

باشگاه استقلال در بیانیه خود از حمایت‌های نامتعارف برای پرسپولیس سخن گفته است. فارغ از این که افراد بی‌طرف همواره چنین مسائلی در فضای مجازی را ساده‌لوحانه توصیف کرده‌اند، اما باور و طرح چنین ادعاهای بچه‌گانه‌ای در فضای رسمی بر حیرت ما افزوده و البته که باشگاه پرسپولیس اقدام به پیگیری می‌کند و باید درباره آن پاسخ‌گو باشند.

به مدعیان اخلاق می‌گوییم در روزگاری که حق تیم‌های زحمتکشی مثل پارس‌جنوبی‌جم، پیکان، گل‌گهر و … خورده شد و هیچ نهادی هم به این اتفاقات ورود نکرد، خوش باشید. از کمیته اخلاق نام بردید اما به یاد داشته باشید اگر همه مراجع و کمیته‌های انضباطی دنیا هم جمع شوند برای رسیدگی به تخلفات شما کافی نیست.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا