اخبار ورزشیفوتبال جهان

واکنش روسیه به سلب میزبانی‌اش از فینال لیگ قهرمانان

روسیه از تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای سلب میزبانی این کشور از دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا انتفاد کرد.
به گزارش پیشرو ورزش، کمیته اجرایی یوفا در نشست اضطراری (جمعه) از سلب میزبانی شهر سن‌پترزبورگ روسیه از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا و انتقال آن به پاریس خبر داد. یوفا همچنین اعلام کرد دیدارهای نمایندگان فوتبال روسیه و اوکراین در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ ۲۸ مِی ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شود که حالا پاریس میزبان این بازی مهم خواهد بود.

الکساندر دیوکوف رئیس اتحادیه فوتبال روسیه در واکنش به تصمیم‌های جدید یوفا گفت: انتقال بازی‌های تیم‌های روسی به زمین بی‌‌طرف ناقض اصول ورزشی است. روسیه از این اقدام که آن را تجاوز به حقوق بازیکنان، مربیان و هواداران می‌داند، حمایت نمی‌کند. ما همیشه آماده ارائه تضمین‌های لازم امنیتی و سازماندهی در سطح بسیار بالایی برای برگزاری مسابقات فوتبال در روسیه هستیم.

وی افزود: روسیه مدت طولانی است که به‌عنوان شریک قابل اعتماد یوفا فعالیت می‌کند. ما علاوه بر انجام تعهدات، در اجرای پروژه‌های جدید و برگزاری مسابقات بین‌المللی مشارکت داریم. مهمترین و معتبرترین این تورنمنت‌ها برگزاری فینال لیگ قهرمانان در سن‌پترزبورگ بوده که آماده‌سازی آن تا امروز نیز ادامه داشته است. تمام شرایط برگزاری این مسابقه از جمله مسائل امنیتی را برآورده کردیم. معتقدیم انتقال محل برگزاری این بازی از روسیه به فرانسه یک دیکته سیاسی بود. فدراسیون فوتبال روسیه همیشه به اصل ورزش خارج از سیاست پایبند بوده است، بنابراین نمی‌تواند از تصمیم جدید یوفا حمایت کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا