اخبار ورزشیفوتبال جهان

واکنش رسانه‌های جهان به لغو بازی برزیل – آرژانتین

روزنامه‌های و رسانه‌های دنیا نسبت به لغو بازی برزیل و آرژانتین واکنش نشان دادند.

به گزارش پیشرو ورزش،‌ شب گذشته دنیا منتظر بود که دیدار حساس بزریل و آرژانتین در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مشاهده کنید. دیداری که حساسیت‌های خاص خودش را داشت و بسیاری منتظر بودند تا ببینید برزیل چگونه انتقام کوپا آمریکای تابستان را از آنها خواهد کرد. برخی نیز منتظر بودند تا مسی در این بازی به آمار ضعیف خود مقابل سلسائو پایان دهد. همه منتظر یک بازی جذاب بودند تا اینکه در دقیقه ۵ بازی پلیس فدرال و مامورین وزارت بهداشت کشور برزیل وارد مسابقه شدند و تصمیم گرفتند تا ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین را دستگیر کنند.

ماجرا از این قرار بود که ۴ بازیکن تیم ملی آرژانتین ۸ روز گذشته در جریان دیدارهای لیگ برتر انگلیس در این کشور حضور داشتند. انگلیس در لیست قرمز کشورهای کرونایی برزیل قرار دارد و این کشور از پیش اعلام کرده بود که بازیکنان حاضر در جزیره نمی‌توانند در این مسابقه حاضر شوند اما بازیکنان آرژانتین من جمله «امیلیانو مارتینز»، «کریستین رومرو» و «جیووانی لوسلسو» در این مسابقه در ترکیب  اصلی حضور داشتند.

وزارت بهداشت برزیل به دلیل اینکه این بازیکن نباید در این بازی حاضر می‌شدند خواستار لغو بازی شد و نگذاشت این دیدار ادامه پیدا کند. این اتفاق واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت که بزرگترین آنها لیونل مسی بود که ادعا داشت چرا پلیس اجازه داد بازی آغاز شود و بعد خواستار لغو بازی شوند. بسیاری اعلام داشتند که فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا جواز بازی‌ آنها را صادر کردند و نباید برزیل دخالت می‌کرد ولی برخی نیز مدعی شدند که کار کشور برزیل درست بوده و ۴ بازیکن آرژانتینی باید جریمه شوند. 

این مسابقه به هر جهت لغو شده است و باید دید در این میان کدام کشور آسیب جدی می‌بیند. 

آ.اس اسپانیا اما این اتفاق در سطح فوتبال آمریکای جنوبی را یک «شرمساری جهانی» نامید و در جلد امروز خود به این موضوع واکنش نشان داد. این رسانه اسپانیایی با بازتاب واکنش‌های رسانه‌های تمام دنیا نوشت که اتفاق برزیل یک فاجعه شرم‌آور بود. گازتا آن را «هرج و مرج» خواند و اکیپ فرانسه نوشت: یک مسخره بزرگ.

گاردین انگلیس از هجوم وزارت بهداشت برزیل به مسابقه نوشت و از جمله گزارشگر برزیلی مسابقه یعنی «گالوائو بوئونو» استفاده کرد که دنیا در حال تماشای این حقارت است.این رسانه فرانسوی در گزارش خود نوشت که چند دقیقه بازی برزیل و آرژانتین یک سردرگمی عجیب بود و همه سعی داشتند بفهمند که چه اتفاقی رخ داده است.

آبولای پرتغال البته تیتر جنجالی و قضاوت‌کننده‌ای به کار نبرد و به شرح ما وقع داستان پرداخت.

نیویورک تایمز نوشت که وزارت بهداشت برزیل خواستار «دیپورت» بازیکنان آرژانتینی شدند و بیلد آلمان این اتفاق را یک هرج مرج دلقک‌وار نامید. این رسانه آلمانی نوشت که در بزرگترین بازی آمریکای جنوبی موضوع کرونا به شکل دیوانه‌واری اتفاق افتاد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا