اخبار ورزشیفوتبال ایران

واکنش رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به اظهارات دادرس

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به اظهارات مهدی دادرس واکنش نشان داد.

به گزارش پیشرو اسپرت، علیرضا صالحی در واکنش به اتفاقاتی که طی روزهای اخیر رخ داده و همچنین در واکنش به شایعاتی که پیرامون کمیته استیناف طی روزهای گذشته مطرح شده اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

متن این اطلاعیه‌ به شرح زیر است:

کمیته استیناف به عنوان عالی ترین مرجع رکن قضایی فدراسیون فوتبال،مسئول رسیدگی به تجدیدنظر خواهی اشخاص از آرای غیر قطعی کمیته انضباطی، کمیته اخلاق،کمیته وضعیت بازیکنان و همچنین مرجع حل اختلاف در تشخیص صلاحیت می باشد.

چهار عضو حقوقدان این کمیته جمعأ دارای ۱۲۰ سال سابقه خدمت قضایی با مناصب عالیه در دستگاه قضایی کشور هستند که با  اشراف به قوانین و مقررات کشور و فوتبال، با رعایت اصول کلی رفتاری مندرج در ماده ۵۱ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، همواره در راستای تحقق بند ۷ ماده ۱۰ و بند ۱۳ ماده ۲۱ همان مقررات، ضمن توجه کامل به وصف محرمانگی و بی طرفی، خود را مقید و متعهد به رازداری مسائل مراجعین دانسته و از هرگونه اظهار نظر در خصوص پرونده و محتویات آن و نیز هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها تا قبل از صدور رای خودداری می‌کنند.

رعایت کلیه موارد مذکور نیز دائمأ به عضو غیر حقوقدان کمیته گوشزد شده و همواره بر پرهیز از مصاحبه های تخصصی حقوقی و غیر تخصصی به لحاظ ضرورت حفظ حقوق مخاطبین و مستعمین و نیز رعایت شٱن و جایگاه عالیه کمیته استیناف،درخواست شده است که متأسفانه در اکثر موارد به تاکیدات قانونی وقعی ننهاده و بعضأ تنشهایی را نیز برای جامعه فوتبال ، علی الخصوص فدراسیون و کمیته استیناف در بر داشته است.

بیانیه مورخ ۹ / ۲ / ۹۹ باشگاه سپاهان اصفهان ، نمونه‌ای از تعرضات به جهت مصاحبه روز قبل عضو غیر حقوقدان می باشد. تحقق مسائلی از این قبیل، مبین تقویت نظریه و الزام عدم انتصاب اشخاص ناآگاه به مسائل قانونی در ارکان قضایی است.

علی ایحال جهت تشحیذ ذهن اهالی فوتبال که مخاطب بیانات آقای دادرس در سایت ها و خبرگزاری‌ها و گروههای فضای مجازی قرار گرفته اند ، اعلام می‌دارم مطابق مقررات و آئین نامه های مصوب، شرکت در جلسات رسیدگی رکن قضایی مقید به دعوت اعضاء نیست بلکه در اجرای بندهای ۱ و ۲ ماده ۱۰۵ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ، اصحاب پرونده در صورت ضرورت دعوت به حضور می شوند و اعضاء تکلیف برشرکت در جلسات را دارند، و اینکه در صورت عدم نیاز به حضور اصحاب پرونده ، تقیدی بر تشکیل جلسات در ساختمان فدراسیون نیست و رسیدگی به پرونده‌ها در هر مکانی و هر زمانی، مستندأ به بندهای ۴ و ۵ ماده ۱۰ مقررات یاد شده، با حضور اکثریت مطلق انجام می گیرد و حضور نداشتن یک عضو از پنج عضو خللی بر رسمیت جلسات و اعتبار آرا وارد نمی کند.

شااین ذکر است مهدی دادرس  در گفت‌و‌گوهایی پیرامون عدم دعوت وی به جلسات کمیته استیناف انتقاد کرد و مدعی شد در این کمیته کودتا صورت گرفته است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا