اخبار ورزشیاسلایدر اصلیتوپ و تورویژه‌های خبری

والیبال قهرمانی جهان: پیروزی ارزشمند ملی پوشان کشورمان مقابل مصر

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان مقابل مصر قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، چهارمین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (دوشنبه هفتم شهریور) با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در گروه F این رقابت‌ها و در چهارمین دیدار امروز در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف مصر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۶ بر ۲۴ نماینده سرزمین فراعنه را شکست دادند تا با ۲ برد و ۵ امتیاز در رتبه دوم گروه خود باقی بمانند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد که نسبت به دیدار با آرژانیتن یک تغییر داش و شریفی جایگزین اسفندیار شده است.

 

حسن ابراهیم کامل، سرمربی تیم ملی والیبال مصر نیز از ترکیب حسام عبدالله، رضا هیکل، محمد مسعود، سعودی عبدالرحمان، محمد مصطفی، احمد شفیق و محمد حسن در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این مسابقه که با برتری شاگردان عطایی در دفاع و سرویس همراه بود، ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید. در این ست تیم مصر در حمله عملکرد مشابه ایران داشت و هر دو تیم ۱۲ پوئن به دست آوردند، اما مردان والیبال ایران در این ست چهار امتیاز دفاع، سه امتیاز سرویس و ۶ پوئن از اشتباهات بازیکنان مصر به دست آورد، در صورتی که مصر یک امتیاز دفاع و یک پوئن از اشتباه بازیکنان ایران به دست آورد.

نخستین امتیاز ست دوم نیز به ایران رسید و در این ست رقابت دو تیم تا امتیاز ۱۶ پایاپای پیش رفت و نماینده قاره آفریقا در برخی امتیازها نیز از ایران پیش افتاد. در نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان کشورمان در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتند. در این ست آمار حملات ایران نسبت به حریف بهتر شد و ملی‌پوشان ۱۵ پوئن به دست آوردند تا ملی‌پوشان کشورمان در همه فاکتورها برتر از مصر باشند.

 

در ابتدای ست سوم تیم مصر سه امتیاز متوالی به دست آورد و بازیکنان تیم ایران در این ست با اشتباهات زیادی بازی را دنبال کردند و مصری‌ها نیز از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کردند. عطایی در این ست جواد کریمی و صابر کاظمی را نیز به میدان آورد، اما در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند. تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم بازی منطقی را به نمایش گذاشت و با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ مصر را از پیش رو برداشت تا در نهایت ۳ بر یک فاتح این میدان شود.

مسابقه دو تیم ایران و مصر یازدهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و در چهار مسابقه مصر فاتح میدان بوده است. همچنین تیم‌های ایران و مصر تا کنون دو بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال ۲۰۱۰ ایران سه بر صفر مغلوب این تیم شد و در سال ۲۰۲۲ سه بر صفر به پیروزی رسید تا شکست آن دوره را جبران کند.

 

تیم ملی والیبال ایران قبل از این مسابقه با ۲۸۴ امتیاز در رتبه هفتم رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار داشت و مصر نیز با ۱۵۸ امتیاز در جایگاه نوزدهم بود و به نظر نمی‌رسد که برد ایران تغییری در جایگاهش ایجاد کند.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر دو آرژانتین را شکست داد تا مسابقه دو تیم ایران و هلند در روز چهارشنبه نهم شهریور برای صدرنشین این گروه باشد. در دیدار همزمان که به میزبانی لهستان از گروه A برگزار شد، تیم صربستان سه بر صفر و با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه نهم شهریورماه به وقت تهران و در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف هلند نماینده سرزمین گل‌های لاله می‌رود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا