اخبار ورزشیتوپ و تور

والیبال قهرمانی آسیا| انتقام‌گیری از استرالیا/ایران برای بار سوم طلایی شد

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و در ۳ ست متوالی به پیروزی رسید.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت ۱۷:۴۵ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف استرالیا رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران توانست برای سومین بار روی سکوی قهرمانی آسیا قرار بگیرد و استرالیا دوم شد.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، امیر غفور، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران

شاگردان ایگور کولاکوویچ با حمایت همه جانبه هواداران بازی را بسیار خوب شروع کردند و توانستند از همان ابتدا اختلاف ۵ امتیازی با حریف ایجاد کنند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
برتری در ست دوم هم با ایران بود. در امتیاز ۸ بر ۴ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری تیم ایران در ست دوم ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم ها ببه وقت استراحت فنی دوم رفتند. ست دوم هم با برتری ایران خاتمه پیدا کرد. شاگردان کولاکوویچ این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ به سود خود رقم زدند.

* ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

بازی در این ست بسیار نزدیک دنبال شد تا اینکه امیر غفور توانست امتیاز ۸ را برای ایران کسب کند و در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. استرالیایی ها برای لحظاتی از ایران پیش افتادند، اما شاگردان کولاکوویچ خیلی زود به بازی برگشتند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست این دوره از رقابت ها با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استرالیا شده بود. پیش از این مسابقه تیم ملی ژاپن با غلبه بر کره جنوبی توانست عنوان سوم را به خود اختصاص دهد.

ایران قبل از این دوره با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شد. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت خولیو ولاسکو کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود شرکت نکرد.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =

دکمه بازگشت به بالا