اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش بانوانویژه‌های خبری

والیبال باشگاه‌های زنان آسیا: پیروزی ارزشمند تیم بانوان پیکان ایران

تیم والیبال بانوان پیکان با شکست نماینده مغولستان به نخستین برد خود در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳ دست یافت.

به گزارش پیشرو ورزش، مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا از امروز (یکشنبه دهم اردیبهشت) در هانوی ویتنام آغاز شد.

در این مرحله پنج تیم پیکان (ایران)، هیسامیتسو اسپرینگ (ژاپن)، آلتای (قزاقستان)، خووسگول ارچیم (مغولستان) و هیپ هینگ (هنگ‌کنگ) در قالب گروه E برای کسب رتبه‌های پنجم تا نهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

در این راستا، تیم پیکان تهران از ساعت ۱۶ به وقت تهران به مصاف خووسگول ارچیم از کشور مغولستان رفت و با شکست سه بر صفر حریف به نخستین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست یافت.

شاگردان فاطمه رشیدی در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ نماینده مغولستان را شکست دادند.

مهسا کدخدا، زهرا مغانی، نگار کیانی، مونا آشفته، پوران زارع، فاطمه امینی و سودابه باقرپور ترکیب شروع کننده تیم پیکان در این مسابقه بودند.

نمایندگان قزاقستان و هنگ کنگ دیگر حریفان تیم پیکان در این مرحله هستند که شاگردان فاطمه رشیدی روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت به مصاف آن‌ها روند تا جایگاه نهایی این تیم در روز پایانی مسابقات مشخص شود.

پیش از مسابقه پیکان، تیم‌های هیسامیتسو اسپرینگ (ژاپن) و هیپ هینگ (هنگ‌کنگ) به مصاف هم رفتند و ژاپنی‌ها سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۵ حریف خود را شکست دادند.

مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نیز فردا (دوشنبه یازدهم اردیبهشت) با دو دیدار پیگیری خواهد شد که برنامه آن به وقت تهران به قرار زیر است:

ساعت ۱۳: دیاموند فود فاین چف (تایلند) – کینگ وال (چین‌تایپه)

ساعت ۱۶: لیائونینگ دونگوها (چین) – دای نام یونیورسیتی (ویتنام)

نمایندگان والیبال زنان ایران تا کنون در مجموع در ۱۳ دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت کردند که بهترین مقام کسب شده در سال‌های ۲۰۲۱ (سایپا) و ۲۰۲۲ (باریج اسانس) رتبه چهارمی است.

تیم پیکان تهران امسال دومین حضور خود را در این مسابقات را تجربه می‌کند. این تیم در سال ۲۰۱۸ و در نخستین حضور به مقام ششمی در بین ۹ تیم شرکت کننده دست یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا