اخبار ورزشیفوتبال جهان

والنسیا کاپیتان سابق منچستریونایتد با دنیای فوتبال وداع کرد

کاپیتان سابق تیم منچستریونایتد در سن ۳۵ سالگی اعلام کناره گیری از دنیای فوتبال کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، آنتونیو والنسیا تصمیم گرفت به دوران بازی در فوتبال خاتمه دهد. بازیکن پرسابقه اکوادوری بعد از ۱۸ سال فعالیت در رده حرفه ای در سطح باشگاهی کشورش، همچنین حضور در تیم های اسپانیایی، انگلیسی و مکزیکی نقطه پایانی بر سال ها فعالیت ترسیم کرد.

*وداعی اجباری

والنسیا که اوج دوران فوتبالش در تیم منچستریونایتد انگلیس بود و برای شیاطین سرخ در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ توانست ۲۴۱ بازی انجام دهد و ۱۷ گل به ثمر رساند، به خاطر برطرف نشدن مصدومیت زانویش، مجبور شد کفش هایش را برای همیشه آویزان کند.

والنسیا از طریق پست اینستاگرامی هوادارانش را در جریان تصمیمی که گرفته، گذاشت و گفت:

فکر نمی کردم این لحظه سریع پیش بیاید اما بدنم از من خواست که چنین تصمیمی بگیرم.

وی افزود:به این ترتیب اعلام کناره گیری از فوتبال می کنم. از همه کسانی که بخشی از زندگی ورزشی و شخصی من بودند، تشکر و قدردانی می کنم.

*تصمیمی که عملی شد

والنسیا که در یک سال اخیر عضو تیم کورتارو مکزیک بوده، در تاریخ ۸ مه آخرین بازیش را انجام داد. در آن مسابقه کورتارو مقابل آریگو ۵ بر فصفر شکست خورد.

روزنامه AM مکزیک در آن موقع نوشت که والنسیا قصد کناره گیری بعد از شکست تیمش را داشته است.

والنسیا حتی در مصاحبه با گزارشگر این نشریه عنوان کرده بود از وضعیت تیم مکزیکی ناراحت است و می خواهد آنجا را به قصد کشورش ترک کند.

او که حتی تا رده کاپیتانی تیم ملی اکوادور پیشرفت کرده بود، در مجموع برای تیم مکزیکی در دوره یک ساله حضورش ۱۴ بازی کرد که یک گل زد.

*خروج از منچستر

والنسیا ۲ سال قبل در زمانی از تیم منچستریونایتد جدا شد که اوله گونار سولسشر، سرمربی نروژی و کنونی زمام امور را دراختیارداشت.

در آن هنگام مدیریت باشگاه بر سردوراهی تمدید قرارداد با او یا اتمام همکاری و رفتن به سراغ بازیکن جوانتری بود.

حتی سولسشر در مصاحبه ایی با گاردین در آن هنگام گفت:مطمئن نیستم با توجه به شرایط والنسیا، تمدید قراردادی صورت بگیرد. البته ما می دانیم که او بازیکن شاخصی در تیم محسوب می شود و سابقه قهرمانی در لیگ برتر را همراه منچستر دارد. از طرفی کاپیتان تیم است و توانسته سال ها افتخارات مهمی برای تیم به دست بیاورد. با این حال هنوز شرایط بازی ندارد و ما در او سعی می کنیم با دقت عمل کنیم.

بعد از این اظهارات بود که سران باشگاه و بازیکن اکوادوری به این نتیجه رسیدند بهتر است بعد از سال ها  همکاری مشترک، هر یک به راه خود برود.

*والنسیا به چه تیم هایی رفت؟

والنسیا که در ۴ اوت ۳۶ ساله خواهد  شد، در کشور و سال ها قبل با تیم ال ناسیونال مطرح شد.

او که دنبال پیشرفت و رسیدن به درجات عالی در فوتبال بود، در سال ۲۰۰۵ به اروپا آمد و عضویت در تیم ویارئال اسپانیا را پذیرفت.

در همین تیم در دو مقطع به صورت یار قرضی در اختیار تیم های رکراتیوو و ویگان اتلتیک(اسپانیا) قرارگرفت.

در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به صورت بازیکن قطعی برای ویگان انگلیس بازی کرد تا این که در سال ۲۰۰۹ به منچستریونایتد آمد و در یک دهه برای شیاطین سرخ به میدان رفت.

او سپس به مدت یک فصل در تیم کویتو اکوادور بازی کرد و بعد به تیم کورتارو مکزیک آمد.

در تیم ملی اکوادور نیز در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ موفق شد ۹۹ بازی انجام دهد و ۱۱ گل بزند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا