اخبار ورزشیسایر اخبار

هیچکدام از روسای فدراسیون‌ها کناره‌گیری نکرده‌اند/ از استعفا خبری نیست!

در حالی که قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده، اما تا امروز هیچ رئیس فدراسیونی از پست خود استعفا نکرده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نیمه دوم شهریورماه بود که مجلس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها را در دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرد که طبق آن روسای بازنشسته نیز شامل قانون می‌شوند و افرادی که با استفاده از ایثارگری در انتخابات شرکت کرده بودند، حالا باید پست‌های خود را ترک کنند.

در این بین برخی از روسای فدراسیون‌ها از جمله غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی و درخشان رئیس فدراسیون جودو این قانون را پذیرفته و اعلام کرده‌اند آمادگی کناره‌گیری را دارند و هر دستوری وزارت ورزش بدهد اجرا خواهند کرد.

اما برخی از روسای فدراسیون‌ها یا بحث دخالت دولت را مطرح کرده‌اند و یا پای مراجع بین‌المللی را وسط کشیده‌اند؛ اتفاقی که پیش از این نیز شاهد بودیم که باعث تعلیق چند فدراسیون شد.

وزیر ورزش و جوانان در آخرین جلسه‌ای که با روسای فدراسیون‌ها داشت از آنها خواست مصالحه‌آمیز با این قضیه کنار بیایند و پست‌های خود را ترک کنند. این مهلت تا ۲۶ آبان به روسای بازنشسته داده شده تا برای جلوگیری از هر گونه تنش و بحث دخالت دولت، روسای فدراسیون‌ها استعفا دهند در غیر این صورت وزارت دست به کار شده و سرپرستان را معرفی خواهد کرد.

با توجه به اینکه این قانون ملی است و در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند ادعایی در خصوص دخالت دولت داشته باشند. مراجع بین‌المللی نیز بارها تاکید کرده‌اند به قوانین ملی کشورها احترام می‌گذارند.

با این شرایط تا امروز هنوز هیچ رئیسی استعفای خود را به صورت کتبی به وزارت ورزش نداده و وزارت نیز هنوز سرپرستی را معرفی نکرده است.

سیدشروین اسبقیان مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌ها در این باره به فارس گفت: تا موعد مقرر هنوز فرصت وجود دارد. فدراسیون‌ها در تعاملی که دارند به قانون احترام می‌گذارند. البته من فعلا استعفایی ندیده‌ام.

اسبقیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها مدعی شده‌اند ریاست شغل نیست، خاطرنشان کرد: آنچه که قانون مصوب کرده وزارتخانه‌ها آن را اجرا می‌کنند. دوستان نقطه نظراتی دارند اما چیزی که اعلام شده این است که ریاست فدراسیون‌ها جزو پست‌های مدیریتی به شمار می‌رود.

با وجود اینکه در برخی از فدراسیون‌ها مثل قایقرانی مهلت رئیس فدراسیون به پایان رسیده، وزارت ورزش نه سرپرست انتخاب کرده و نه زمان انتخابات را مشخص کرده است. انتخابات فدراسیون قایقرانی قرار بود ۷ مرداد برگزار شود که لغو شد. این احتمال وجود دارد از نامزدهای ریاست این فدراسیون ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد.

به گفته مسئولان وزارت ورزش ۱۲ رئیس فدراسیون بازنشسته هستند که باید به زودی پست‌های خود را ترک کنند. در وزارت ورزش نیز مدیران بازنشسته فعالیت دارند که حوزه منابع انسانی این وزارتخانه هنوز چیزی اعلام نکرده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا