اخبار ورزشیفوتبال ایران

هواداران چگونه باید سهام پرسپولیس را بخرند

باشگاه پرسپولیس اقدامات لازم برای خرید سهام پرسپولیس توسط هواداران را تشریح کرد.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، پیرو برگزاری هیات واگذاری در سال ۱۳۹۹ فرآیند خصوصی‌سازی و ورود شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به بازار سرمایه مجددا کلید خورد. پس از آن جلسات متعددی با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

از جمله اقدامات مهم می‌توان به افزایش سرمایه باشگاه از محل آورده غیر نقد سهامدار عمده به مبلغ ۷۰۱ میلیارد تومان (مجموعه ورزشی شهدای گمنام و درفشی‌فر)، ایجاد یک سیستم بهای تمام شده مناسب، تاسیس کمیته‌های حاکمیت شرکتی، انعقاد قرارداد با شرکت مربوطه جهت بروزرسانی نرم‌افزارهای مالی و اداری اشاره کرد.

به دنبال این اقدامات، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کمک مشاور عرضه و پذیرش خود (شرکت کارگزاری بانک سامان) اسناد راهبردی برنامه استراتژیک، برنامه کسب و کار و امید، نامه را تهیه و اقدام به تشکیل پروفایل اطلاعاتی در سامانه فراسا فرابورس جهت پذیرش در بازار دوم کرد. با توجه به عدم احراز برخی از شرایط، مقرر شد باشگاه اقدام به درج نماد در بازار پایه فرابورس کند که در این راستا تمامی اسناد لازم جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و پیگیری‌های لازم صورت پذیرفت.

پس از حذف باشگاه از مسابقات آسیایی و تغییر دولت فرآیند واگذاری مجددا سرعت گرفته و اقدامات ذیل به کمک مشاور صورت پذیرفت :

۱٫ ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰

۲٫ تهیه گزارش ارزش‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری مورد تایید سازمان خصوصی‌سازی

۳٫ تکمیل فایل‌ها و فرم‌های مربوطه جهت درج نماد در بازارپایه فرابورس

۴٫ درج نماد در بازار پایه فرابورس با نماد معاملاتی پرسپولیس در تاریخ۰۹/۱۲/۱۴۰۰

۵٫ تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و بیانیه ثبت

۶٫ دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان ۵۰ درصد سرمایه اسمی

با توجه به تهیه گزارش ارزش‌گذاری، ارزش باشگاه پرسپولیس طبق روش محاسباتی ارزش روز خالص دارایی‌ها در تاریخ ۳۰/۱۰/۱۴۰۰ معادل ۳۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش هرسهم ۴۵۸۱ ریال می‌باشد.

با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده، مقرر شد شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس اقدام به انجام افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان ۵۰ درصد سرمایه ثبتی (۳۵۰ میلیارد تومان) در تاریخ ۱۵ اسفند پرداخته تا از این طریق منابع به طور مستقیم به باشگاه وارد شده و جهت پرداخت بدهی‌ها و دریافت سطح A کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.

هواداران هم از طریق زیر می توانند برای خرید سهام اقدام کنند:

۱)ثبت نام در سامانه سجام

۲)احراز هویت در سامانه سجام

۳)دریافت کد بورسی از کارگزار بانک سامان

۴)شارژ حساب کاربری

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا