اخبار ورزشیفوتبال ایران

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران: پیروزی ارزشمند سپاهان مقابل نساجی

تیم فوتبال سپاهان با دو گل شهریار مغانلو که یکی در نیمه اول و دومی در نیمه دوم به ثمر رسید، موفق شد شاگردان ساکت الهامی را در نقش جهان شکست دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، سپاهان که فرم خوب و رو به رشدی را در هفته های گذشته از خود نشان داده بود، در دیدار برابر نساجی مازندران بهترین عملکرد خود را ارائه کرد و در دیداری که موقعیت های گلزنی زیادی نصیب بازیکنان این تیم شد، شهریار مغانلو بود که با دو گلی که در دقایق ۳۰ و ۵۷ به ثمر رساند، تیمش را برنده بازی کرد. شاگردان نویدکیا در این مسابقه کاملا هجومی بازی کردند و در سوی مقابل نیز شاهد نمایش خوبی از شاگردان الهامی بودیم، اما آنها که مقابل یکی از منسجم ترین تیم های لیگ بیست و یکم بازی می کردند، چاره ای جز قبول شکست دو بر صفر نداشتند تا با ۶ امتیاز همچنان در رتبه های پایینی جدول رده بندی باقی مانده باشند و در سوی دیگر هم سپاهان بازی خود را برد تا بدون توجه به سایر نتایج ۱۶ امتیازی شود و همچنان صدرنشین بماند.*دوشنبه ۸ آذر؛ سپاهان – نساجی مازندران؛ ورزشگاه نقش جهان؛ بدون تماشاگر
تیم داوری: امیرعرب براقی – فرهاد مروجی – فرهاد فرهادپور – وحید زمانی
ناظر: یدالله جهانبازی

هفته هفتم | لیگ برتر ایران

ترکیب سپاهانکریستوفر کنت، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، محمد کریمی(۷۱ – علی محمدی)، فرشاد احمدزاده(۷۱ – سلمانی)، محمدرضا حسینی (۸۴- سروش رفیعی)، سجاد شهباززاده (۸۴- رضا میرزایی) شهریار مغانلو(۷۵ – خلعتبری).

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب نساجی مازندران

علیرضا حقیقی، ایوب کلانتری، حسین زامهران (۴۶- رضا جعفری)، کریم اسلامی، حامد شیری، مرتضی منصوری (۸۰- امیرحسین باقرپور)، مهرداد عبدی (۶۷- احسان قهاری) حسن نجفی، شاهین طاهرخانی، محمد باقری، مسعود شجاعی (۸۰- محمد مهدی نظری) .

سرمربی: ساکت الهامی

 

کارت زرد

 

عزت الله پورقاز (دقیقه ۲۵)، محمد کریمی (دقیقه ۶۱)، رضا میرزایی (دقیقه ۹۲) از سپاهان

 

محمد باقری (دقیقه ۳۵)، مسعود شجاعی (دقیقه ۷۰)، حسن نجفی (دقیقه ۸۷) از نساجی

 

شرح بازی:

سپاهان در حالی بازی را آغاز کرد که مطابق انتظار از همان ابتدای بازی با تفکر هجومی به دنبال گلزنی بود. شاگردان محرم که به لطف پرس موفق از یک سوم دفاعی نساجی در اکثر دقایق بازی صاحب توپ و میدان بودند چندین بار روی حملات متنوع روی دروازه نساجی خطرساز ظاهر شدند تا اینکه بالاخره در دقیقه ۳۰ این شهریار مغانلو، مهاجم محبوب سپاهانی‌ها بود که روی یک موقعیت تک به تک قفل دروازه نساجی و البته گلزنی خودش را باز کرد. پس از گل نساجی هرچند کمی پیش کشید و در صدد زدن گل تساوی برآمد اما باز این سپاهان بود که در دقایق پایانی نیمه نخست چندین موقعیت خوب در فاصله چند دقیقه روی دروازه نساجی به وجود آورد که البته هیچکدام تبدیل به گل نشد تا نیمه نخست با پیروزی سپاهان به پایان برسد.

طلایی پوشان که به نظر در روز خوب خود قرار داشتند نیمه دوم را هم هجومی همراه با پرس از جلو آغاز کردند و همچنان تشنه زدن گل‌های بیشتر بودند. سپاهان که بر خلاف نیمه نخست با بازی بسته و دفاعی نساجی رو به رو نشده بود گل دوم را هم روی استفاده از عمق نساجی باز هم توسط مغانلو به ثمر رساند تا گام بلندی به سوی کسب ۳ امتیاز خانگی برداشته باشند. بازی بعد از این گل دوم و تعویض هایی که سپاهان انجام داد به اصطلاح از تب و تاب افتاد و با وجود اینکه در ضد حملات بازیکنان سپاهان فضاهای خوبی برای ایجاد موقعیت و زدن گل های بیشتر داشتند اما در نهایت همان دو گل شهریار مغانلو تعیین کننده نتیجه بازی بود تا روند پیروزی ها و صدرنشینی سپاهان ادامه پیدا کند.

 

شرح گل:

 

در دقیقه ٣٠ در حالی که امید نورافکن قصد شوتزنی داشت در اینکار ناکام بود ولی در برگشت ضربه او پشت مدافعین نساجی فرود آمد و شهریار با تیزهوشی توانست زودتر حرکت کند و پس از اینکه تک به تک شد با یک ضربه دقیق دروازه حقیقی را باز کرد.

 

سپاهان (٢-٠): در دقیقه ۵٧ پاس عمقی بسیار دقیق فرشاد احمدزاده به شهریار مغانلو رسید و این بازیکن هم پس از اینکه چند دقیقه با توپ حرکت کرد و توپ را روی پای چپ خود آورد، با یک بغل پای دقیق گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند.

بهترین بازیکندر این مسابقه فرشاد احمدزاده و سجاد شهباززاده هم نمایش بسیار خوبی داشتند ولی باید لقب بهترین بازیکن زمین را به شهریار مغانلو داد که دو مرتبه موفق شد برای تیمش گلزنی کند.

اتفاق ویژه

گلزنی شهریار که خیلی از سپاهانی ها انتظارش را می کشند، بالاخره در دقیقه ۳۰ هفته هفتم شکست و او که در نیمه دوم هم گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند، اتفاق ویژه این بازی را به نام خود زد.

دقایق حساس:

 

دقیقه ۵: ارسال شهباززاده موقعیت بسیار خوبی برای سپاهان ایجاد کرد ولی توپ پس از برخورد با فرشاد احمدزاده در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: ارسال امید نورافکن در محوطه شش قدم با ضربه سرکش گولسیانی پیش کشیده همراه شد ولی توپ با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۵: شوت مسعود ریگی با اختلاف کمی پس از برخورد با مدافعین نساجی به کرنر رفت و چند دقیقه وقت اضافه نیمه اول به همین ترتیب با فشار سپاهانی ها به پایان رسید.

دقیقه ۵+۴۵؛ شوت شهریار مغانلو با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ٧١: شهریار مغانلو اینبار روی پاس بسیار زیبای یاسین سلمانی در موقعیت تک به تک با حقیقی قرار گرفت که اینبار این دروازه بان مانع هت‌تریک مهاجم سپاهان شد.

دقیقه ٩٠: سوت حسن نجفی با اختلاف زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا