اخبار ورزشیفوتبال ایران

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران: توقف استقلال مقابل صنعت نفت آبادان

استقلال و صنعت نفت در دیداری حساس و هیجان انگیز که موقعیت های پرشماری را به همراه داشت، به تساوی یک – یک رضایت دادند.

به گزارش پیشرو ورزش، هر چقدر که دیدار گذشته استقلال بدون خلق موقعیت و کسل کننده بود، دیدار این تیم برابر صنعت نفت فرصت های پرشماری را به همراه داشت. بازی دو تیم با فرصت شروین بزرگ آغاز شد. جایی که شوت این بازیکن را رضایی مهار کرد. در ادامه آبی ها دو موقعیت خلق کردند که مهم ترین آنها توسط یامگا از دست رفت.

اما در دقیقه ۸ این آبادانی ها بودند که حریف را غافلگیر کردند. ارسال ریکانی به روی دروازه با ضربه سر مهدی حنفی همراه شد و توپ این بازیکن به کنج دروازه استقلال رفت و کاری از دستان رضایی نیز ساخته نبود تا صنعت نفت به گل نخست بازی دست پیدا کند.

پس از این گل استقلال کاملا سوار بر بازی بود. محمدحسین مرادمند ۲ بار صاحب موقعیت شد که ضربات سر او را گوهری سنگربان نفت دفع کرد. ضربات کوین یامگا، سلمانی و حسین زاده به شکل عجیبی وارد دروازه صنعت نفت نمی شدند تا اینکه در دقیقه ۳۹ و روی پاس دیدنی وریا غفوری، این حسین زاده بود که درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک حرکت بدن، بازیکن حریف را فریب داد و ضربه اش را وارد دروازه کرد.

استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست ۳ موقعیت دیگر گلزنی نیز خلق کرد. رضاوند ۲ بار و رودی ژستد نیز یک بار می توانستند دروازه صنعت نفت را باز کنند که چنین نشد و نیمه اول در دیداری یک طرفه با تساوی یک – یک به پایان رسید. ضمن اینکه یک صحنه مشکوک به پنالتی نیز در دقیقه ۲۶ به روی یامگا رخ داد.

در آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۸ نیز حسین زاده می توانست دبل کند ولی ضربه او به شکل خطرناکی به بیرون رفت. در دقیقه ۴۹ صحنه مشکوک به پنالتی دیگری درون محوطه جریمه صنعت نفت رخ داد که اکبریان اعتقادی به خطای هند نداشت. برخلاف نیمه اول، استقلال نتوانست حملات پردامنه اش را ادامه دهد و به جز فرصتی که ژستد نتوانست ضربه سر بزند، تا دقیقه ۷۰ موقعیت خاصی ایجاد نشد.

در دقیقه ۷۲ صنعت نفت می توانست برخلاف جریان بازی به گل برسد که شوت غبیشاوی را رضایی مهار کرد. در ۱۵ دقیقه پایانی نیز استقلال به حملات خودش ادامه داد که بزرگترین فرصت این تیم توسط مهدی پور در مصافی تک به تک از دست رفت تا بازی در نهایت با تساوی یک – یک به پایان برسد.

استقلال در روزی که با خلق حملات فراوان شایسته پیروزی بود، تنها با یک تساوی به تهران باز می گردد. شاید تیم فرهاد مجیدی در دیدار برابر صنعت نفت توانسته باشد رکورد خلق موقعیت تا به اینجای فصل را بشکند اما او موفق نشد مچ علیمنصور را بخواباند و دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند.

بازی از هفته هفتم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر
چهارشنبه: ۰۸/۰۹/۱۴۰۰ ؛ ساعت: ۱۶:۰۰
ورزشگاه: تختی آبادان / بدون تماشاگر
گروه داوری: محمدرضا اکبریان / کمک ها: علی میرزابیگی – محسن سلطانی؛ داور چهارم: احمد محمدی / ناظر: نادر جعفری

ترکیب صنعت نفت:

احمد گوهری
محمد طیبی
محمد بختیاری
امید حامدی فر (۹۰- عباس بوعذار)
امید خالدی
مهدی حنفی
محمدرضا غبیشاوی (۷۹- احمد شریعت زاده)
امیرحسین فرهادی (۴۶- سیدفاخر تهامی)
محمدحسین زواری (۴۰- حکیم نصاری)
طالب ریکانی

شروین بزرگ (۴۶- علی امیری)

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

ترکیب استقلال:

علیرضا رضایی
محمد حسین مرادمند
سیاوش یزدانی
روزبه چشمی
آرش رضاوند (۷۴- رضا آذری)

مهدی مهدی‌پور
جعفر سلمانی
وریا غفوری (۷۹- امین قاسمی نژاد)
کوین یامگا
امیرحسین حسین زاده (۸۸- ارسلان مطهری)
رودی ژستد (۷۴- محمدرضا آزادی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

کارت زرد:

محمد بختیاری (۶۵)

احمد شریعت زاده (۸۴)

شرح گل ها:

صنعت نفت یک – استقلال صفر (دقیقه ۸: مهدی حنفی): یک ضربه کاشته برای صنعت نفت به دست آمد. ارسال طالب ریکانی به روی دروازه با ضربه سر دیدنی مهدی حنفی همراه شد و توپ این بازیکن به کنج دروازه استقلال رفت و گل نخست بازی به ثمر رسید.

 

صنعت نفت یک – استقلال یک (دقیقه ۳۹: امیرحسین حسین زاده): پاس در عمق و عالی وریا غفوری به امیرحسین حسین زاده رسید و این بازیکن با یک حرکت بدن زیبا، مدافع آبادانی ها را جا گذاشت و با ضربه ای مطمئن توپ را به تور دروازه چسباند و گل تساوی را به ثمر رساند.

 

دقایق حساس:

دقیقه ۲: شروین بزرگ از غفلت خط دفاعی استقلال استفاده کرد و با یک توپ ربایی، ضربه‌اش را به سمت دروازه زد که علیرضا رضایی آن را مهار کرد.
دقیقه ۵: ارسال خوب جعفر سلمانی از سمت چپ به روی دروازه نصیب کوین یامگا شد اما ضربه عجیب این بازیکن به رودی ژستد خورد و از منطقه خطر دور شد.

دقیقه ۱۲: روی یک ضربه کرنر و در یک رفت و برگشت، محمدحسین مرادمند با پشت پا ضربه اش را به سمت دروازه میزبان زد که مدافع نفت پیش از ورود توپ به درون دروازه، آن را دور کرد.

دقیقه ۱۷: ارسال کرنر زیبای مهدی پور با ضربه سر مرادمند همراه شد که گوهری دروازه بان آبادانی ها توپ را دفع کرد و در ادامه نیز ریکانی توپ را سراسیمه به کرنر فرستاد.
دقیقه ۱۸: کرنر ارسالی مجددا به یک فرصت خطرناک تبدیل شد. توپ پشت محوطه جریمه به حسین زاده رسید و شوت خوب این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: پاس خوب وریا غفوری درون محوطه جریمه نصیب یامگا شد و شوت این بازیکن را گوهری دفع کرد و در ادامه نیز مدافعین توپ را دور کردند.
دقیقه ۱۹: حملات پردامنه استقلال به روی دروازه صنعت نفت ادامه دارد. جعفر سلمانی پس از اینکه چند متری را پیش روی کرد، ضربه اش را با پای چپ به سمت دروازه حریف زد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: جعفر سلمانی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: حرکت خوب حسین زاده و پاس در عرض این بازیکن به آرش رضاوند رسید و شوت این بازیکن با برخورد به مدافع نفت، راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۵+۲: ارسال دیدنی وریا غفوری به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که گوهری به زیبایی این توپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۲: پاس دیدنی حسین زاده به رضاوند درون محوطه جریمه به رضاوند رسید که شوت او از درون محوطه جریمه به آسمان زده شد.

 

دقیقه ۴۸: یک حرکت از سمت راست برای آبی ها شکل گرفت که پاس خوب یزدانی درون محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید و شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: ارسال خوب سلمانی به روی دروازه به رودی ژستد رسید. این بازیکن با وجود پرش بلندی که داشت، نتوانست ضربه سرش را بزند و توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: حرکت خوب تیمی نفتی ها و پاس طالب ریکانی درون محوطه جریمه به غبیشاوی رسید و شوت محکم او را علیرضا رضایی سنگربان استقلال دفع کرد و در ادامه نیز وریا غفوری توپ را دور کرد.

دقیقه ۷۶: پاس بسیار خوب حسین زاده به کوین یامگا رسید و شوت این بازیکن به آسمان زده شد.

دقیقه ۷۸: یک پاس بسیار خوب دیگر از حسین زاده این مرتبه برای مهدی پور که این بازیکن در مصافی تک به تک توپ را به بدن گوهری کوبید.

دقیقه ۸۶: سانتر دیدنی حسین زاده به قاسمی نژاد رسید و او با یک ضربه سر، توپ را در اختیار کوین یامگا زد و شوت این بازیکن باز هم به آسمان کوبیده شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا