اخبار ورزشیسایر اخبار

هشدار پزشکان ژاپنی به برگزاری المپیک؛ خطر در کمین ۱۵ هزار شرکت‌کننده

متخصصان پزشکی ژاپن در خصوص برگزاری المپیک و خطرات آن برای شرکت‌کنندگان هشدار دادند.

به گزارش پیشرو ورزش و  به نقل از  فارس، بازی‌های المپیک توکیو کمتر از ۴ ماه دیگر آغاز می‌شود و مشعل المپیک با ۱۰ هزار حمل‌کننده در ژاپن عبور می‌کند. حمل این مشعل از ۵ فروردین و از منطقه فوکوشیما آغاز شد. در حالی که کمیته برگزاری بازیهای توکیو می‌گوید آنها در حال کاهش خطرات در خصوص شیوع ویروس کرونا هستند اما برخی از متخصصان پزشکی قانع نشده‌اند و از برگزاری بازی‌های المپیک ابراز نگرانی کرده‌اند.

* ژاپن خطرناک است!

پزشکان و متخصصان پزشکی بارها در خصوص خطرات برگزاری المپیک توکیو هشدار داده‌اند به طوری که با فاصله کوتاهی که تا برگزاری بازی‌ها مانده دوباره برخی از پزشکان با مصاحبه‌های مختلف نگرانی خود را ابراز کرده‌اند. دکتر نوریو سوگایا متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان کیویو در یوکوهاما به آسوشیتدپرس گفت: با توجه به خطرات قابل توجه، بهتر است المپیک برگزار نشود. خطرات موجود در ژاپن زیاد بوده، این کشور خطرناک است و به هیچ وجه مکان امنی نیست.

این پزشک متخصص بیماریهای عفونی بر این باور است واکسیناسیون ۵۰ تا ۷۰ درصد عموم مردم می‌تواند پیش‌شرط ایمن برای برگزاری بازی‌های المپیک باشد در حالیکه با توجه به کُند بودن واکسیناسیون در ژاپن بعید به نظر می‌رسد انجام شود.

* خطرات حضور خارجی‌ها در المپیک

کمتر از یک درصد مردم تاکنون واکسینه شده‌اند که همه افراد متخصص پزشکی هستند. انتظار نمی‌رود تا زمان آغاز بازی‌های المپیک در ۲۳ جولای (اول مرداد) بیشتر عموم مردم واکسینه شوند.

سوگایا گفت: ده‌ها هزار خارجی در یک مدت کوتاه وارد کشور می‌شوند از جمله رسانه‌های جمعی که این موضوع ​​چالش‌ها بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد.

البته مقامات ژاپنی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، حضور تماشاگران خارجی را ممنوع کرده‌اند. کاهش نمایندگان دولت‌ها و اسپانسرها از دیگر برنامه‌هایی است که ژاپن برای مقابله با کرونا انجام خواهد داد.

پیش از این دولت ژاپن و برگزارکنندگان المپیک اعلام کردند واکسیناسیون پیش شرط المپیک نیست، اگرچه کمیته بین المللی المپیک ۱۵ هزار و ۴۰۰ ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی را تشویق می‌کند که هنگام ورود به ژاپن واکسینه شوند.

* اعلام شرایط اضطراری در شهرهای مختلف ژاپن

در حالی که شمار جان باختگان از ویروس کرونا در ژاپن نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است اما سوگایا تأکید کرد این تعداد در بالاترین سطح در آسیاست.

ژاپن هرگز آزمایش PCR را اجباری نکرده و قرنطینه ملی نیز اتفاق نیفتاده است اما دولت با اعلام شرایط اضطراری در شهرهای مختلف از مردم خواسته تا در خانه بمانند و رستوران‌ها نیز خیلی زود تعطیل شوند. توکیو به عنوان شهر میزبان المپیک نیز ماه‌ها در شرایط اضطراری قرار داشت.

دکتر توشیو ناکاگاوا رئیس انجمن پزشکی ژاپن نیز نگرانی جدی خود را در مورد بازگشت از موارد ویروس کرونا ابراز کرد. وی خواستار اقدامات پیشگیرانه شد.

* کاهش تعداد خبرنگاران در المپیک

سناریوی دیگری که ممکن است دولت با بالا رفتن موارد روزانه اعلام کند وضعیت اضطراری است. این می‌تواند به این معنی باشد که بازی‌های المپیک در میانه یک وضعیت اضطراری برگزار می‌شود. با وجود هشدارها، دولت ژاپن و برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو همچنان مصمم هستند که بازی‌ها را ادامه دهند.

توکیو رسماً ۱۵.۴ میلیارد دلار برای آماده‌سازی المپیک هزینه کرده اما چندین حسابرسی دولتی می‌گویند که ممکن است این رقم ۲ برابر رقم اعلام شده است. همچنین عدم حضور تماشاگران خارجی باعث شد تا ژاپن متحمل ضرر مالی شود.

آژانس خبری کیودو با استناد به منابع ناشناس گزارش داد که انتظار می‌رود ۹۰ هزار نفر از خارج از کشور وارد ژاپن شوند. حدود ۳۰ هزار نفر از آنها ورزشکاران، مربیان، کارمندان و مسئولان المپیک و پارالمپیک هستند. این رقم قرار است بسیار کاهش یابد که شمار زیادی از آنها رسانه‌ها و خبرنگاران هستند.

* برگزاری المپیک فقط یک جنون است

بررسی‌های افکار عمومی نشان می‌دهد بیشتر ژاپنی‌ها خواهان لغو یا به تعویق افتادن دوباره بازی‌های توکیو هستند. بارها توسط رسانه‌های معتبر ژاپنی در این خصوص نظرسنجی انجام شده و درصد زیادی از شهروندان سرزمین آفتاب مخالفت خود را با برگزاری المپیک اعلام کرده‌اند. تارو یاماموتو قانونگذار سابق ژاپن گفت که این کشور آماده مقابله با هجوم مسافران خارجی نیست.

وی عنوان کرد: اگر ژاپن نتوانسته از مردم خود محافظت کند، نمی‌تواند مدعی باشد که می‌تواند از همه مردم دنیا محافظت کند. اصرار بر ادامه بازی‌ها فقط یک جنون است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا