اخبار ورزشیسایر اخبار

هزینه‌های چندصد میلیونی برای ناکامی/ تیم پروازی به هدف نزد!

در حالی که اهداف پروازی در ایران هیچ وقت سهمیه‌ای برای المپیک نداشته مشخص نیست فدراسیون چرا هزینه‌های زیادی برای اعزام این تیم به مسابقات جهانی انجام می‌دهد.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، پرونده ملی‌پوشان اهداف پروازی در تراپ و اسکیت در رقابت‌های جهانی فنلاند در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات نتایج قابل قبولی کسب نکردند و حتی نتوانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند.

اهداف پروازی ایران هیچ گاه شانس حضور در المپیک را نداشته و با توجه به نتایجی که ایران در رقابت‌های بین‌المللی داشته این پیش‌بینی می‌شد که در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک فنلاند هم نتیجه دلخواه فدراسیون کسب نشود هر چند به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون با اعزام تیم ملی به فنلاند به کسب سهمیه امیدوار بوده‌اند!

*  رتبه ۱۲۷ ژن خوب بین ۱۲۹ نفر!

محمدحسین پرورش نیا، نریمان نیکخو و سید بابک یگانه به ترتیب به مقام‌های چهل و سوم، هشتاد و پنجم و صدوسی ویکم جهان رسیدند. در اسکیت هم علی دوستی در رده ۱۰۳ و امیرمحمد دادگر در رده ۱۲۷ جهان جای گرفتند. ۱۲۹ ورزشکار در این ماده رقابت داشتند و نکته قابل تامل این است که رامتین بشارتی با وجود اعزام در این مسابقه شرکت نداشت که البته دلیل آن هنوز مشخص نیست.

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی که پیش از این به دلیل اعزام امیرمحمد دادگر فرزندش به رقابت‌های بین‌المللی مورد انتقاد رسانه‌ها قرار داشت، در آخرین صحبت‌های خود در این باره تاکید کرده بود فرزندش در رکوردگیری‌ها نتایج خوبی داشته و با هزینه خودش به تمرینات می‌پردازد اما حالا نتیجه‌ای که وی در مسابقات جهانی داشته قطعا این انتقاد را به فدراسیون وارد می‌کند که هدف از هزینه چندصد میلیونی برای تیمی که نتیجه‌ای ندارد چیست؟

*  آواکیان: تیمی را دیده‌اید بدون مربی به مسابقه برود؟

تیم ملی اسکیت ایران قبل از اعزام با حاشیه‌هایی هم مواجه بود که می‌توان به کناره‌گیری هنریک آواکیان سرمربی اسکیت ایران اشاره کرد. این مربی قبل از مسابقات جهانی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

هنریک آواکیان سرمربی سابق اسکیت ایران در گفت‌وگو با فارس، درباره نتایج ملی‌پوشان در مسابقات جهانی فنلاند گفت: شما می‌توانید نتایج را از فدراسیون جهانی ببینید؛ ۳۰۰-۴۰۰ میلیون هزینه می‌شود بعد می‌بینیم یک ورزشکار در مسابقه شرکت نمی‌کند. نکته دیگر اینکه شما تا به حال تیمی را دیده‌اید بدون مربی به مسابقات برود؟

وی درباره اینکه چه اختلافی با فدراسیون تیراندازی داشت، عنوان کرد: اختلافی نداشتیم بلکه فدراسیون فکر می‌کرد چون امتیاز ورزشکاران بالا رفته دیگر نیازی به مربی نیست من هم تصمیم گرفتم خودم تیر بزنم. قرار بود از سال گذشته این کار را انجام دهم اما فدراسیون از من خواست به تیم کمک کنم. اگر نگاهی به امتیازاتی که ورزشکاران در تمرینات داشته‌اند بیندازید می‌بینید امتیازات در مسابقات العین خیلی خوب بوده اما در مسابقات جهانی کاهش پیدا کرده است.من جزو نخستین نفراتی بودم که در مسابقات اهداف پروازی به رقابت پرداختم امتیازاتی که آن زمان داشتیم در سال ۲۰۰۶ امتیاز ۱۱۶ را زدیم حالا چطور می‌شود بعد از ۲۰ سال این نتایج کسب می‌شود؟ به خاطر بی‌برنامگی است.

یکی از نکاتی که در رشته تیراندازی نباید نادیده گرفت، سلاح‌هایی است که ورزشکاران با آن تمرین و در مسابقات شرکت می‌کنند. ورزشکاران اسکیت در حالی در مسابقات جهانی فنلاند شرکت داشتند که سرمربی تیم ملی بارها درباره قدیمی بودن سلاح‌ها با مسئولان فدراسیون صحبت کرده بود.

آواکیان در این باره اظهار داشت: من تا به حال چندین مرتبه گفته‌ام این سلاح‌ها معقول نیست، اگر قرار است ایران در مسابقه‌ای شرکت کند بهتر است اسلحه نبرد. این سالح‌ها برای ۲۰ سال پیش است و کسی ببیند ما با این سلاح‌ها در مسابقات شرکت می‌کنیم می‌دانید چه آبروریزی می‌شود؟

خبرنگار فارس برای پاسخ درباره نتایج تیم اهداف پروازی و ابهامات موجود با دادگر رئیس فدراسیون و رسولی مدیر تیم های ملی تماس گرفت اما هیچکدام پاسخگو نبودند. ملک مجمدی دبیر فدراسیون نیز اذعان کرد که از نتایج و شرایط این تیم اطلاعی ندارد.

فدراسیون تیراندازی در حالی هزینه‌های چندصد میلیونی برای اهداف پروازی داشته که بارها اردوهای تفنگ و تپانچه که شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند در کشورهای خارجی به دلیل عدم تامین مالی لغو شده است.

تیراندازی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ۵ سهمیه داشت اما برای این دوره در حال حاضر فقط نجمه خدمتی توانسته سهمیه المپیک بگیرد. باید دید در مسابقات پیش رو این تعداد سهمیه‌ها افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا