اخبار ورزشیفوتبال ایران

نکیسا: نظر من برگزاری لیگ برتر بود/نمی‌دانم کانون مربیان چرا آن بیانیه را منتشر کرد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: در حال حاضر بهترین تصمیم، ادامه مسابقات لیگ برتر است و در صورت تعطیلی بازی‌ها همان باشگاه‌هایی که الان خواهان نیمه‌تمام ماندن لیگ هستند معترض خواهند شد.

به گزارش پیشرو اسپرت، نیما نکیسا در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، درباره تصمیم‌گیری برای ادامه بازی‌های لیگ برتر اظهار کرد: به نظر من بازی‌های این فصل باید برگزار شود و تکلیف همه چیز اعم از قهرمان، تیم‌هایی که به لیگ قهرمانان صعود می‌کنند و همچنین صعود و سقوط کننده‌ها مشخص شود چرا که در غیر این صورت مشکلات بزرگی گریبانگیر فدراسیون و سازمان لیگ خواهد شد.

او ادامه داد: شما تصور کنید بازی‌ها نیمه‌کاره بماند و تکلیف هیچ کدام از این موارد مشخص نشود، در آن صورت برنامه سازمان لیگ برای سال بعد چیست؟ تیم‌هایی مثل مس رفسنجان و مس کرمان که برای صعود به لیگ برتر تلاش و هزینه زیادی متحمل شده‌اند چرا باید ضرر کنند؟ آیا سازمان لیگ می‌تواند فصل بعد را ۱۸ تیمی برگزار کند؟ چه تیم‌هایی باید به عنوان نمایندگان آسیایی در فصل بعد معرفی شوند؟ آیا تیم‌های میانه جدول راضی می‌شوند که سهمیه آسیایی از آنها گرفته شود؟ اینها همه سوالاتی است که مسئولان باید به آنها توجه داشته باشند.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس درباره اینکه چند باشگاه لیگ برتری خواهان تعطیلی لیگ هستند، گفت: به نظر من این حرف‌ها عجولانه است. مطمئن باشید همین مدیرانی که الان خواهان تعطیلی لیگ هستند، بعد از تعطیلی احتمالی، اولین نفر به این تصمیم اعتراض می‌کنند که ما می‌توانستیم قهرمان شویم، می‌توانستیم سهمیه بگیریم یا می‌توانستیم در لیگ بمانیم، چرا چنین تصمیمی گرفتید؟! الان در فرانسه تصمیم گرفته‌اند که لیگ تعطیل شود. آیا ما هم شرایطمان مثل فرانسه است؟ مسلما نه، به این خاطر که ما با دو جامعه متفاوت طرف هستیم. جامعه آنها فرهنگ سازگاری را خوب یاد گرفته و به این تصمیم احترام می‌گذارد اما در ایران ما فرهنگ اعتراض داریم و شک نکنید با تعطیلی لیگ همه معترض خواهند شد.

نکیسا، که خود عضو کانون مربیان فوتبال هم هست درباره بیانیه این کانون مبنی بر تعطیل شدن لیگ هم گفت: من عضو این کانون و رئیس کمیته آموزش کانون مربیان هستم. از ما نظرخواهی کردند و هر کس به صورت فردی نظر خود را اعلام کرد. نظر من هم این بود که لیگ باید ادامه پیدا کند. ۱۲-۱۰ روز پیش بود که نظر ما را خواستند اما اینکه چرا این بیانیه را امروز منتشر کرده‌اند و این اتفاق زودتر نیفتاده را باید از آقای ذوالفقارنسب به عنوان رئیس و آقای ناصری به عنوان دبیر کانون بپرسید.

سنگربان اسبق تیم ملی در ادامه گفت: از نظر من پرسپولیس قهرمان لیگ امسال است. بازی‌هایی که باقیمانده و شرایط پرسپولیس در جدول گواه این حرف من است اما من از روزی که پیراهن مدیریت را به تن کرده‌ام یاد گرفته‌ام احساسی و از روی علاقه هواداری حرف نزنم. از طرفی چند سال افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داشتم و چند بار هم پیشنهاد استقلال را رد کردم اما در این مدت سعی کردم هیچوقت احساسی نظر ندهم و الان هم با منطق فوتبالی می‌گویم که شانس پرسپولیس برای قهرمانی از همه بیشتر است و اگر تیمی بگوید می‌توانیم پرسپولیس را در جدول بگیریم بیشتر خیال‌پردازی است. با این حال احتمال خیلی کمی وجود دارد که واقعا این اتفاق بیفتد ولی همانطور که گفتم برای اینکه هیچ حرف و حدیثی باقی نماند بهتر است بازی‌ها برگزار شود.

نکیسا در پایان گفت: همانطور که در پیشنهادم به کانون مربیان اعلام کردم، به نظر من بهترین راه برگزاری لیگ با رعایت یک پروتکل بهداشتی خاص است و اینکه بازی‌ها در ابتدا بدون تماشاگر برگزار شود و تیم‌ها با نظارت بهداشتی ویژه وارد بازی‌ها شوند. معتقدم که چالش بزرگی پیش روی فدراسیون و سازمان لیگ است و باید تصمیمی بگیرند که لازم الاجرا باشد و مشکل دیگری به وجود نیاورد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا