اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

نوروزی: خادم با استعفایش لطف بزرگی به کشتی کرد

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: چرا با گذشت چندین روز از پایان مسابقات جهانی هیچ‌کدام از اعضای شورای فنی حاضر به پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها نیستند در حالی‌ که پیش از این هر روز مصاحبه می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت امید نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی گفت: متأسفانه با تمام انتظاراتی که وجود داشت نه تنها کشتی فرنگی بلکه تیم‌های ملی کشتی ما نتوانستند عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند. تمام اتفاقاتی که رخ داد به خاطر تصمیمات اشتباه فدراسیون، اعضای شورا و کادر فنی بود.

وی ادامه داد: وقتی آقای خادم به اندازه مجلس شورای اسلامی قانون تصویب می‌کند و هیچ‌کدام را اجرا نمی‌کند و تنها با بند و تبصره به دنبال راه فرار است باید هم انتظار چنین نتایجی را داشت. متأسفانه برخی نفرات هم هستند که تنها نقش تائید کننده صحبت‌ها و تصمیمات خادم را دارند. آقای علی‌آبادی! شما پیشکسوت ما و قابل احترام هستید، اما یک نفر را پیدا کنید که بگوید نوروزی یک بار به من بی‌احترامی کرده است. اگر انتقاد، بی‌احترامی محسوب می‌شود پس باید همه چیز را تعطیل کنیم.

* خروجی شورای فنی به غیر از ناکامی و شکست چه بوده است؟

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک تصریح کرد: شمایی که به عنوان اعضای شورای فنی دور هم جمع شده‌اید چه کمکی به کشتی فرنگی کرده‌اید؟ مگر به غیر از این بوده که سرمربی را محدود کنید و نظرات خودتان را به او تحمیل کنید در حالی‌که باید تنها مشاوره و کمک بدهید نه اینکه تصمیم‌گیرنده باشید که خروجی‌اش یازدهمی دنیا باشد. پیشکسوتی که ادعا می‌کند قهرمان ملی است باید مدافع منافع ملی باشد و از حق کشتی‌گیران دفاع کند.

نوروزی با انتقاد به انتخاب نفرات برای حضور در مسابقات جهانی گفت: کشتی‌گیری مانند ارسلان با زحمت فراوان قهرمان وزن ۷۲ کیلوگرم انتخابی می‌شود، شما با چه منطقی او را کنار می‌گذارید و یک کشتی‌گیر را با ۸۰ کیلوگرم وزن که در ۷۷ کیلوگرم کشتی گرفته است به ۷۲ کیلوگرم می‌آورید؟! با چنین تصمیمات اشتباهی هم ۷۷ کیلوگرم و هم ۷۲ کیلوگرم را از دست دادیم؛ آنهم با قوانین جدید وزن‌کشی. شما فکر می‌کنید این نفرات انتخاب سرمربی بوده است؟! مطمئن باشید اینطور نیست. متأسفانه مربیان کاربلدی مانند بنا، خیرآبادی و نوربخش خانه‌نشین شدند، اما اشخاصی که البته همه خوب هستند کار را در دست گرفته‌اند تا این افتضاح به بار آید.

* بعد از المپیک کاری کردند تا بنا فراری شود

وی با انتقاد دوباره از عملکرد اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی گفت: چه کار مفیدی انجام داده‌اند؟! تنها خروجی شورای فنی جلسات بی‌فایده‌ای بوده است که منجر به ناکامی و نابودی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی شده است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بالاترین افتخارات در کشتی فرنگی به دست آمد، اما بعد از المپیک ریو شرایط را طوری فراهم کردند تا محمد بنا فراری شود در حالی‌که اگر ۳ طلای المپیک لندن را کنار بگذاریم کسب ۲ مدال برنز در المپیک برای فرنگی‌کاران رؤیا بود، اما این نتیجه را برای محمد بنا ناکامی و شکست دانستند. در همان ۴ سال منتهی به المپیک برزیل چندین سرمربی عوض شد و تنها چند ماه مانده به المپیک دست به دامان بنا شدند و او را مقابل مردم قرار دادند تا مجبور به پذیرش سرمربی‌گری تیم ملی شود.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: متأسفانه اعضای شورا بدون هیچ منطقی اقدام به جابجایی کشتی‌گیران می‌کنند، تمام تصمیماتشان اشتباه بود، مؤید آن هم خروجی و نتایجی است که در مسابقات جهانی به دست آمد؛ آیا تا به حال شده است اعضای شورا از حق یک کشتی‌گیر که در انتخابی اول شده است دفاع کنند؟ متأسفانه آنها منافع شخصی را فدای منافع ملی می‌کنند.

* چرا کرسی اتحادیه جهانی را تقدیم سایر کشورها کردیم؟ 

نوروزی با انتقاد از عملکرد رسول خادم در مدت ریاستش در فدراسیون گفت: خادم در حالی‌که ۶ سال تمام، تمام امکانات از مالی و انسانی به صورت تام‌الاختیار در خدمتش بود، چه بلایی سر کشتی آزاد آورد؟ در ۲۰ وزن مسابقات جهانی حتی نتوانستیم یک فینالیست داشته باشیم؛ کمی انصاف هم خوب است، باید به فکر مردم هم باشیم.

وی با بیان اینکه نه به دنبال جایگاه و نه مقام است، گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم از من در هیچ جای کشتی دعوت و استفاده نکنید، اما آیا به عنوان کشتی‌گیری که بالاترین سطوح قهرمانی از المپیک تا جهانی گرفته تا بازی‌های آسیایی حق انتقاد ندارم تا از دید خودم حداقل مسائل فنی را برای مردم بگویم؟

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک ادامه داد: از آقای خادم یک سئوال دارم؛ او چند صد میلیون پول مردم و کشتی را برای به دست آوردن کرسی در اتحادیه جهانی هزینه کرد، اما چرا باید به این راحتی آن را تقدیم سایر کشورها کند؟ خروجی هزینه‌هایی که برای عضویت در اتحادیه جهانی شد، چه بود؟ متأسفانه هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند مشکلات ارزی و مشکلات مالی؛ در المپیک لندن و قبل از آن بودجه کشتی تنها ۱۴ میلیارد بود، آن بودجه کجا و بودجه ۳۸۰ میلیاردی که خادم و همکارانش از آن صحبت می‌کنند کجا؟! با این پول‌ها چه کردند؟ شاید ما هم بی اطلاع هستیم اما حداقل به مردم گزارش بدهند که کجا هزینه شده است.

* چه نیازی به اضافه کردن این همه رشته بی‌ثمر و ناشناخته به فدراسیون بود؟

نوروزی با اشاره به گلایه خادم از عدم اعزام به تورنمنت‌ها که یکی از دلایل ناکامی در مسابقات جهانی عنوان شده است، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم به غیر از یک تورنمنت تمام برنامه‌ها اجرا شده است و فکر نمی‌کنم همین یک مسابقه آنقدر که آقایان می‌گویند تا این حد در این ناکامی‌ها سهم داشته باشد. آن یک تورنمنت هم در کشتی آزاد بود؛ کشتی فرنگی پس چرا نتیجه نگرفت؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گوییم؟ وقتی کشتی‌گیران ما در ثانیه‌های پایانی می‌بازند چه ربطی به مسائل مالی و ارزی دارد؟ هرچند که معتقدم مشکل مالی هم نداشتیم، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عنوان کردند که بودجه فدراسیون را به صورت کامل پرداخت کردند و حمایت‌های بسیار خوبی هم از نظر ارزی داشتند.

وی درباره اضافه شدن رشته‌های بی نام و نشان به بدنه فدراسیون کشتی و تحمیل هزینه‌های سنگین به فدراسیون گفت: چه نیازی بود این همه رشته بی‌ثمر و ناشناخته را به فدراسیون تحمیل کنیم که حالا بخواهیم از بی‌پولی گلایه کنیم؟ ویترین کشتی ایران آزاد و فرنگی است نه گراپلینگ، آلیش، ساحلی و … وقتی قرار است به کشتی آزاد و فرنگی توجهی نشود بقیه رشته‌ها چه فایده‌ای دارند؟

* چرا خبری از هیچکدام از اعضای شورای فنی نیست؟

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: به عنوان یک قهرمان المپیک متوجه نقش خادم در فدراسیون نشدم؛ او سرمربی است، رئیس فدراسیون است یا مسئول فنی؟! چه دلیلی دارد این همه میزبانی بی فایده را به کشور تحمیل کنیم در حالی‌که تیم ما در بین تیم‌های برتر جهان قرار ندارد، اما میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۹ را پذیرفته‌ایم تا میلیاردها تومان صرف برگزاری یک تورنمنت درجه چندم کنیم.

نوروزی با بیان اینکه خانواده کشتی باید انتقادپذیر باشد، گفت: اگر حرفی می‌زنیم هدف ما اصلاح اشتباهات است و دوستان نباید ناراحت شوند، هرجا هم که خوب بوده حمایت کرده‌ایم. شورای فنی باید کنار کادر فنی باشد نه اینکه تصمیم‌گیرنده باشند و در نهایت خودشان را کنار بکشند و تمام تقصیرات ناکامی را گردن سرمربی بیاندازند. چرا با گذشت چندین روز از پایان مسابقات جهانی هیچ‌کدام از اعضای شورا حاضر به پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها نیستند؟ در حالیکه پیش از این هر روز مصاحبه می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: خادم با استعفایش لطف بزرگی به خانواده کشتیکرد. از مسئولان ورزش می‌خواهم هرچه زودتر تکلیف فدراسیون کشتی را روشن کنند، زمان زیادی تا المپیک نداریم، باید هرچه زودتر سرپرست فدراسیون تعیین شود و انتخابات برگزار شود، رئیس جدید هم باید بزرگان کشتی از جمله بنا، رنگرز، محمدی، فلاح، کاوه و … برگرداند و کشتی را زنده کند. مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک نزدیک است، فردا نگویند کسی نگفت و کاش زودتر تصمیم گرفته بودیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا