اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

نتایج روز پایانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی فوتبال در آسیا

در آخرین روز مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا امروز ۱۸ بازی برگزار شد.
به گزارش پیشرو ورزش، در آخرین روز مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا امروز ۱۸ بازی برگزار شد.
گروه A
در این گروه قطر که پیش از این صعودش به مرحله بعدی قطعی شده بود در خانه خود با نتیجه ۲ بر یک هندوستان را شکست داد تا با ۱۶ امتیاز به مرحله بعدی برسد. آیمن یوسف و احمد الراوی برای قطر و لالیانزوالا چانگته برای هندی‌ها گلزنی کردند تا تیم‌ ایگور استیماچ با ۵ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم از صعود به دور بعدی بازماند .
در دیگر دیدار گروه A هم کویت یک بر صفر مقابل افغانستان به برتری رسید تا با ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به جمع ۱۸ تیم برتر برسد. عید ناصر تک گل پیروزی بخش کویتی‌ها را به ثمر رساند.
گروه B
ژاپن با پیروزی پرگل ۵ بر صفر در بازی خانگی مقابل سوریه مانع صعود شاگردان هکتور کوپر و اخراج این سرمربی آرژانتینی از هدایت تیم عربی شد.
آیاسه اوئدا، ریتسو دوان، طاهر کروما(گل به خودی) یوکی سوما و تاکومی مینامینو برای تیم هاجیمه موریاسو گلزنی کردند تا این تیم با ۱۸ امتیاز کامل و صدرنشینی به مرحله بعدی برسد.
در دیگر بازی امروز کره شمالی با پیروزی ۴ بر یک مقابل میانمار، ۹ امتیازی شده و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یافت. ری سونگ ایل در این بازی برای کره‌ای‌ها پوکر کرد و گل میانمار نیز با ضربه وای لین اونگ به ثمر رسید.
در دیگر بازی امروز کره شمالی با پیروزی ۴ بر یک مقابل میانمار، ۹ امتیازی شده و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یافت. ری سونگ ایل در این بازی برای کره‌ای‌ها پوکر کرد و گل میانمار نیز با ضربه وای لین اونگ به ثمر رسید.
گروه C
کره جنوبی صدرنشین با تک گل کانگ این لی از سد چین گذشت و با ۱۶ امتیاز خود را به مرحله بعدی رساند.
با این وجود شاگردان برانکو درحالیکه باید خود را مدیون درخشش حسن سانی، دروازه‌بان ۴۰ ساله سنگاپور بدانند با خوش شانسی توانستند راهی مرحله بعدی شوند زیرا تایلند با وجود برتری ۳ بر یک مقابل حریف شرق آسیایی‌اش و برابری در امتیاز هشت، گل زده و گل خورده ۹ با چینی‌ها، به دلیل شکست در بازی رو در رو به مرحله بعدی نرسید.
در این مسابقه سوفانات موئانتا، پورامت آرجیویرای و یاروئنساک وونگکورن برای تایلند و ایسان فاندی برای سنگاپور گل زدند.
گروه D
مالزی پس از برتری ۳ بر یک در تقابل با چین تایپه که با گل‌های راشید صفوی، پائولو جوسوئه و ادیب عبدل در مقابل تک گل یائو سینگ یو رقم خورد، ۱۰ امتیازی شد و در رتبه سوم باقی ماند.
در دیگر بازی گروه قرقیزستان در خانه عمان یک بر یک متوقف شد تا با ۱۱ امتیاز به مرحله بعدی راه یابد. الدیار زاریپبکوف برای قرقیزها و توکوتائف(گل به خودی) برای عمان گلزنی کردند تا تیم‌ عربی با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کند.
گروه E
هر ۲ بازی این گروه با تساوی بدون گل تمام شد.
در تهران تیم‌های از پیش صعود کرده ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که تساوی این مسابقه سبب شد شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۱۴ امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم سرتکو کاتانچ به مرحله بعدی بروند.
ترکمنستان هم در خانه خود مقابل هنگ کنگ به تساوی رضایت داد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به حریف در جایگاه سوم قرار بگیرد.
گروه F
عراق با برتری ۳ بر یک در بازی خانگی مقابل ویتنام، مانع صعود این تیم به مرحله بعدی شد و خودش نیز با ۱۸ امتیاز کامل به مرحله بعدی رسید. علی حسین، مهند علی و علی جاسم برای تیم خسوس کاساس و توان های فام برای تیم فیلیپ تروسیه گلزنی کردند تا ویتنام با ۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار بگیرد.
اندونزی هم با برتری ۲ بر صفر مقابل فیلیپین، ۱۰ امتیازی شد و پس از عراق به مرحله بعدی صعود کرد. توم های و ریزکی رمضانی گلزنان این بازی بودند.
گروه G
اردن، نایب قهرمان جام ملت‌ها در خانه عربستان به برتری ۲ بر یک رسید تا با وجود برابر شدن امتیازات ۲ تیم در عدد ۱۳ با ایستادن روی پله اول جدول گروه در جمع تیم‌های مرحله سوم قرار بگیرد. علی علوان و نور الروادبه برای شاگردان حسین عموطه و علی لجامی برای سعودی‌ها گلزنی کردند.
در دیگر بازی گروه تاجیکستان با درخشش وحدت هنانوف، بازیکن فصل گذشته پرسپولیس که ضمن ارسال یک پاس گل، یک گل هم به ثمر رساند و گل‌های شیروانی ماباتشوئف و منوچهر صفروف ۳ بر صفر از سد تاجیکستان گذشت تا با ۸ امتیاز در رتبه سوم قرار بگیرد.
گروه H
امارات صدرنشین در خانه خود مقابل بحرین به تساوی یک_یک رضایت داد تا ۱۶ امتیازی شود و حریف رتبه دومی‌اش هم به امتیاز ۱۱ برسد. سلطان عادل الامیری برای شاگردان پائولو بنتو و مهدی حسن برای بحرین گل زدند.
دیگر بازی گروه بین یمن و نپال هم با تساوی ۲_۲ تمام شد. ناصر الغواشی و محمد الداهی برای یمن و سانجیب بیستا و گیلسپای جونگ کارکی برای نپال موفق به گلزنی شدند اما تیم ۵ امتیازی میزبان در جایگاه سوم ماند.
گروه I
در بازی بین تیم‌های صعود کرده گروه استرالیا میزبان فلسطین بود که با برتری ۵ بر صفر به پیروزی رسید. کوسینی ینگی(۲گل)، آدام تاگارت، مارتین بویل و نستور ایرانکوندا برای کانگوروها گلزنی کردند تا این تیم با ۱۸ امتیاز کامل صعود کند. فلسطین هم ۸ امتیازی ماند.
در دیگر بازی گروه لبنان با هت تریک حسن معتوک و گل نادر مطر ۴ بر صفر بنگلادش را مغلوب کرد تا با ۶ امتیاز رتبه سوم را حفظ کند‌.
۱۸ تیم حاضر در مرحله سوم انتخابی
در نهایت تیم‌های قطر و کویت(گروه A) ژاپن و کره شمالی(گروه B) کره جنوبی و چین(گروه C) عمان و قرقیزستان(گروه D) ایران و ازبکستان(گروه E) عراق و اندونزی(گروه F) اردن و عربستان(گروه G) امارات و بحرین(گروه H) و استرالیا و فلسطین(گروه I) به مرحله بعدی صعود کردند.
قرعه‌کشی مرحله سوم ۷ تیر در مالزی برگزار خواهد شد تا پس از تعیین تیم‌های ۳ گروه ۶ تیمی، این مرحله از ۱۵ شهریور آغاز شود‌.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا