اخبار ورزشیورزش بانوان

مومن زاده دومین فینالیست تاریخ تکواندو بانوان ایران در مسابقات جهانی لقب گرفت

مهلا مومن زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «تان» از چین رفت و پیروز شد تا راهی فینال شود.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، مهلا مومن زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان لحظاتی پیش در مسابقات  قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در منچستر انگلیس و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف «تان» از چین رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۹ پیروز شد تا راهی فینال شود.

دیدار فینال فردا برگزار می‌شود. مدال نقره تکواندوکار بانوی ایران قطعی شده است.

لازم به توضیح است که این بانوی تکواندوکار دومین فینالیست تاریخ بانوان ایران در مسابقات جهانی است.

مومن‌زاده تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان توانست با ۵ پیروزی به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

مهلا در نخستین گام به مصاف «آینور یواشپای» از قزاقستان رفت و نماینده این کشور را با شکستی سنگین (۲۱ بر یک) از گردونه رقابت‌ها خارج کرد؛ در ادامه برابر «جوردین اسمیت» هوگوپوش انگلیسی که قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ و برنز قهرمانی اروپا بزرگسالان را در کارنامه دارد قرار گرفت و با نتیجه ۱۷ بر ۷ به برتری رسید.

تکواندوکار وزن اولی سپس « گالینا مدودوا» روس نایب قهرمان نوجوانان اروپا ۲۰۱۸ را ۲۳ بر ۳ شکست داد، در ادامه نیز توانست «لنا استوجکویک» از کرواسی دارنده مدال برنز قهرمانی نوجوانان جهان  ۲۰۱۸ و برنز بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ را ۳۰ بر ۲۰ از پیش رو برداشته و مدال برنز خود را قطعی نماید.

مهلا در مرحله نیمه‌نهایی با «تان» چینی که در کارنامه مدال برنز گرنداِسلم ۲۰۱۸ را دارد مبارزه کرد و موفق شد در رقابتی حساس و نفس‌گیر با نتیجه ۱۱ بر ۹ به برتری برسد و دومین فینالیست  تکواندو بانوان ایران لقب بگیرد.

هدایت تیم زنان برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربیان است.

گفتنی است؛ این رقابت‌های ۱۲G است که به نفر اول ۱۲۰ امتیاز، نفر دوم ۷۲ امتیاز، نفرات سوم ۴۳٫۲۰ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/آ

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا