اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

مورینیو امروز ۶۰ ساله شد

ژوزه مورینیو، یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال امروز به سن ۶۰ سالگی رسید.

به گزارش  پیشرو ورزش ، ژوزه مورینیو، یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال امروز به سن ۶۰ سالگی رسید.

سرمربی پرتغال که کار را با مترجمی در دنیای فوتبال آغاز کرد، توانست با حضور در تیم پورتو، یک سبک متفاوت را در دنیای فوتبال به راه اندازد و بتواند به یکی از بهترین‌های تاریخ بدل شود.

مورینیو با پورتو به قهرمانی در اروپا رسید و سپس در چلسی توانست به روزهای باشکوه منچستریونایتد و دوئل ونگر و فرگوسن پایان دهد و روزگاری متفاوت را برای آبی‌های لندن ترسیم کند.

مورینیو سپس به اینترمیلان رفت تا در سری‌آ نیز یک شاهکار متفاوت را به نمایش گذارد. او با اینترمیلان به ۳ گانه رسید و به اولین فردی بدل شد که مقابل غول اسپانیا یعنی بارسلونای گواردیولا با مسی، ژاوی و اینیستا می‌ایستد و می‌تواند راه‌حل برای مهار آن را ارائه دهد.

 

آقای خاص پس از رساندن اینترمیلان به تمامی جوایز به اسپانیا آمد و پایه‌گذار عصر جدید رئال مادرید در دنیای فوتبال شد. او رکورد بیشترین امتیاز ممکن در یک فصل را برای رئال به ثبت رساند و توانست به سلطه گواردیولا در بارسلونا پایان دهد.

مورینیو پس از رئال به چلسی بازگشت تا دوباره این تیم را قهرمان انگلیس کند ولی پس از درگیری با عوامل تیم و مشخصا دکتر کارنیرو از این تیم برکنار شد تا عصری متفاوت را برای خود رقم زند.

مورینیو به منچستریونایتد آمد تا بهترین دوران پس از فرگوسن را ترسیم کند ولی در آنجا وقتی نتوانست درخشش شیاطین سرخ را تداوم بخشد از این تیم جدا شد.

حضور مورینیو با تاتنهام گرچه بی‌جام گذشت ولی توانست تاثیرات فراوانی مخصوصا روی هری کین و سون هئونگ مین بگذارد و این بازیکنان را به اوج شکوفایی برساند.

مورینیو پس از برکناری عجیب آن هم یک هفته پیش از فینال اتحادیه به خاطر سوپرلیگ از تاتنهام، به رم ایتالیا رفت تا برای درخشش دوباره جالوروسی تلاش کند.

در همان فصل اول، رم را به اولین فاتح جام کنفدراسیون اروپا رساند تا پس از سال‌ها این تیم را به قهرمانی برساند.

آقای خاص که امروز ۶۰ ساله شد، ۲۶ جام بدست آورده که از مهمترین آنها می‌توان به ۲ لیگ قهرمانان اروپا، ۲ لیگ اروپا، ۸ لیگ داخلی، ۸ جام‌های داخلی، ۵ سوپرکاپ، یک لیگ کنفرانس اروپا اشاره کرد.

مورینیو ۲ بار بهترین مربی سال یوفا شده، یک مربی از سوی فیفا عنوان بهترین مربی سال دنیا را دریافت کرده و ۴ بار نیز از سوی فدراسیون فوتبال تاریخ و آمار بهترین دنیا نام گرفته است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =

دکمه بازگشت به بالا