اخبار ورزشیفوتبال جهان

مودریچ و افشای تلخ ترین لحظه دوران فوتبالش

لوکا مودریچ هنوز نتوانسته غم شکست سال ۲۰۰۸ از ترکیه را فراموش کند.

به گزارش پیشرو ورزش، لوکا مودریچ شنبه در دیدار برابر قبرس برای صد و سی پنجمین بار با پیراهن تیم ملی کرواسی به میدان رفت و در این زمینه رکورد شکنی کرد. این دوران که از ۱۵ سال پیش شروع شد، با کسب یک توپ طلا و حضور در سه یورو و جام جهانی همراه بوده است.

کرواسی در آخرین جام جهانی نایب قهرمان شد و فرانسه اجازه نداد شگفتی سازی این تیم با قهرمانی به پایان برسد. با این حال تلخ ترین شکست ملی برای لوکا مودریچ فینال ۲۰۱۸ نبود. این اتفاق ۱۰ سال قبل تر  یعنی در یورو ۲۰۰۸ رخ داد.

 

 

هافبک رئال مادرید در مورد تلخ ترین شکستش گفت:« تلخ ترین لحظه دوران ورزشی ام در تیم ملی، دیدار برابر ترکیه در یورو ۲۰۰۸ بود. آن بازی روی ما اثراتی بسیار منفی گذاشت. اهمیتی ندارد بعد از آن چه چیزی به دست آوردیم. آن شکست همیشه در ذهنمان باقی ماند.»

 

ترکیه در یک چهارم نهایی توانست در ضربات پنالتی کرواسی را شکست دهد. کلاسنیچ در دقیقه ۱۱۹ گل نخست کروات ها را به ثمر رساند و سنتورک با گلزنی در دقیقه ۱۲۱ موجب شد برنده در پنالتی ها مشخص شود. کرواسی تنها یکی از ضرباتش را به گل تبدیل کرد (سرنا گلزنی کرد اما مودریچ، راکیتیچ و پتریچ ضرباتشان گل نشدند) و از این رقابت ها حذف شد.

کرواسی چهار سال بعد با کنار زدن ترکیه در پلی اف به یورو ۲۰۱۲ صعود کرد. با وجود این پیروزی و نایب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ این شکست هنوز در یاد مودریچ مانده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =

دکمه بازگشت به بالا