اخبار ورزشیسایر اخبار

مهلت ۳ ماهه برای سرپرستی سعیدی/ دبیر موقت فعلا تغییر نمی‌کند

سعیدی به عنوان سرپرست دبیرکل ۳ ماه فرصت دارد تا در این پست باشد که البته تا ۶ ماه قابل تمدید است اما باید دید در این مدت صالحی‌امیری دبیرکل کمیته ملی المپیک را معرفی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، اساسنامه کمیته ملی المپیک با روی کار آمدن سیدرضا صالحی‌امیری دوباره دچار تغییر و اصلاحات شد که مهمترین آن مربوط به انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار بود. بعد از تایید اساسنامه در هیات اجرایی و مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که آخر دی‌ماه سال گذشته صورت گرفت، اساسنامه اواخر بهمن‌ماه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال شد.

بعد از چند ماه بررسی و مکاتبه در نهایت IOC اساسنامه ایران را تایید و در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک کشورمان اعلام کرد این اساسنامه لازم‌الاجراست هر چند مسئولان کمیته ملی المپیک برای محکم‌کاری اساسنامه را به هیات دولت ارسال کردند تا مصوبه دولت را نیز داشته باشند.

برای بررسی اساسنامه در هیات دولت و سرعت در روند کار، کمیته‌ای تشکیل شد که عبدی افتخاری به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این کمیته حضور داشت. این اساسنامه چندین بار مورد بررسی قرار گرفته و این امیدواری وجود دارد طی روزهای آینده به تصویب هیات دولت برسد.

* تاکید IOC برای حل مشکل دبیرکل

همزمان با آغاز تغییرات در اساسنامه کمیته ملی المپیک، به دلیل مشکلاتی که شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته داشت، زمزمه‌های تغییر دبیرکل مطرح شد اما این تغییرات تا یک سال و نیم رخ نداد تا اینکه خبر بازداشت شهنازی در رسانه‌ها خبرساز شد. همین موضوع واکنش IOC را به دنبال داشت به طوری که با ارسال نامه‌ای به ایران خواستار حل مشکل شد. آقای دبیرکل علاوه بر ممنوع الخروجی، به دلیل مشکلات حقوقی ممنوع الامضاء و ممنوع المعامله نیز شده بود و همین مشکلات باعث شد تا تمامی مکاتبات و چک‌های کمیته و مراودات مالی و اداری شخصا توسط رئیس و با امضای صالحی امیری انجام شود.

بعد از این اتفاقات، موضوع سرپرستی دبیرکل مطرح شد و کیکاووس سعیدی خزانه‌دار کمیته ملی المپیک گزینه سرپرستی بود. قرار بود در نشست هیات اجرایی که شنبه هفته گذشته برگزار شد، شهنازی استعفا دهد و سعیدی به عنوان سرپرست دبیرکلی معرفی شود اما این اتفاق نه در هیات اجرایی بلکه چند روز بعد اتفاق افتاد. با استعفای شهنازی، رئیس کمیته ملی المپیک سعیدی را به عنوان سرپرست برای این پست معرفی کرد.

* مهلت ۳ ماهه برای سرپرستی سعیدی

کیکاووس سعیدی در حالی سرپرستی دبیرکلی را برعهده گرفته که به نظر می‌رسد این سرپرستی چندین ماه ادامه داشته باشد. با توجه به اینکه مهلت سرپرستی ۳ ماه است و می‌تواند به ۶ ماه هم افزایش پیدا کند، رئیس کمیته ملی المپیک در نظر دارد در فرصت مناسب گزینه‌های خود را به هیات اجرایی معرفی کند. البته صالحی‌امیری در انتخاب دبیرکل از نظر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان غافل نخواهد شد.

به نظر می‌رسد تا تایید اساسنامه از سوی دولت، صالحی‌امیری برنامه‌ای برای انتخاب دبیرکل ندارد. کیکاووس سعیدی نیز از مدت‌ها پیش کارها مربوط به دبیرکل را در کمیته انجام داده و به نظر می‌رسد مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

پیش از این گزینه‌های زیادی برای دبیرکلی مطرح شدند اما هیچ کدام انتخاب صالحی‌امیری نبودند. باید منتظر ماند تا مشخص شود روزهای آینده چه کسی قرار است صندلی شاهرخ شهنازی را اشغال کند.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا