اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبال ایران

مهدی: لیگ ما با ایتالیا و اسپانیا قابل مقایسه نیست

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: کجای لیگ ما شبیه اسپانیا یا ایتالیا است که برنامه‌ریزی اش باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، سهیل مهدی درمورد برنامه ریزی فصل جدید لیگ برتر و اولین وقفه در جریان این مسابقات، اظهار داشت: هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار هواداران قرار بگیرد، گلایه‌ها کمتر می‌شود. از ۲۸ شهریور تا ۵ مهر، روزهای فیفا است که باید تیم ملی برای آماده سازی از این روزها استفاده کند. اسکوچیچ درخواست کرده ۹ روز قبل از این زمان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. یعنی از ۱۹ تا ۲۸ شهریور کمپ داخلی تیم ملی است و از ۲۹ شهریور نیز لژیونرها ملحق می‌‌شوند تا بهترین بهره را از این روزهای فیفا ببریم.

وی افزود: هفته ششم ما با کمپ داخلی تیم ملی مصادف شده و تقریبا ۱۸ شهریور قرار بود این هفته برگزار شود. به واسطه اینکه بین این هفته با هفته پنجم فاصله کمی وجود داشت، صبر کردم اسامی تیم ملی دربیاید تا مشخص شود کدام تیم‌ها دارای بازیکن ملی پوش هستند. برنامه ما تا هفته پانزدهم کامل است اما هفته ششم و هفتم با روزهای فیفا و برنامه‌های تیم ملی تداخل دارد. حتی اگر اسکوچیچ به ما بگوید می‌خواهد چند بازیکن را از کدام تیم‌ها دعوت کند، اسامی را هم نمی‌خواهیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ اشاره کرد: در آن حالت بازی تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند، قبل از شروع کمپ تیم ملی یعنی ۱۸ شهریور برگزار می‌کنیم تا یک روز بعد ملی‌پوشان بتوانند به اردوی این تیم ملحق شوند. برای تیم‌هایی هم که ملی‌پوش ندارند نمی‌خواهیم سخت‌گیری کنیم تا با فاصله کمی وارد مسابقات شوند، می‌توانیم در روزهای ۲۰ یا ۲۱ بازی برگزار کنیم. برنامه ریزی تیم ملی سرجای خودش و آماده است باید شرایط فورس ماژور این تیم رعایت شود.

مهدی درخصوص اینکه آیا تحقیق کرده لیگ‌های مثلا ایتالیا و اسپانیا در چه تاریخی برگزار می‌شود تا با الگو گرفتن از آنها و با توجه به برگزار نشدن مسابقات لیگ قهرمانان، برنامه تیم‌های لیگ برتر تا این اندازه فشرده نشود، توضیح داد: کدام یک از کشورهایی که نام بردید به جز روزهای فیفا وارد اردوی تیم ملی می‌شوند. بیست روز از نیم فصل را که می‌توانم بگویم ۴-۳ هفته مسابقاتی است در اختیار تیم‌ ملی قرار دادیم. از طرفی همه دل‌مان می خواهد قبل از شروع جام جهانی نیم فصل تمام شود تا پس از این رقابت‌ها وارد نیم فصل دوم شویم. این فشردگی را قبل از جام جهانی به تیم‌ها تحمیل کردیم.

وی افزود: در برنامه هم اندیشی هم که با سرمربیان داشتیم در این مورد سوال کردند چرا وقتی لژیونرها نمی توانند به اردو اضافه شوند، از ۲۰ شهریور باید بازیکنان داخلی به کمپ بروند اما تمامی موارد را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دادیم. همین الان از زیرساخت‌ها و استادیوم‌ها صحبت کردید اما کجای لیگ ما شبیه ایتالیا و اسپانیا است که برنامه ریزی‌مان باشد. روز گذشته شفاهی متوجه شدم باشگاه پیکان ورزشگاه خود را معرفی کرده است. با این وضعیت مقایسه کردن با لالیگا و سری آ قیاس مع الفارق است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد انصراف تیم ملی امید از حضور در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی به دلیل در اختیار نگرفتن برخی بازیکنان از باشگاه‌ها، پاسخ داد: طبق دستورالعملی که مورد بهره‌برداری سازمان لیگ و کمیته مسابقات قرار گرفته تیم‌هایی که بیش از سه ملی پوش بزرگسال داشته باشند، می‌توانند درخواست بدهند بازی‌شان لغو شود اما درمورد تیم ملی امید چنین صحبتی نشده است. متاسفانه نمی‌دانم چرا بازی‌های امیدها در سراسر دنیا در تاریخ فیفا برگزار نمی شود؟ این همیشه برای ما سوال است.

مهدی افزود: با توجه به دستورالعمل موجود باشگاه‌ها می‌توانند بیش از دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار ندهند اما همراه با کمیته جوانان و در کنار فدراسیون فوتبال برای ایجاد تعامل با این تیم تلاش کردیم. سال‌ها است این مشکل با تعامل حل می‌شد اما امسال نمی‌دانم به چه دلیلی این اتفاق نیفتاد.

وی درمورد اینکه اگر با آمدن رئیس جدید فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی هم تغییر کند و این مربی بخواهد اردوها را کامل در اختیار داشته باشد، گفت: این هم جزو حوادثی است که هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد(با خنده).

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره انتقادات مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید از این سازمان نسبت به برنامه‌ریزی برای شاگردان مهدوی‌کیا، تصریح کرد: اصلا اتفاق خوبی برای تیم ملی امید نیفتاد اما درمورد صحبت‌های چیا فوادی( مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید) باید بگویم به جز جلسه‌ای که با او و مهدوی‌کیا قبل از حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا داشتیم، در چه زمان دیگری یک نفر از تیم ملی امید با من صحبت کرد؟ کجا مکاتبه‌ای صورت گرفت و کجا دستوری از طرف دبیرکل به ما ابلاغ شد؟ حتی کجا به ما اعلام کردند تیم امید می‌خواهد در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کند؟

مهدی در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم عنوان کرد: وقتی هیچ بازخوردی از تیم امید نداریم، مکاتبه‌ای صورت نمی‌گیرد و هیچکس با ما صحبت نمی‌کند، بخشی از موضوع هم به برنامه ریزی درون سازمانی خودشان بازمی‌گردد. ما نمی‌توانیم برنامه را مدام تغییر داده یا آن را کم و زیاد کنیم. برنامه‌های سرمربیان تیم ملی بزرگسالان و امید با هم تداخل دارد. در نهایت در خدمت همه تیم‌های ملی هستم به این شرط که از من بخواهند و از طرف دبیرکل برنامه خود را اعلام کنند. سپس درمورد برنامه ریزی سازمان لیگ انتقاد کنند.

وی درواکنش به اظهارنظر چیا فوادی مبنی بر اینکه آرامش خودش را حفظ کند، گفت: هیچ روزی آرامش نداریم. شما هم رویش. از اتفاقی هم که برای تیم امید رخ داد، به هیچ وجه خوشحال نیستیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا