اخبار ورزشیفوتبال ایران

مهدی: تمام مسائل برای برگزاری لیگ پیش بینی شده است/ دپارتمان داوری درباره رفت و آمد داوران مسئولیت دارد

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: طبق مجوزی که برای شروع رقابت‌های لیگ برتر کسب کردیم، همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و اکنون تیم‌ها آمادگی کامل دارند.

به گزارش پیشرو اسپرت، سهیل مهدی درباره آغاز رقابت‌های لیگ برتر از روز جمعه اظهار داشت: طبق مجوزی که برای شروع رقابت‌ها کسب کردیم، همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و اکنون تیم‌ها آمادگی کامل دارند. موارد لازم پیش بینی و شرایط فراهم شده و امروز هم وبینار آموزشی با مسؤولان برگزاری مسابقات برای اجرای بهتر پروتکل‌ها برگزار می‌شود. امیدواریم مانند سال گذشته با وجود شرایطی که پاندمی کرونا ایجاد کرده بتوانیم مسابقات خوبی را به مردم کشورمان تقدیم کنیم.

وی درباره این که شنیده می‌شود با توجه به بلیت رفت و برگشت داوران به مسابقات اگر آنها بخواهند در جلسه پس از بازی شرکت کنند قطعا پروازشان را از دست می‌دهند توضیح داد: طبق قانون تا زمانی که همه افراد از ورزشگاه خارج نشوند چراغ هم خاموش نمی‌شود. مدیریت برنامه داوران برای پرواز، ایاب و ذهاب و بلیت گرفتن برای آنها به عهده خود دپارتمان داوری است و دخل و تصرفی در این امر نداریم،‌ اما می‌دانم در برخی از شهرها اگر آخرین پرواز روز را هم برای داوران بگیریم باز هم کار سخت می‌شود که آنها به پرواز برسند.

مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود:  به همین دلیل تیم میزبان شرایطی را فراهم کرده و کمک می‌کند تا کارت پرواز در زمان مناسب برای داوران گرفته شود و آنها سریعا خود را به فرودگاه برسانند.  یک مشکل تعداد پرواز داریم و معمولا شاید بعد از ظهر زمان پروازها با ساعت بازی‌های ما هماهنگ نشود و داوران سخت خود را به فرودگاه برسانند، اما عزیزان ما در دپارتمان داوری می‌توانند در صورت وجود پروازهای جایگزین و شرایط بهتر کارهای لازم را انجام بدهند.

مهدی افزود: البته ما در لیگ برتر چنین مشکلی نداشته‌ایم و فکر می‌کنم مقداری بزرگنمایی شده و اطلاعات صحیح را ارائه نکردند. ۹۵ درصد داوران برای بازی‌های لیگ برتر روز قبل از مسابقه در هتل حاضر هستند و شرایط هم برای آنها آماده است. حتی اگر شب قبل از بازی هم برسند،‌ عملا حداقل زمان ممکن را برای برگزاری جلسات خواهند داشت. در بازی‌های آسیایی هم وقتی داوران ایرانی یک روز قبل از بازی به محل برگزاری آن دیدار برسند مشکلی پیش نمی‌آید.

وی تصریح کرد: مطلع هستم در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و شرایط کاملا کنترل شده است و بسیاری از جلسات قبل بازی برگزار می شود. شاید برای پروازهای برگشت داوران چنین اتفاقی رخ بدهد. مثلاً شهر سیرجان یک پرواز بیشتر ندارد و اگر داور به موقع به فرودگاه نرسد باید یک روز صبر کند اما رسیدگی به این مسائل در اختیار دپارتمان داوری است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در باره شرایط باشگاه‌ها برای دریافت این مجوز گفت: درباره لیگ برتر مجوز ملی داریم که از اواخر دی و اوایل بهمن امسال رسماً کلید می‌خورد. تاکنون بحث مجوز حرفه ای را دنبال کرده ایم که بدون دخل و تصرف برای مسابقات لیگ برتر بوده و برای مسابقات آسیایی انجام شده است. تا شب گذشته مدارک باشگاه‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف برای آخرین بار به آنها اطلاع داده شد.

مهدی در گفت و گو با شبکه تهران تلویزیون ایران ادامه داد: البته فرصت ارائه مدارک به پایان رسیده اما اکنون در حال رسیدگی و اصلاح آن مدارک هستیم. اگر نواقص شکلی وجود داشته باشد، به باشگاه‌ها برای رفع آنها کمک می‌کنیم و در نهایت گزارش ما برای تصمیم‌گیری تقدیم کمیته بدوی می‌شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا