اخبار ورزشیفوتبال ایران

مهدی:سازمان لیگ مرغ عزا و عروسی شده است/یک باشگاه در وسط ساعت بازی بلیت برگشت گرفته بود

سرپرست مسابقات سازمان لیگ گفت: امسال برخی تیم ها ۷ – ۸ روز فاصله بین بازی ها دارند اما ظاهرا سازمان لیگ مثل مرغ عزا و عروسی شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهیل مهدی در خصوص اتفاقات دیدار ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: تمامی ارکان برگزاری مسابقه باید از ۲۴ ساعت قبل در اختیار سازمان لیگ و هیات فوتبال استان باشند. حتی از تیم ها می خواهیم از بدو قرارداد با ورزشگاه بندهایی را بگنجانند که استادیوم عاری از تبلیغات باشد و خللی در هیچکدام از موضوعات مرتبط با مسابقه قرار نگیرد.

وی افزود: مصداق این موضوع پیرامون عدم ورود دوربین ها اتفاق افتاد.علیرغم تذکری که به باشگاه ماشین سازی دادیم این مساله رخ داد آن هم با وجودی که به ما تعهد داده بودند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ یادآور شد: از روز قبل اتفاقات را رصد کردند و حتی به ما اطلاع داده شد که قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد و ما هم در تماس با مدیران باشگاه میزبان خواستار شدیم که این کار را نکنند. بعد از یکسری از مذاکرات و حضور مدیریت این باشگاه به نظر می آمد که مساله حل و فصل شده است اما دیدیم که این اتفاق رخ داد و از این مساله غافلگیر شدیم.

مهدی تاکید کرد: به نظرم مباحث اقتصادی که توسط آن باشگاه مطرح شده قیاس مع الفارق بوده چون همه عامل برگزاری بازی، هیات فوتبال و… به قوانین بین الملی آشنا بودند. فکر می کنم این موضوع یک تصمیم شخصی بوده و یا اینکه هماهنگی لازم با وی صورت نگرفته که در نهایت منجر به این شد که یک نیمه بازی دو تیم پخش نشود.

وی در خصوص اینکه این تصمیم( عدم پخش دیدار ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان) توسط چه فردی اتخاذ شده است عنوان کرد: مجموعه بنیان دیزل در یک منطقه صنعتی واقع شده و برای آنکه مجوز این ورزشگاه را از آسیا بگیریم درهای این استادیوم را مجزا کردیم. اگربخواهد تصمیم شخصی وارد این مسائل شود یک روز ممکن است تبلیغات وارد نشود و هزار اتفاق دیگری رخ بدهد. صرف نظر از بحث دوربین عوامل برگزاری دیگری مثل یگان های انتظامی، توپ جمع کن، آمبولانس، توپ جمع کن و … همه در خدمت عوامل برگزاری بازی و سازمان برگزار کننده این مسابقه هستند.

سرپرست کمیته مسابقات تاکید کرد:در ۲ سال گذشته وقتی پرسپولیس میزبان یکی از بازی های لیگ قهرمانان بود این باشگاه به خاطر استفاده تماشاگرانش از دخانیات چندین هزار دلار جریمه شد. هر نوع خلل در برگزاری بازی باعث می شود تا گزارش آن کتبا در اختیار مقام قضایی فدراسیون قرار بگیرد و مطمئنا گزارش این موضوع به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

مهدی در پاسخ به این سوال که دیدار سپاهان و ماشین سازی در کدام استادیوم برگزار می شود گفت: تا این لحظه سازمان لیگ با توجه به اتفاقات رخ داده درخواست کرده بازی به یادگار امام(ره) منتقل شود ولی اینطور که شفاها صحبت شده قرار است باشگاه ماشین سازی تضمین هایی را ارسال کنند اما به دلیل بی اعتمادی رخ داده تا این لحظه قرار شده بازی در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود. اگر سازمان لیگ تشخیص بدهد که تضمین ها درست باشد شاید بازی را به ورزشگاه بنیان دیزل منتقل کنیم.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در خصوص برنامه ریزی مسابقات که منجر به اعتراض دیگر تیم ها شده است عنوان کرد:صرف نظر از دوران کرونا این بحث ۴ هفته به واسطه حضور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به جدول لیگ تحمیل شد. ما سعی کردیم با نهایت انصاف کمترین تنش را داشته باشیم. البته اعتراض هایی از طرف باشگاه ها شد و در این بین ما هم اصرار نداریم بهترین هستیم ولی متاسفانه این روزها گلایه کردن باب شده است. فراموش نکنید که فقط ۳ هفته مسابقات دچار مشکل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم خیلی ها برای برگزاری بازی ها در کرونا اعتراض کردند، فراموش نکنید فیفا دی ها هم وجود داشت و این موضوع دست ما را بست و دوباره فراموش نکنید ۴ تیم ما دوباره بعد از پایان لیگ در تابستان باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.در این شرایط تنها ۳-۴ باشگاه معترض شدند اما ما زمان لازم را به این تیم ها هم داده ایم. امسال برخی تیم ها ۷ روز و ۸ روز فاصله بین بازی ها دارند اما ظاهرا سازمان لیگ مثل مرغ عزا و عروسی شده است.

مهدی که با برنامه فوتبال برتر صحبت می کرد، ادامه داد: ما هیچ ادعایی در مورد بی نقص بودن برنامه ریزی ها نداریم و می خواهیم سریعتر این مشکل را حل کنیم اما متقابلا این فضا را به باشگاه ها داده ایم. در سالهای قبل ۳ روز یکبار تیم ها بازی می کردند که این اعتراض ها نبود. یکی از این باشگاه ها که اسمی نمی برم اعتراض کرد و من هم گفتم پیشنهاد بدهید، نماینده آن باشگاه پیشنهاد کرد بازی تیمش عقب بیفتد و با این پیشنهاد یک تیم دیگر مجبور بود ۱۹ روز بازی نکند ولی او مدعی شد به ما ربطی ندارد من به فکر باشگاه خودم هستم.

وی در خصوص اعتراض استقلال تاکید کرد: ما نمی توانیم بازی معوقه هفتم و هشتم را برگزار نکنیم و به هفته یازدهم برسیم. ما می توانستیم کل بازی ها را لغو کنیم تا بازی ها برابر شود. برخی باشگاه ها شاید معترض شوند. یک مقدار از باشگاه ها انتظار دارم صبر داشته باشند و اگر تا نیم فصل آرامش را به لیگ برنگرداندیم آنوقت اعتراض کنند.

مهدی تصریح کرد: برای باشگاه نساجی احترام قائل هستم اما ۵ روز فاصله فشردگی نیست. اعتراض اخیر نساجی این بود که چرا پرسپولیس آرامش دارد و ما نداریم. تمامی اعتراض ها به دیده منت است اما نهایتا بخشی را می پذیریم و برخی را اصلا نمی توانیم قبول کنیم. هنوز بازی های معوقه پرسپولیس تمام نشده، شما اول اجازه بدهید بازی ها به نیم فصل برسد و بعد همه انتقاد کنند.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ تاکید کرد: ما خوشبختانه هیچ گرایش رنگی نداریم،باشگاهی آمده گفته شما بازی های بالای جدول را ببین و به پایین جدول کاری نداشته باش. مگر می شود؟من امانتدار باشگاه ها هستم و من نمی توانم همه مسائل را مطرح کنم.

وی در خصوص اینکه او ظاهرا می خواهد همه باشگاه ها را راضی نگه دارد گفت:ما هنوز باشگاه هایی را داریم که در ۳ هفته میزبانی تا اینجای مسابقات برای ما چالش داشتند. مشکلاتی وجود دارد که هنوز هیچکس ندید. باشگاهی را داریم که هنوز کارت مربیانش صادر نشده و هر هفته با ضمانت کارت می گیرند. باشگاهی را داریم که مربی اش توپ را داخل زمین شوت می کند

سرپرست مسابقات سازمان لیگ ادامه داد:باشگاهی را داریم که صبح بازی با من تماس گرفته که ۲ ساعت بازی را عقب بیندازیم چون بلیت هواپیمای تیمش را نگاه نکرده و برای وسط بازی بلیت گرفته بود. ممکن است در این شهر جا بمانند.یک باشگاه هنوز پیراهن دوم ندارد و ما التماس می کنیم تست کرونا بدهند.یک باشگاه چون مالک استادیوم است میهمان ۷۰ نفره با خود می برد. اینها همان مسائلی است که گفتم سازمان لیگ مرغ عزا و عروسی است.

مهدی در خصوص اینکه ظاهرا فدراسیون باید به برخی اعتراض ها ورودی جدی تر داشته باشد گفت: من موافق هستم که ارقام باشگاه ها و پرداختی ها خیلی بالا رفته ولی احکام انضباطی تغییر نکرده است. شاید هیات رئیسه محترم بتواند احکام را سنگین تر کند. برخی باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستد غذای پک شده و سرد هتل را میل کنند و حتی برای چند دقیقه حضور مقابل در هتل ۱۰۰۰ دلار جریمه شوند ولی در اینجا این مساله را نمی پذیرند. بپذیرید کمیته برگزاری مسابقات مسئولیت برگزاری دارد نه برخورد با باشگاه ها را.

مهدی در خصوص اظهارات مظلومی مبنی بر تعطیلی مسابقات برای یکسان شدن مسابقات عنوان کرد: مساوی بودن بازی ها یعنی کل بازی ها را تعطیل می کردیم و ۲۰ روز مسابقات را نگه می داشتیم. فکر نمی کنم تیم های دیگر با این موضوع موافق باشند. من  قبلا هم گفتم اگر لیگ ۲ هفته به تعویق بیفتد حتی خطر تعطیلی لیگ را داریم. اگر همه هفته هشتم همه به این مسائل نگاه کنند ما نمی توانیم مسابقات را جمع کنیم. من باید به فکر هفته های آخر و سقوط و صعود تیم ها باشم. یکی از مربیان فصل قبل پیشنهاد کرد که بازی تیمش ۳ روز عقب بیفتد، وقتی به تقویم نگاه کردم ۲ روز شهادت بود و یک روز هم فیفادی.

سرپرست مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه هنوز تکلیف دیدار پرسپولیس و ذوب آهن مشخص نشده است گفت: بنا بر موضوعی که برای بحث کرونا در ذوب آهن به وجود آمد ارکان قضایی نامه ای را به ما ارسال کرد، من هم به این عزیزان گفتم نمی شود شب بازی به این تیم بگوییم این بازی برگزار می شود یا خیر چون آنها باید هتل بگیرند و بلیت تهیه کنند.آنها(مقامات قضایی) گفتند یک روز برای بررسی راستی آزمایی وقت نیاز داشتند و قرار شد این موضوع کتبا به ما ابلاغ شود. در مجموع قرار است این دیدار روز یازدهم برگزار شود.شاید از ۲ باشگاه افرادی به کمیته انضباطی احضار شوند تا در خصوص این مسابقه توضیحات را ارئه کنند و تکلیف مشخص شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا