اخبار ورزشیفوتبال ایران

مهدوی کیا: آمده ایم تا به عنوان صدرنشین صعود کنیم

سرمربی تیم ملی امید ایران پیش از دیدار با نپال گفت: این بازی ها برای ما به منزله بازی تدارکاتی برای حضور در مسابقات المپیک است.

به گزارش پیشرو ورزش، تیم ملی فوتبال امید کشورمان فردا(دوشنبه) در اولین بازی خود از مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی نپال می رود.

در همین رابطه مهدی مهدوی کیا سرمربی امیدهای ایران در نشست خبری این بازی، گفت: ما با یک تیم جوان به این مسابقات آمدیم. چون تیم المپیک ماست در ترکیب تیم تلفیقی از بازیکنان جوان هستند که بسیاری از آنها در لیگ برتر ایران بازی می کنند. تیم خیلی خوبی داریم و امیدواریم اینجا ۳ تا بازی خوب انجام دهیم. هدف اصلی ما مسابقات المپیک است و این بازی ها را برای آماده سازی برای حضور در رقابت های المپیک می دانیم.

سرمربی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار تاجیکستانی درباره اینکه شما بعد از دوران فوتبالی درخشان به مربیگری روی آوردید و چه هدفی دارید، گفت: سوال خیلی خوبی است. قطعا شما در کنار اینکه باید بازیکنان خوبی در تیم داشته باشید تا موفق شوید باید مربی با دانش روز در اختیار داشته باشید تا بتواند تاکتیک های خودش را روی زمین اجرا کند. خوشبختانه ما در ایران استعدادهای فوتبالی خوبی در اختیار داریم. ما نشان دادیم جزو بهترین های آسیا هستیم و تیم ملی بزرگسالان ما الان بهترین تیم آسیاست. من فکر می کنم برای موفقیت یک تیم باید بازیکنان با کیفیتی داشته باشید و یک مربی با دانش روز باشد. خوشبختانه ما بازیکنان با استعداد و با کیفیتی در اختیار داریم.

مهدوی کیا درباره روند آماده سازی تیم ملی امید، گفت: ما کمی دیر شروع کردیم. البته با لیگ داخلی نیز تداخل داشتیم. با این وجود ۲ بازی تدارکاتی با تیم های داخلی انجام دادیم. به همین خاطر بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا را به عنوان بازی تدارکاتی برای خودمان درنظر گرفتیم تا به هدف اصلی خود در مسابقات المیپک آماده شویم. فکر می کنم ۳ بازی پیش رو به پیشرفت و هماهنگی ما کمک خواهد کرد.

سرمربی امیدهای ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره گروهشان و انتظارشان از کسب نتایج در این گروه، گفت: ما از تیم نپال تقریبا شناختی نداریم چون با این تیم بازی نکردیم. همچنین درباره لبنان هم همین طور است. اما از تیم ملی تاجیسکتان شناخت خوبی داریم و در رده جوانان و امیدها بازی کردیم. امیدوارم در ۳ بازی پیش روی خود بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

مهدی کیا درباره اینکه اگر نتوانند تیم اول گروه شوند، گفت: ما به اینجا آمدیم تا به عنوان صدرنشین گروه خودمان صعود کنیم و در مرحله نهایی رقابت ها حضور پیدا کنیم. به نظرم تیم ما تیمی با کیفیت است و قطعا برای صعود به مرحله بعد به اینحا آمدیم. البته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست ولی مطمئن باشید چنین فاجعه ای رخ نمی دهد و هدف ما حضور در مسابقات المپیک است و امیدوارم به عنوان تیم اول گروه صعود کنیم.

سرمربی ایران درباره اینکه در گروهشان حریف اصلیشان کدام تیم است، گفت: به نظرم تاجیکستان حریف اصلی ما در گروه است. با توجه به شناختی که از این تیم داریم امیدواریم نتیجه خوبی مقابل تاجیسکتان بگیریم. البته در فوتبال همه تیم ها رقبای سختی هستند. بدون شک مقابل نپال و لبنان نیز بازی های سختی خواهیم داشت.

مهدوی کیا درباره اینکه این مسابقات خارج از فیفا دی برگزار می شود و آیا این مشکلی برای تیمش داشته، گفت: بلکه ما چند بازیکن خود را به دلیل اینکه بازی های هفته دوم و سوم لیگ ایران در حال برگزاری هستند در اختیار نداریم و در این رابطه با باشگاه ها مشکلاتی داشتیم. با AFC در این زمینه نامه نگاری کردیم تا این مسابقات در آینده در ایام فیفا دی برگزار شود تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

سلمانی بازیکن امیدهای ایران گفت: امیدوارم اولین بازی خودمان را با قدرت آغاز کنیم و نتیجه مطلوب را کسب کنیم. اولین بازی ما با نپال است و ۲ بازی دیگر پیش رو داریم و امیدواریم همه بازی ها را به شکل خوب پشت سربگذاریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا