اخبار ورزشیفوتبال ایران

مهدوی‌کیا: در بازی‌های آسیایی از بازیکنان بزرگسال استفاده نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان گفت که هدف آنها صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.
به گزارش پیشرو ورزش، مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در خصوص دیدار نهایی تیمش مقابل تاجیکستان در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا گفت: بازی مهمی است و هر دو تیم سعی دارند در این گروه به‌عنوان تیم اول صعود کنند، حتماً بازی خیلی خوبی خواهد بود. تاجیکستان تیم خوب و قابل احترامی است و از تمام پتانسیل خودشان که بازیکنان زیر ۲۳ سال هستند، استفاده کرده‌اند.

وی افزود: شاکله اصلی تیم ملی بزرگسالان و تیم استقلال تاجیکستان در این تیم وجود دارد و سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند. حریف خوب و قابل احترامی را مقابل‌مان داریم، اما در بازی فردا برای بردن وارد زمین می‌شویم و امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم. تیم جوان و آینده‌داری داریم و بیشتر از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کردیم و ۸ـ۷ بازیکن در ترکیب اصلی‌مان هم زیر ۲۱ سال هستند تا برای بازی‌های انتخابی المپیک آماده شویم.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در واکنش به اینکه از عملکرد تیمش تمجید شده است، اما بازیکنانش دو پنالتی را در دو بازی متوالی از دست داده‌اند و علت این مسئله چیست، گفت: زمان کمی برای آماده‌سازی داشتیم و این مسابقات بیشتر به‌عنوان بازی تدارکاتی برای ماست. بچه‌ها زیاد کنار هم نبودند، اما سعی کردیم مسائلی را که دوست داریم در زمین پیاده شود اجرا کنیم و تا حدودی موفق بودیم، با این حال این مسئله نیاز به زمان و بازی‌های بیشتر دارد. خوشبختانه در این دو بازی شرایط خوب بوده است و امیدوارم در بازی فردا هم شرایط به همین شکل باشد، موقعیت ایجاد کنیم و بتوانیم برنده بازی باشیم. در مورد پنالتی‌ها هم بازیکنان بزرگ دنیا هم پنالتی از دست می‌دهند و سعی می‌کنیم اگر در بازی بعدی پنالتی به دست آوردیم، آن را تبدیل به گل کنیم.

مهدوی‌کیا در خصوص اینکه تاریخ بازی‌های آسیایی هانگژو اعلام شده است و آیا برای این رقابت‌ها با هدف کسب مدال خواهند رفت یا با بازیکنان جوان تیمش را راهی مسابقات می‌کند تا برای انتخابی المپیک پاریس تجربه کسب کنند، اظهار داشت: برای تیم ما تورنمنت خوبی خواهد بود، چون می‌توانیم با تیم‌های آسیایی بیشتر بازی کنیم، با این حال هدف ما همین است که تجربه کسب کنیم و قانون مسابقات می‌گوید که “سه بازیکن بزرگسال هم داشته باشید و از بازیکنان متولد ۱۹۹۹ بهره ببرید،” اما ما از بازیکنانی استفاده خواهیم کرد که سن آنها به المپیک می‌خورد که بازیکنان متولد ۲۰۰۱ هستند. از هر تورنمنت و بازی استفاده خواهیم کرد تا شرایط را بهتر کنیم، چون هدف ما انتخابی المپیک و مسابقات نهایی است که این بازیکنان بتوانند به ما کمک کنند.

وی درباره اینکه آیا در مسابقات زیر ۲۳ سال ازبکستان از همین تیم استفاده می‌کند یا بازیکنان رده سنی زیر ۲۳ سال را با خود همراه خواهد کرد، گفت: هدف ما تغییر نخواهد کرد و در تمام مسابقات دوستانه و تورنمنت‌ها از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که در انتخابی و مسابقات نهایی المپیک بتوانیم از پتانسیل آنها بهره ببریم. اگر لازم شد از بازیکنان دیگر هم استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال درباره برنامه‌های این تیم در بازگشت به تهران و تورنمنت قطر، اظهار داشت: خیلی سریع برنامه‌ریزی خواهیم کرد و می‌خواهیم اردوها را در فیفادی برگزار کنیم که بازیکنان را کامل در اختیار بگیریم و با باشگاه‌ها هم مشکلی نداشته باشیم. برای آنها نیز بهتر است تا اردوهای ما در فیفادی برگزار شود. درباره تورنمنت قطر صحبت شده است. در سفرهایی که داشتیم با قطر، امارات و همچنین مسئول اجرایی تیم زیر ۲۳ سال کره جنوبی در تهران صحبت کردم و قرار شد ماه فوریه (بهمن) تورنمتی در قطر داشته باشیم. امیدوارم این اتفاق رخ دهد و بتوانیم در این تورنمنت باشیم.

مهدوی‌کیا درباره فشردگی برنامه‌های تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و سپس مسابقات انتخابی و نهایی برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ و این‌که تیمش باید دائماً در اردو باشد، گفت: اگر این‌طور باشد که خیلی خوب است، اما قطعاً بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها خواهند بود و همان‌طور که گفتم سعی می‌کنیم از فیفادی‌ها استفاده کنیم. اگر قرار باشد در تورنمنتی باشیم، بازیکنان را در اختیار بگیریم که هم ما بتوانیم بازیکنان را به‌طور کامل در اختیار داشته باشیم و هم باشگاه‌ها دچار آسیب نشوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا