اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

مناف هاشمی: تکواندو و‌ کشتی بهترین عملکرد را داشتند

دبیرکل کمیته ملی المپیک‌ گفت: در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تکواندو و‌کشتی بهترین عملکرد را داشتند و مدال های خوبی را کسب کردند.
به گزارش پیشرو ورزش، سی و نهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز(سه شنبه ۶ شهریور ماه )درمحل کمیته ملی المپیک برگزار و سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مصوبات نشست به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.
وی در صحبت های خود، اظهار داشت: به بهانه سی و‌ نهمین جلسه هیات اجرای کمیته ملی المپیک با گزارش ریاست کمیته ملی المپیک از بازیهای المپیک پاریس که ورزشکاران ما افتخارات خوبی کسب کردند، شروع شد. خسروی وفا و گروه مرکز نظارت و اینجانب به عنوان سرپرست کاروان گزارش هایی را ارایه کردیم، همه از نتایج مطلع هستید و‌ این دومین نتیجه خوب تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک بود که بعد از المپیک لندن رقم‌ خورد. در پایان این موفقیت در بازیهای پیام مقام معظم رهبری و تقدیر و تشکر از ورزشکاران، مربیان، مسوولان فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک را در پی داشت. کاروان ورزش ایران ۱۲ مدال رنگارنگ در این المپیک کسب کرد و در این المپیک اگر‌ دو تا سه مدال نقره؛ طلا می شد تاریخ سازی بزرگی برای ورزش ایران رقم میخورد. در المپیک‌ پاریس تکواندو و‌کشتی به عنوان بهترین رشته ها بودند و بهترین مدال ها را کسب کردند، کشتی هشت مدال کسب کرد و‌ با ارزش بود. چهار نفر در تکواندو برای اولین بار مدال مسب کردند که این اتفاق بی نظیر بود که چهار نفر در انفرادی صد درصد مدال گرفتند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: رنکینگ کاروان ورزش ایران در جایگاه ۲۱ قرار گرفت و با تغییر رنگ دو تا سه از نقره به مدال طلا ما می توانستیم جایگاه خوبی داشته باشیم، در این هشتاد سال این دومین موفقیت ورزش ایران در المپیک بوده است.
این جایگاه واقعا جایگاه خوبی بود و امید به ورزش ایران داد که به غیر از این سه رشته تکواندو، کشتی و‌وزنه برداری ما میتوانیم در رشته های مثل شمشیربازی، تیراندازی، سنگنوردی و ژیمناستیک در المپیک بعدی موفق شویم. دو پاریس رشته برای اولین بار به فینال رسیدند و هیات اجرایی پاداش در نظر گرفت. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد اینکه مدال نقره ناهید کیانی برای کمیته ملی المپیک مدال طلا محسوب میشود و پاداش طلایی خواهد داشت کفت: پاداش مدال نقره ناهید کیانی دقیقا برابر با مدال طلا در نظر گرفته شد و دولت و کمیته ملی المپیک هم این جایگاه را برای کیانی در نظر گرفت و حالا پاداش او‌معادل طلا است. در جلسه امروز از حسین رضازاده به عنوان مشاور رییس کمیته ملی المپیک هم تجلیل شد.
وی در ادامه افزود: در جلسه امروز همچنین پیشنهاد کمیته المپیک برای حقوق ورزشکارانی که به شاخص ها برسند از ۲۵ میلیون تا ۱۲۵ میلیون بوده است تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی ناگویا جایگاه خود را برگردانیم. کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک آمریکا را راه اندازی کردیم. در تلاشیم در قالب استعدادیابی از سطح استان ها ورزشکاران را شناسایی کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جایگاه بهتری بگیریم. ضمن اینکه در حلسه امروز در مورد میرزازاده هم تصمیم گرفته شد، او در کشتی در حوزه جوانمردی در قالب منشور المپیک کار بزرگی کرده و قرار شد مورد تشویق قرار گیرد.
مناف هاشمی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: ما در جلسه صبح امروز نتایج و عملکرد فدراسوین ها را این طور ارزیابی کردیم. بخیلی خوب، خوب، رضایت بخش و دور از انتظار دسته بندی کردیم.تکواندو و کشتی رشته هایی خیلی خوب بودند.ژیمناستیک، صخره نوردی و شنا و تیمی شمشیربازی خوب هستند و قایقرانی، تیرکمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس روی نیز عملکرد رضایت بخشی داشتند.
در تیروکمان مبینا فلاح از رتبه ۴۹ به ۲۸ رسید در برخی رشته ها با مدال فاصله داریم. در تنیس روی میز و شمشیربازی چند برد داشتند. در دوچرخه‌سواری قبلا به خط پایان نمی رسیدند.
هاشمی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: وضعیت قایقرانی نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفت جایگاه نیز داشته است. مبینا فلاح در تیراندازی با کمان از جایگاه چهل و نهم به بیست و هشتم رسید. درست است مدال نگرفت اما پیروزی که داشت، شاید به دوچرخه سواری حمله کنند و از این رشته انتقاد کنید اما ایرادی ندارد. در ۱۲ سال گذشته ما به خط پایان نرسیده بودیم و این دوره اتفاق افتاد و من خودم در پاریس این مسیر را با ماشین چهار تا پنج ساعت رفتم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به امیدواری به برخی از رشته های المپیکی گفت: در رشته های ژیمناستیک، تیراندازی و شمشیربازی ما امید به مدال داریم. در رشته های دوومیدانی و شنا عملکردها متوسط بود و حتی می‌توانستند بهتر از این کار کنند. شرایط مدیریتی آنها را اطلاع داشتید و در شرایط سرپرستی بودند. اگر دنبال نتیجه هستیم از وزارت ورزش و‌جوانان ما انتظار داریم انتخابات فدراسیون ها را سر تاریخ اعلام شده برگزار کنند. تیراندازی و وزنه‌برداری دور از انتظار بودند و نشان می‌دهد اگر خوب کار نکنند در رده‌های پایین تر قرار می‌گیرند.
هاشمی در پاسخ به این سوال که سرپرست بازی‌های زمستانی مشخص شده است یا خیر، گفت: بله پاکدل به عنوان سرپرست انتخاب شد و همراه با رئیس فدراسیون اسکی و تیمشان کارها را دنبال کنند. البته کاروان ایران در این رویداد ۱۰ تا ۱۵ نفره هستند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک از تجلیل روسای فدراسیون های کشتی و تکواندو خبر داد و‌ گفت: قرار است از هادی ساعی و علیرضا دبیر هم تجلیل شود و در این جلسه اختیار به رئیس کمیته ملی المپیک داده شد تا تجلیل از آنها به عنوان دو فدراسیون برتر در المپیک پاریس انجام شود.
وی در مورد جلسات خسروی وفا در حاشیه برگزاری المپیک‌پاریس با مسوولان ورزش سایر کشورها و توماس باخ گفت: در بازی‌های المپیک ۱۶ تا ۱۸ جلسه رسمی با روسای فدراسیون‌ها و کمیته‌های ملی المپیک آسیای میانه، عربستان، فرانسه و توماس باخ داشتیم. باخ در چند مورد از ایران تجلیل کرد. او گفت که موضوع حضور بانوان پررنگ شده و ۲۸ درصد جمعیت ما بانوان بود. او همچنین از تکواندو و کشتی تجلیل کرد.
وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد:در خصوص تعلیق ایران و اختیارات به باخ باید بگویم که این موضوع حذف شده و روابط ایران با IOC خیلی خوب شده و قرار شد در خصوص حمایت از ما خبرهای خوبی اعلام شود. حواشی زیادی قبل از المپیک پاریس داشتیم از جمله سیاسی، امنیتی و اجتماعی اما هیچ حاشیه‌ای در ورزش که تصور می‌شد، نداشتیم. امید داریم در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده نمود بهتری با افزایش بودجه داشته باشیم. بعد از المپیک پرداختی را به فدراسیون‌ها نهایی کردیم که در حال پرداخت است.
هاشمی در مورد پرداختی به فدراسیون ها گفت: بعد از المپیک و از روز گذشته پرداخت برای فدراسیون ها نهایی و آغاز شده است.در چارچوب یک برنامه پیش میرویم. مسابقات
جوانان و کشورهای اسلامی را نیز تا قبل از بازی‌های آسیایی ناگویا در برنامه داریم. به دلیل مشکلات بودجه‌ای که تایلند اعلام کرد مسابقات داخل سالن لغو شد.
وی در ادامه افزود:بعد از بازی های هانگژو هم رسانه‌ای و هم نهایی کردیم و رسما گفتیم هیچ فدراسیونی دو مدیریتی نیست.ورزشکاران از طریق فدراسیون وارد المپیک می شوند ما نماینده ایران هستیم که از کار فدراسیون حمایت می کنیم و پاداش دهیم.پاداش ۱۲ المپین مدال آور را به میزان ۸۸ میلیارد تومان به صورت آنلاین از پاریس واریز کردیم. ما نمی‌توانیم توپ را به زمین هم بیندازیم.
هاشمی در مورد تیم فوتبال امید،عنوان کرد:در مورد فوتبال و همه رشته های توپی اعلام می‌کنم که همه پاسخگویی بر عهده خودشان است.فدراسیون فوتبال باید تیم امید را مدیریت کند.اگر نیاز به مشورت داشتند در خدمت آنها هستیم اگر مشورت نکردند اشکالی نداردبرای کسب سهمیه المپیک داریم به نیم قرن نزدیک می‌شویم.حق فوتبال ما کسب مدال است.
هاشمی در واکنش به این سوال که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است تغییر کند تا با وزارت ورزش برای رویدادهای آینده هماهنگ شوند؟گفت:هیچ صحبتی در این مورد نشده است وشاید جزو بحث های آینده باشد. تعامل خوبی بین دنیا مالی و کمیته ملی المپیک خواهد بود.او مدیر توانمند و امتحان پس داده و مدیری جامع است اعضای هیات اجرایی کنار او هستند.چون بحث المپیک و بازی های آسیایی را باید دنبال کنیم، قبلا کیومرث هاشمی تمام اختیارات را به کمیته ملی المپیک داد و مسئولیت‌ها روی دوش ما بود.اعضا مصوب کردند ستاد عالی بازی‌ها را با حضور آقای دنیا مالی تشکیل دهیم تا با حضور همه اعضای اجرایی ستاد مشترکی داشته باشیم. و نیازهای بودجه و تجهیزات را تامین کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا