اخبار ورزشیفوتبال ایران

معاون استقلال: رفتار گل محمدی بدرفتاری بود یا حمله به داور؟

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: سوال ما این است آیا رفتار گل محمدی بدرفتاری بود یا حمله به داور؟

به گزارش پیشرو ورزش، فرشید سمیعی در مورد اعتراض باشگاه استقلال مبنی بر کم بودن محرومیت یحیی گل محمدی و همچنین ادعای پرسپولیس مبنی بر اینکه فرهاد مجیدی هم باید به دلیل رفتاری که در جریان بازی که با گل گهر انجام داد محروم می‌شد، اظهار داشت: از دوستانمان در باشگاه پرسپولیس انتظار بحث حقوقی داشتیم، اما دوام بیانیه رسانه‌ای باشگاهش را‌‌‌‌‌‌‌‌ تکرار کرد. باشگاه استقلال در خصوص رأی اخیر کمیته انضباطی رشته توئیتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر کرد که در آن به جای نوشتن ماده ۵۵ ماده ۵۴ را‌‌‌‌‌‌‌‌ نوشت، قبل از سال ۹۷ این ماده ۵۴ بوده و با وجود مشابهت کلمات در آیین نامه جدید به ۵۵ تبدیل شده است.

وی افزود: بچه‌های رسانه‌ای و روابط عمومی ما برخلاف بعضی از آقایان سابقه‌ بالایی در فوتبال دارند و بالای ۱۵-۱۴ سال است که در این رشته هستند. به همین دلیل این ماده را‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان ماده ۵۴ می‌شناسند. اما نمی‌دانم ماده ۵۵ جدید و ۵۴ قدیم که یک بحث شکلی است، چه ربطی به ماجرا دارد و پرداختن به آن خیلی زشت است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال ادامه داد: اساس اختلاف نظر ما در مورد رأی کمیته انضباطی از لحاظ حقوقی این است که آیا حرکت مربی محترم تیم فوتبال پرسپولیس بدرفتاری بود یا حمله به سوی داور؟ اختلاف نظر اینجا حادث می‌شود. آیا طبق تصاویری که ما در تلویزیون می‌بینیم گل محمدی فقط اعتراض ساده می‌کند و بدرفتاری کرده، داور و مسئول مسابقه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بد مورد خطاب قرار می‌دهد‌، یا به سوی داور حمله می‌کند. گل محمدی با ضربه سنگین به سینه جلال مرادی کوبید، اما آقایان می‌گوید او داور را‌‌‌‌‌‌‌‌ هل نداد و بازیکنی را‌‌‌‌‌‌‌‌ نزد.

سمیعی تصریح کرد: کجا گفتیم گل محمدی بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌ زد یا به داور حمله کرد. هر چند سیدعلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هل داد اما کجای قانون فقط در مورد داور صحبت کرده؟ در قانون مسئولان مسابقه هم آمده‌ است. مگر جلال مرادی مقام رسمی بازی نبود که گل محمدی به سینه او ضربه زد؟ البته به داور هم ضربه آرامتری زد اما ضربه اصلی به سینه جلال مرادی وارد شد. سهیل مهدی هم تلاش کرد جلوی گل محمدی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد تا حوادث بعدی به وجود نیاید. اگر او و مرادی نبودند خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد.

وی در مورد ادعای باشگاه پرسپولیس در خصوص ماجرای اردوی استقلال در دبی حاضر به پاسخگویی نشد و عنوان کرد: گل محمدی ارادی و با قصد خود از ادامه حمله به داور منصرف نشد و جلال مرادی، سهیل مهدی و سایر افراد مانع ضربه زدن وی به داور شدند. او را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتند و مهار کردند. هر فرد منصفی به راحتی تشخیص می‌دهد این اقدام حمله به داور بوده و حداقل جریمه‌اش ۶ ماه محرومیت است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم کمیته انضباطی طبق شرایط موجود رأی بدی نداد، زیرا آنجا بدون پناه و حمایت فدراسیون فوتبال افرادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تنها گذاشته‌ایم و هیچ گونه حمایتی از آنها نداریم. فقط به این اعضا می‌گوییم شما بیایید و فوتبال مملکت را‌‌‌‌‌‌‌‌ درست کنید. کمیته انضباطی باید به حدی مورد حمایت باشد که رسانه یک باشگاه به خود اجازه ندهد هواداران آن باشگاه را تحریک کند. کاری نکنند هزاران نفر با شماره تلفن اعضای کمیته انضباطی تماس گرفته و او را از طریق فضای مجازی تخریب یا تهدید به چاقو زدن کنند. تا زمانی که نتوانیم ارکان انضباطی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در امنیت کامل قرار دهیم تا آنها جرأت کنند به افراد بگویند بالای چشمت ابروست، اعتبار آرای حقوقی بی‌معنی است. شاید اگر من هم جای آقایان بودم همین رأی را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دادم.

سمیعی در گفت و گو با برنامه ورزشگاه در مورد اینکه آیا می‌توان از این باشگاه با مدیریت آجورلو انتظار داشت هرچه سریع‌تر بحث‌های بیانیه‌نویسی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تمام کنند، اظهار داشت: در زمان مدیریت سابق فدراسیون فوتبال حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی کار قشنگی انجام داد. او ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ صدا کرد و گفت اگر آنها شروع کردند و شما جواب دادید از الان دیگر این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام ندهید، اما باز هم این بحث تمام نشد. می‌دانید توصیه‌های زیادی صورت می‌گیرد. در کمیته انضباطی تعهد دادیم و اگر با کسی که تعهد را شکست و بار دیگر بیانیه‌های متعدد صادر کرد، برخورد می‌شد هرگز کار به اینجا کشیده نمی‌شد. سؤال من این است؛ حرکت یحیی گل محمدی بدرفتاری بود یا حمله به داور؟

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا