اخبار ورزشیتوپ و تور

مظفری: تیم نوجوانان ایران متکی به یک بازیکن بود

کارشناس والیبال ایران گفت: متاسفانه تیم نوجوانان ایران در مسابقات جهانی متکی به یک بازیکن بود.

به گزارش پیشرو اسپرت، ایرج مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات جهانی و کسب عنوان پنجمی این رقابت‌ها اظهار داشت: متاسفانه بازی‌های تیم ایران را ندیدم، چون پوشش تلویزیونی مناسبی نداشت و به همین دلیل نمی‌توانم با جزئیات درمورد عملکرد ملی‌پوشان صحبت کنم، اما می‌توانم درمورد روند کلی تیم‌های پایه صحبت‌هایی را مطرح کنم.

وی ادامه داد: زمانی که من سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم حداقل یک محمدجواد معنوی‌نژاد را به والیبال تحویل دادم، اما هر بازیکنی همچون اسفندیار، یلی، توخته و… می‌آید کاملاً معمولی است. نتایج پنجمی نوجوانان در مسابقات جهانی هیچ ربطی به وکیلی ندارد؛ البته معتقدم که قهرمانی دوره گذشته هم ربطی به وکیلی نداشت. وکیلی تنها یک تمرین‌دهنده است و این بازیکنان بودند که نتیجه گرفتند.

کارشناس والیبال ایران گفت: دلیل صحبت‌هایم واضح است؛ وقتی بردیا سعادت در یک مسابقه ۳۷ امتیاز و در یک مسابقه ۲۶ امتیاز کسب می‌کند و زمانی که بازیکنی به نام توخته مصدوم می‌شود و پیراهنش را در ابتدای بازی به نمایش می‌گذارند یعنی این بازیکنان تعیین کننده هستند و اگر این دو بازیکن کنار هم بودند حضور و عدم حضور مربی هم تاثیر چندانی نداشت. از دید من تیم ملی نوجوانان متاسفانه در برزخ قرار گرفته و جایگاه خود را نمی‌داند.

سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: برای کسب عنوان پنجمی هم به سختی توانستیم ژاپن را شکست دهیم. آیا یک تیم ۱۲ نفره باید متکی به یک بازیکن باشد؟ مشکل ما این است که هر گردی گردو شده است؛ متاسفانه در برخی سایت‌ها می‌بینم که خیلی غیرمنطقی از عملکرد نوجوانان دفاع می‌کنند. در رده‌های پایه کسب مدال مهم نیست، اما مدافع عنوان قهرمانی حداقل باید بتواند به نیمه‌نهایی برسد. کل تیم ما روی دست دو نفر یعنی توخته و سعادت می‌چرخید که البته امیدوارم سن آنها قانونی و درست باشد.

مظفری عنوان کرد: موضوعات دیگری هم وجود دارد که باید آنها را مدنظر گرفت. محمد وکیلی زیرمجموعه بهروز عطایی است. چندی پیش بود که باشگاه کاله دو تیم در لیگ برتر داشت که هدایت یکی از آنها برعهده محمد وکیلی بود. مشکل والیبال ما بسیار زیاد است و من تمام این طرح‌ها را به دکتر داورزنی گفته‌ام. من شک دارم داورزنی دکتر باشد، چراکه اگر فردی مدرک دکتری داشته باشد طرح‌های مرا می‌پذیرفت. وکیلی مجبور است در دامن برخی باشگاه‌ها قرار بگیرد تا بتواند سالی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند.

وی با بیان اینکه این والیبال را باید تعطیل کنند، افزود: سرمربی یک تیم ملی باید منتظر باشگاه‌ها باشد. این موضوع به فدراسیون والیبال مربوط می‌شود. سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان چقدر حقوق می‌گیرند؟ این مشکل در زمانی که من هم سرمربی تیم ملی نوجوانان بودم وجود داشت، اما در حال تغییر آن بودم که متاسفانه به سرانجام نرسید. با حقوقی که فدراسیون به مربیان ایرانی می‌دهد توقع بازیکن سازی هم دارد؟ بهروز عطایی در باشگاه کاله شرایط خوبی دارد و سوال من این است که اگر از کاله جدا شود بازهم سرمربی جوانان می‌ماند؟ ایرج مظفری در هیچ تیم باشگاهی فعالیت نمی‌کرد. فقط فکر می‌کنم باید دینم را به والیبال ایران ادا کنم.

کارشناس والیبال ایران اظهار داشت: امکان ندارد حقوق وکیلی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان به سه میلیون برسد؛ با این شرایط او بچه دارد و باید خرج زندگی هم بدهد و به همین دلیل مجبور است عضوی از یک باشگاه شود. خدا شاهد است که من حدود ۶ ماه فرزندان و خانواده‌ام را ندیدم. در مدتی که بودم، اشک ریخت از اینکه فرزندانم را ندیدم، اما با این حال کار کردم. در آن زمان هم آدم‌هایی بودند که هر کاری دلشان خواست کردند. پختگی بازیکنان نوجوانان و تجربه کردن شکست‌های مختلف به سود رده جوانان است و حالا به همین دلیل بهروز عطایی سرآمد مربیان ایرانی می‌شود.

مظفری با اشاره به بحث صغرسنی گفت: خواهش می‌کنم که شناسنامه پدر و مادر برخی از بازیکنان این تیم را هم بررسی کنید. امیدوارم که من اشتباه کنم، اما به هر حال در شناسنامه پدر و مادر بازیکنان واقعیت‌ها ثبت شده و قابل تغییر نیست. در رده‌های پایه بازیکنان با تراشیده شوند تا به رده بزرگسالان برسند، نه اینکه مربیان به دنبال جمع کردن رزومه برای خود باشند.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا