اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

مطهری: تساوی در بازی نساجی و مس عادلانه بود

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: اگر مقداری بیشتر بچه‌ها خودشان را باور داشتند، می‌توانستیم برنده باشیم. در نهایت تساوی برای این بازی نتیجه‌ای عادلانه بود.

به گزارش پیشرو ورزش، حمید مطهری پس از تساوی یک بر یک دیدار نساجی و مس رفسنجان در نشست خبری، اظهار داشت: هفته اول لیگ بود و باز‌ی‌های ابتدایی خیلی سخت است زیرا شناخت دقیقی نسبت به حریف ندارید بلکه شناخت‌تان کلی است. مدل بازی به شکلی بود که در نیمه اول فوتبال خیلی خوبی بازی کردیم. واقعا فوتبال رو به جلویی بود و در انتقال‌ها با توجه به اینکه می‌دانستیم مس رفسنجان تا حدی ضعف دارد، خوب برنامه ریزی کردیم تا از انتقال‌های منفی حریف استفاده کنیم اما از فرصت‌های خود به خوبی استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: موقعیت‌هایی داشتیم و حتی به تیر دروازه حریف هم زدیم اما مس رفسنجان در نیمه دوم خیلی بهتر از ما بود. فشار بیشتری به نساجی آورد اما سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. با وجود اینکه در تمرینات مدل جایگیری شیمبا را گوشزد کرده بودیم اما باز هم این اتفاق افتاد. پریرا بازیکن باکیفیتی است و ضربه سر فوق‌العاده‌ای زد. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با همه وجود جنگیدند، تلاش کردند و همه انرژی خود را گذاشتند. تک تک آنها زحمت کشیدند. آیتم‌هایی که دنبالش بودیم را به ویژه در نیمه اول خیلی خوب انجام دادند و اگر مقداری بیشتر خودشان را باور داشتند، می‌توانستیم برنده باشیم. در نهایت تساوی برای این بازی نتیجه‌ای عادلانه بود.

سرمربی نساجی درباره آغاز سرمربیگری خودش، پاسخ داد: خیلی سال است در فوتبال مداوم به عنوان مربی کار می‌کنم و در این سال‌ها پیشنهادات خیلی زیادی داشتم اما خصوصیات اخلاقی و اصولی دارم که باعث شد سرمربیگری من در این زمان اتفاق بیفتد. هرچند خیلی زودتر می‌توانستم این کار را انجام بدهم. می‌دانید کار کردن در تیم قبلی من یعنی پرسپولیس وحشتناک سنگین بود. کاری که من در این تیم انجام می‌دادم نیز فوق العاده سخت بود. با همه وجود برای همه تیم‌ها تلاش کردم و دستیار هر مربی‌ای بودم، خیلی متعهدانه کارم را انجام دادم. فوتبال در ایران کار پرفشاری برای مربیان بود. البته سرمربیان مسئولیت‌های بیشتری دارند اما کار من در پرسپولیس مسئولیت بزرگی بود و اگر بخواهیم روی آن ریز شویم، کمتر از سرمربیگری نبود. این کار فشارهای خودش را دارد اما سعی می‌کنم بهترین خودم باشم و ارتباط خوبی با مجموعه تیم، بچه‌ها، رسانه‌ها و افرادی که برای فوتبال زحمت می‌کشند داشته باشم تا در این پست نیز موفق باشم.

مطهری درمورد اینکه در صحبت‌هایش گفت نتیجه تساوی عادلانه بود و آیا این حرف به دلیل مهره‌هایی است که مس رفسنجان در اختیار دارد یا سطح بازی دو تیم به هم نزدیک بود، گفت: اگر در بخش حمله مهره‌های تاثیرگذار داشته باشید، نتیجه‌اش همین می‌شود. در کل مس تیم بسیار خوبی است و در نشست خبری قبل بازی هم گفتم تیم قابل احترامی هستند. خیلی جاها می‌بینم می‌گویند این تیم‌ها هزینه کرده و میلیاردی هستند. این صحبت‌ها درست نیست. فوتبال ما باید به جایگاهی برسد که همه تیم‌‌ها خوب باشند و هزینه کنند. نباید بگوییم برخی تیم‌ها میلیاردی هزینه کرده‌اند. وقتی فوتبال حرفه‌ای است همه تیم‌ها باید پرامکانات باشند.

وی اضافه کرد: مثلا مگر بد است سپاهان هزینه می‌کند. من از این موضوع لذت می‌برم. فوتبال حرفه‌ای یعنی همین. اینکه برخی می‌گویند تیم ما پول ندارد و آنها دارند، قشنگ نیست. این تیم‌ها پول دارند و هزینه می‌کنند. شاید در سال‌های آینده خود من در یکی از همین تیم‌ها باشم. این حرف منطقی نیست. تیم‌ها هزینه کرده و نتیجه می‌گیرند. مس رفسنجان تیم قابل احترامی است و در نیمه دوم به ما خیلی فشار آورد اما در نهایت تساوی عادلانه بود.

سرمربی نساجی درخصوص اینکه محمد ربیعی مدعی شده پنالتی نساجی درست نبوده است، توضیح داد: به نظر همکارم احترام می گذارم و دوست ندارم در این مورد صحبتی داشته باشم. در رابطه با داوری نیز باید بگویم بای و حمید حاج ملک یک تیم داوری بسیار سالم هستند اما با خودم عهد کرده‌ام درمورد داوری‌ها حتی اگر سه پنالتی به ضرر یا به نفع تیم من گرفته شد صحبتی نکنم. سعی من بر این است و اجازه بدهیم داوران هم مانند ما مربیان کار خودشان را بکنند. با این اقدام هر دو می‌توانیم موفق باشیم. این حس و حال خودم است. شاید در جریان بازی و لب خط با داوران صحبت کنیم اما در کنفرانس‌ها دیگر دوست ندارم درمورد داوری صحبت کنم زیرا نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. تجربه این موضوع را به من ثابت کرده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا