اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

مسابقات کشتی جوانان جهان: کسب یک طلا و دو برنز توسط ملی پوشان کشورمان

۳ آزادکار جوان کشورمان در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش پیشرو ورزش، مسابقات رده بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در شهر صوفیه بلغارستان آغاز شده است و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفته اند. در مسابقات امشب، سبحان یلری طلا، محمد آقایی و محمدنژاد جوان برنز گرفتند.

نتایج به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر سیمون پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب جوری وولک از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

محمدنژاد جوان در این گروه با نتیجه ۱۱ بر صفر عزیزبک نایموف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ بگیجان کولداشیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۴ مارسل ناگی از مجارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت.

محمدآقایی در این گروه مقابل کانات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد هایک پاپیکیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۶ از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یاری در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر موشق مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب ریفات گیداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد داوید مچدلیدزه از اوکراین گذشت و صاحب مدال برنز شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا