اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

مرفاوی: سفر به ترکیه هنوز قطعی نشده

سرمربی تیم ملی جوانان ایران گفت: مسؤولان تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز ما را تحویل نگرفتند.

به گزارش پیشرو ورزش، صمد مرفاوی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی جوانان اظهار داشت:‌ از امروز اردوی ما شروع شده ، ممکن است برای انجام سه بازی به ترکیه اعزام شویم که هنوز خبر قطعی به من نداده‌اند.

وی در مورد عدم همکاری تیم‌ها با تیم ملی جوانان و غیبت دو سه بازیکن در اولین تمرین گفت:‌ رایزنی کرده‌ایم قول همکاری هم داده‌اند بنای ما تعامل با باشگاه‌ها است. آنها هم بالاخره مشکلاتی دارند و من مربیان را درک می‌کنم ولی ما هم باید منافع ملی و فوتبال‌مان را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم با قدرت در این مسابقات شرکت کنیم و به جام‌جهانی برویم.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در خصوص اینکه برنامه‌های فدراسیون فوتبال عملیاتی شده، عنوان کرد: ما قبلا برنامه‌هایی به کمیته جوانان داده‌ایم. آن موقع ماجدی سرپرست فدراسیون بود. برنامه‌هایمان عملی شد. بعد از آن هم طبق برنامه‌ای که داده بودیم اردوهایمان انجام می‌شود. فقط مشکل ما برون‌مرزی است که بازیکنان‌مان باید در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند. متأسفانه در تورنمنت‌ها نتوانستیم حاضر شویم ولی بازی‌های خارجی داشتیم بلاروس رفتیم که خیلی به لحاظ تجربه برای ما خوب بود. دو بازی خیلی خوب با تیم زیر ۲۳ سال که از ما بزرگ‌تر است برگزار کردیم. ضمن اینکه در عمان هم دو بازی با تیم این کشور انجام دادیم. این‌ها برنامه‌هایی است که انجام شده و ان‌شاءالله بعداً هم برنامه‌های ما عملی شود.

مرفاوی در خصوص اینکه با این شرایط چقدر امیدوار است به جام‌جهانی صعود کنند، اظهار داشت:‌ امیدوار هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. تیم خوبی هستیم بچه‌های ما توانمند هستند و می‌توانند برای آینده فوتبال‌مان مفید باشند و در تیم ملی بزرگسالان در آینده بازی کنند من به همه آنها اطمینان و اعتماد دارم. ان‌شاءالله با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم صعود کنیم.

وی در مورد اینکه آیا از کیفیت زمین تمرین رضایت دارد،‌گفت: اولین جلسه تمرین ما است و تا به حال در این زمین تمرین نکرده بودیم. اینجا در اختیار تیم بزرگسالان بود. ما در زمین شماره یک تمرین می‌کردیم که کیفیتش خیلی معمولی و پایین بود.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مورد اینکه فدراسیون فوتبال مدتی برنامه استعدادیابی را پیاده کرد و آیا بازیکنانی از این پروژه در تیم او حضور دارند، عنوان کرد:‌ ۸۰، ۹۰ درصد این بازیکنان را از استعدادیابی انتخاب کردیم این بازیکنان در تمام ایران استعدادیابی شدند به اینجا آمدند تست گرفتیم و آنها را دیدیم. از همان‌ها تیم ملی جوانان را تشکیل دادیم از برخی بازیکنان هم شناخت داشتیم که در تیم‌های بزرگسال بودند اصلی نبودند و جزو سهمیه زیر ۲۳ ‌سالشان بودند. آنها را هم دعوت کردیم قبل از کافا ۶۰ نفر را دعوت کردیم دو گروه ۳۰ نفره شد و بالاخره بازیکنان خودمان را انتخاب کردیم الان هم که تمرین می‌کنیم باز هم بازیکنانی که ببینیم شایسته هستند را دعوت می‌کنیم و طرح استعدادیابی خیلی به ما کمک کرد.

مرفاوی در خصوص اینکه مربیانی مانند جواد نکونام، ساکت الهامی و مهدی رجب‌زاده همکاری زیادی نداشتند، گفت:‌ هم نکونام و هم الهامی دوستان و همکاران من هستند با ما همکاری کرده‌اند و از آنها تشکر می‌کنم بازیکنان را در اختیارمان گذاشتند. امشب بازیکنان هوادار هم به ما اضافه می‌شوند. در فولاد هم نکونام به ما قول داده بعد از بازی روز ۲۹ بازیکنان‌شان را در اختیار ما بگذارند. گله من فقط از تیم فجر شهید سپاسی است که ما را تحویل نگرفتند. هیچ جواب و عکس‌العملی نداشتند. امیدوارم ما را درک کنند. ما آن‌ها را درک می‌کنیم. به هر حال می‌خواهند به لیگ برتر صعود کنند ولی بازیکنی که در این تیم داریم می‌تواند برای تیم ملی کشورمان مثمر ثمر باشد.

وی در مورد اینکه آیا لیگ فوتبال جوانان را پیگیری می‌کند اظهار داشت:‌ بله، همکارانم را فرستادم و بازی‌ها را دیدند. خودم هم به چند باشگاه در تهران باشگاه رفتم. در شهرستان‌ها هم تعدادی از همکارانم را فرستادم تمام افرادی که در لیگ هستند بازیکنانی هستند که در استعدادیابی شرکت کردند. به غیر از آنها کسانی هم بودند که به آن‌ها شانس دادیم و دعوت کردیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا