اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

مرفاوی: تیم جوانان باید بیشتر حمایت شود

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: برای رقابت با ۳ تیم مختلف باید بهتر حمایت شویم.

به گزارش پیشرو ورزش، عبدالصمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد هم گروه شدن تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان با قطر، استرالیا و ویتنام در رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا اظهار داشت:‌ همه تیم‌هایی که به جام‌ ملت‌های آسیا می‌آیند، حریفان قدرتمندی هستند و گروه آسانی در این رقابت‌ها وجود ندارد. گروه‌های دیگر نیز شرایطی مشابه با گروه ما دارند اما باید شرایط تیم جوانان کشورمان هم بهتر شود زیرا با سه تیمی بازی داریم که با سه سبک مختلف بازی می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط خوبی داریم اما باید تدارکات و بازی‌های خارجی خوبی هم داشته باشیم تا بچه‌ها بتوانند تجربه حضور در رقابت‌های بین‌المللی را به دست آورند. در این حالت بهتر می‌توانیم با حریفان روبه‌رو شویم. هدف اول ما صعود از مرحله گروهی است و پس از آن به صعود به جام جهانی و در نهایت به قهرمانی فکر می‌کنیم. باید پله پله جلو برویم تا به اهداف خود برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان خاطرنشان کرد: امیدوارم در چند ماه باقی مانده فدراسیون و کمیته جوانان نیز برنامه‌های خوبی برای ما داشته باشند و برنامه‌های مدنظر کادر فنی را هم اجرا کنند تا بتوانیم در این رقابت‌های سخت سربلند باشیم.

مرفاوی در مورد اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی جوانان با حریفان خارجی عنوان کرد: صددرصد به اردوها و بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خارجی نیاز داریم. در همین ماه آبان دو بازی دوستانه با بلاروس در نظر گرفته‌ایم. اردوی ما از ۱۲ آبان آغاز می‌شود. برای آذر و دی‌ماه نیز تقاضای اردو و بازی‌های دوستانه خارجی کرده‌ایم. برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده‌ایم و منتظر اجرایی شدن آنها هستیم. حتی درخواست کرده‌ایم در بهمن نیز دو بازی دوستانه با تیم‌های خارجی در تهران برگزار شود.

وی در مورد میزان حمایت‌های فدراسیون فوتبال از تیم ملی جوانان توضیح داد: فدراسیون فوتبال در حد توانش حمایت می‌کند اما این حمایت کافی نیست بلکه باید بیشتر شود. قطر با در اختیار داشتن کمپ اسپایر روی تیم‌های پایه خیلی خوب کار می‌کند و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. استرالیا نیز تیمی فیزیکی است. ویتنام هم فوتبال سرعتی را در دستور کار دارد. برای تقابل با سه سبک مختلف باید جوری برنامه‌ریزی کرده و خودمان را آ‌ماده کنیم تا بتوانیم با آمادگی مناسب به مصاف آنها برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در مورد برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی بزرگسالان عنوان کرد: این اردوی مشترک از ۱۲ آبان در دو مرحله برگزار می‌شود. در آن زمان هر دو تیم در مرکز ملی فوتبال حضور دارند. البته قرار نیست با همدیگر تمرین کنیم. هر دو تیم برنامه‌های خودشان را دارند اما به عنوان یک تیم در سایه اگر کادر فنی بزرگسالان نیاز داشته باشد، بازیکنان یا مربی تیم جوانان را در اختیار بگیرد، طبق تعامل ایجاد شده همکاری خواهیم کرد.

مرفاوی در مورد جلسه‌اش با کارلوس کی‌روش اظهار داشت: در جلسه‌ای که با کی‌روش داشتیم قرار شد هر زمان صلاح دید اعضای کادر فنی یا برخی بازیکنان تیم جوانان در صورت نیاز، در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار بگیرند. در حال حاضر بازیکنان لژیونر تیم ملی در تهران حضور ندارند و به همین دلیل باید تیم در سایه ایجاد شود تا در مواقع لزوم از تیم ملی حمایت کند. ما هم طبق نظر کی‌روش از این پیشنهاد استقبال کردیم. من و تیم ملی جوانان همیشه آماده خدمت به تیم بزرگسالان هستیم زیرا هدف بزرگی مثل درخشش در تورنمنت مهم جام جهانی دارد. به همین دلیل برای تعامل با کی‌روش کاملاً آماده هستیم.

وی در خصوص شرایط تیم ملی بزرگسالان در فاصله ۲۵ روز تا آغاز جام جهانی تصریح کرد: صحبت‌های کی‌روش خیلی منطقی و قابل قبول است. همه باید به منافع تیم ملی فکر کرده و همکاری‌های لازم را با تیم بزرگسالان داشته باشند. خوشبختانه تیم ما اکنون در شرایط مناسبی قرار گرفته و همه باید هر کاری از دست‌مان می‌آید، برای این تیم انجام بدهیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا