اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش های رزمیویژه‌های خبری

مرحله نهایی گرندپری ۲۰۲۲: پایان کار ملی پوشان کشورمان با ۵ طلا و برنز

تیم ملی پاراتکواندو ایران در مرحله نهایی رقابت‌های گرندپری با کسب ۴ مدال طلا و یک برنز به کار خود پایان داد.
به گزارش پیشرو ورزش، مرحله نهایی رقابت‌های پاراگرندپری در سال ۲۰۲۲ امروز پنجشنبه ۱۷ آذرماه با حضور ۷۷ تکواندوکار (۴۰ مرد و ۳۷ زن) از ۲۶ کشور به میزبانی عربستان در سالن «گرین‌هال» شهر ریاض برگزار شد و تیم ملی ایران با حضور ۶ تکواندوکار موفق به کسب ۴ مدال طلا و یک برنز شد.

سعید صادقیان پور، علیرضا بخت، حامد حق شناس و مریم عبدالله پور موفق به کسب مدال طلا شدند. روزا ابراهیمی هم به نشان برنز دست یافت.

در وزن ۶۳- کیلوگرم گروه آقایان کلاس k44، سعید صادقیانپور دور نخست برابر «زوخردین توخیروف» از ازبکستان رو به رو شد و ۳۱ بر ۸ به برتری رسید و سپس به مصاف «بوزتکه» از ترکیه رفت و با پیروزی ۳۷ بر ۱۶ راهی دیدار نهایی شد. وی در مبارزه پایانی هم «ناتات تورگاتو» از برزیل را ۱۲ بر ۸ از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت.

علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست در یک دیدار تماشایی «مارئو لوئیز ناجرو» از مکزیک را ۲۷ بر ۲۰ شکست داد و سپس در مبارزه برابر «نورلان» از قزاقستان به برتری رسید و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار پایانی برابر «حیدراف» از ازبکستان ۴۴ بر ۳۹ به پیروزی دست یافت و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

حامد حق شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم در مبارزه نخست «چیکارا ایتو» از ژاپن را ۳۸ بر ۱۲ شکست داد و در ادامه در پیکار با ۲۸ بر ۸ در پیکار با «مهمت» از ترکیه به برتری رسید. نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه پایانی برابر «ایوان میکولیچ» از کرواسی با نتیجه ۲۷ بر ۵ صاحب برتری شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در گروه بانوان، مریم عبدالله پور در وزن ۴۷- کیلوگرم مقابل «نورچیهان اکینچی» از ترکیه به روی شیاپ چانگ رفت و ۵ بر یک حریف را پشت سر گذاشت سپس در مرحله نیمه نهایی در یک نمایش کم نقص برابر «زکیه خدادادی» از تیم پناهندگان ۲۸ بر ۳ پیروز شد و به فینال وزن خود رسید. قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۲ در مبارزه نهایی «ایساکووا زیوداخون» از ازبکستان را ۸ بر ۲ شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

روزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم ابتدا «پالشا گورهان» از نپال را ۸ بر ۲ پشت سر گذاشت و در مرحله نیمه نهایی برابر «مایارا فرناندز» از برزیل ۲۴ بر۱۲ نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت. وی در مبارزه برای کسب مدال برنز «کامیلیا» از قزاقستان را از پیش رو برداشت و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. (بر اساس قوانین فدراسیون جهانی در مسابقات مرحله نهایی گرندپری تنها یک مدال برنز توزیع می شود.)

رایحه شهاب در وزن ۶۵- کیلوگرم دیدار اول مقابل «سچلی ار» از ترکیه رفت و در یک بازی نزدیک ۱۴ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

مرتضی سلطانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو آقایان است و علی کریمی صابر به عنوان مربی وی را همراهی می کند. در گروه بانوان نیز عاطفه کشاورز هدایت تیم ملی را برعهده دارد و زهرا حسینی دستیار او خواهد بود.

همچنین جمشید سهرابی سرپرست تیم ملی تکواندو در رویداد فینال گرندپری ریاض است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا