اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ در تهران برگزار شد

مراسم رونمایی از جام جهانی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی برگزار شد.

به گزارش پیشرو ورزش، در شرایطی که قرار بود مراسم رونمایی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۴ امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شود، بی نظمی موجود در سالن و دیر رسیدن میهمان ها آغاز مراسم را بیش از ۵۰ دقیقه به تاخیر انداخت.

* بسیاری از چهره‌های شاخص فوتبال کشورمان در کنار مدیران فدراسیون، کادرفنی تیم ملی، علیرضا زاکانی(شهردار تهران)، حسین اوجاقی (مدیر سازمان ورزش شهرداری تهران)، محمد پولادگر(معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان) و مهدی چمران(رئیس شورای شهر تهران) در مراسم امروز حاضر بودند.

* در شرایطی که مسئولان برگزاری، خبرنگاران و عکاسان را به طبقه دوم سالن همایش‌ها هدایت کردند اما پس از اعتراض، آن‌ها به طبقه اول انتقال داده شدند.

* آندره واشکوچ، کریس اکلی و سارا اندی، سه نماینده فیفا هم در مراسم حضور داشتند.

* احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، محمد فنایی، علیرضا فغانی، خداداد عزیزی، حسین فرکی، مرتضی پورعلی گنجی، حسن روشن، حمید درخشان، علی اصغر مدیرروستا، سعید فتاحی، مصطفی آجورلو، ژوزه مورایس، ریکاردو ساپینتو، ضیا عربشاهی، بهتاش فریبا، نیما نکیسا، اکبر مالکی، مهدی امیر آبادی، نصرالله عبداللهی، ابراهیم قاسمپور، حسین فرکی،وحید امیری، حسین شمس، علیرضا امامی فر، داود رفعتی، خداداد افشاریان، احسان اصولی، سیروس دین‌محمدی، عباس هاشم پور، محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی، محمود پازوکی، گلاره ناظمی و روزبه نعمت اللهی از چهره های شاخص مراسم بودند.

* مهدی تاج و مهدی نبی پیش از شروع مراسم خوش و بش گرمی با اسکوچیچ و حمید استیلی داشتند.

* با اعلام خیابانی قرار است شهرداری تهران کمپ تیم ملی را تجهیز کند.

* علیرضا زاکانی در این مراسم عنوان کرد: ان‌شاالله فوتبال به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در جام جهانی می‌درخشد. امیدوارم تیم داوری ایران یعنی فغانی و دوستانش نیز درخشش ویژه داشته باشند. ضمن خیر مقدم به نمایندگان فیفا باید امیدوار باشیم بتوانیم با خلق افتخاری دیگر در جام جهانی، ملت‌مان را سرافراز کنیم. مدیریت شهری ناظر بر ورزش یک رسالت و مسئولیت بزرگ را برای خود قائل است. اولین ویژگی توجه به ورزش، سلامت جامعه و فرد را به ارمغان می آورد. فرصت طلایی است. هرچه در ورزش سرمایه گذاری کنیم برای نشاط و سلامتی جامعه فرصت خلق کرده‌ایم. نکته دوم این است که مشارکت در ورزش، زمینه انسجام اجتماعی و وحدت ملی را به نیکی فراهم می آورد. از این جهت مغتنم است و به آن توجه ویژه می‌کنیم. نکته سوم این است که ورزشکاران برای یک ملت ورزش دوست، کسب افتخار می‌کنند و از این جهت به آن عنوان یک موهبت یاد می‌کنیم. هر سه بخشی که گفتم در فوتبال در اوج قرار دارد. وقتی همین دلدادگی جوانان و ملت را به تیم ملی و فوتبالیست‌های عزیز می‌بینیم، متوجه می‌شویم خلق افتخار آن‌ها برای ملت چه قدر ارزش دارد‌. امیدوارم بابزرگداشت مجموعه ورزش کشور، گوشه‌ای از زحمات ورزشکاران را ارج بنهیم. در آستانه جام جهانی مردم ما در غرب آسیا آرامش دارند و این مدیون تلاش‌های امثال شهید سلیمانی است که امیدواریم روحشان با سالار شهیدان محشور شود و بتوانیم راهشان را دنبال کنیم. امیدوارم خادمان خوبی برای ورزش باشیم.

* پس از اینکه جواد خیابانی اعلام کرد امیدوار است جام جهانی این بار به ایران برسد حاضران در سالن به این حرف مجری مراسم خندیدند.

* ۸ فرش یادبود بافته خواهد شد که در جام جهانی به کاپیتان‌های رقیب ایران و سایر نفرات اهدا می‌شود.

* زاکانی پس از گره انداختن یک نخ فرش آن را کار سختی دانست.

* تابلو فرش‌های منقش به چهره سرمربیان تیم‌های ملی در دوره‌های مختلف که از آن‌ها در مجمع انتخاباتی ۱۰ اسفند ۹۹ رونمایی شده بود نیز در مراسم امروز به نمایش درآمد.

* محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: برای اولین بار این اتفاق در کشورمان افتاده و همه مخصوصا بزرگان فوتبال ایران می‌دانیم که حضور تیم‌ ملی کشورها در جام جهانی بدون درنظر گرفتن هر نتیجه‌ای، یک افتخار بزرگ است. در تاریخ جام جهانی و ورزش جهان تنها حضور یک کشور در این رویداد بزرگ با توجه به محدودیت‌ها و پروسه سختش نشان از عظمت و اقتدار کشور است. سر تعظیم فرود می‌آورم خدمت همه بزرگانی که برای اقتدار ایران در جهان جان خودشان را اهدا کرده‌اند. ارزشمندترین گوهره وجودشان است. برای جام جهانی ان‌شاالله همدل و همراه پیش برویم تا حضوری عزتمندانه در رویداد جام جهانی پیش رو رقم بخورد.

* در ادامه مراسم فیلمی از عملکرد ایران در پنج دوره قبلی حضورش در جام جهانی منتشر شد.

* خیابانی برای تشکر از اسکوچیچ از او به عنوان ناخدایی که کشتی تیم ملی را به ساحل آرامش رساند نام برد.

*پس از سخنرانی خداداد عزیزی، خیابانی از حاضران درخواست کرد برای همه درگذشتگان فوتبال ایران دست بزنند.

پس از رونمایی از جام جهانی، فدراسیون فوتبال و شهرداری تهران یک جام جهانی کوچک را به عنوان هدیه ویژه به نمایندگان فیفا اهدا کردند.

*پس از رونمایی از جام، حاضران در مراسم به نوبت با آن عکس یادگاری گرفتند.

*شلوغی و ازدحام روی سن با عصبانیت نماینده فیفا همراه شد.

*ازدحام روی سن به حدی زیاد بود که نماینده فیفا با انداختن یک پارچه ترمه روی جام اعلام کرد تا وقتی این محوطه خالی نشود اجازه عکس گرفتن به هیچکس نخواهد داد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا