اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

مدیرکل حراست وزارت ورزش: اتفاقات کشتی جنبه امنیتی نداشت/ فدراسیون باید پاسخگو باشد

مدیرکل حراست وزارت ورزش گفت: اتفاقات امروز کشتی جنبه امنیتی نداشت و شور و شوق مردم را به این رشته نشان می‌دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، مجید شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی اظهارداشت: در تمام مسابقات مهم افرادی که عاشقانه به قهرمانان کشورشان لطف دارند رفتارهایی خارج از عرف انجام می‌دهند که علاقه خود را نشان دهند. در واقع این افراد سرمایه‌های معنوی هستند که باید حفظ شوند و ورزش مدیون اینهاست.

مدیرکل حراست وزارت ورزش، افزود: در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی که حرکت خوبی از طرف فدراسیون بود، در ابتدا باید عرض کنم که کلاس این مسابقات در سطح جهانی بود و با توجه به مسابقاتی که برگزار شد اعتقاد دارم تمام کشتی‌گیران قابلیت و توانایی کسب مدال در مسابقات جهانی را داشتند و برای سایر کشورها می‌تواند کلاس درس باشد اما در خصوص تماشاگران و موارد به وجود آمده، با وجود اینکه نامه‌ درخواست فدراسیون دیرتر از موعد ارسال شده بود به همین دلیل به مراجع ذیربط ارسال شد.

وی افزود: تعداد ۵ هزار تماشاگر برای تماشای مسابقات در ورزشگاه حاضر شدند که بر این اساس بلیت‌فروشی به قیمت ۱۰ هزار تومان انجام شد و تمام تماشاگران از در غربی مجموعه ورزشی آزادی وارد شدند و ورودشان به پارکینگ و سالن با نظم و انضباط انجام‌ شد.

شهیدی ادامه داد: بعد از برد ۱۰ بر صفر حسن یزدانی تماشاگران عزیز و پرشور مازندرانی که غالبا از نوجوانان‌ مشتاق کشتی بودند با هدف تشویق و بدون رعایت مقررات، با مداخله حراست از روی صندلی‌ها به وسط‌ سالن پریدند و با ابراز شادی، پهلوان حسن یزدانی را روی دوش گرفته و دور افتخار زدند. این اتفاق باعث ایجاد اختلال در نظم برای مدت کوتاهی شد اما هیچگونه خسارت جانی یا مالی به همراه نداشت و با اینکه حراست بنا به درخواست فدراسیون از نیروی همیار کمتری استفاده کرده بود سریعا با مداخله حراست مجدد نظم محیطی برقرار و مسابقات برابر زمانبندی انجام شد.

شهیدی با بیان اینکه اتفاق رخ داده در مسابقات امروز به هیچ وجه جنبه‌ امنیتی نداشت و صرفا شور و اشتیاق وافر مردم عزیز به کشتی‌ را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: حسن یزدانی در ویدئوی منتشر شده بابت احساسات مردم از آنها تشکر کرده‌ است. در خصوص اتفاق بوجود آمده باید فدراسیون کشتی و کمیته برگزاری مسابقات پاسخگو باشند و در اولین فرصت موضوع را با همکاری فدراسیون مورد بررسی کارشناسی قرار خواهیم داد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =

دکمه بازگشت به بالا