اخبار ورزشیسایر اخبار

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش: نماینده مجلس صبح تا شب انتقاد می‌کند اما حمایتی از متخصصان ورزشی ندارد

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: رئیس دولت باید توجه ویژه‌ای به دیپلماسی ورزش داشته باشد.

به گزارش پیشرو اسپرت، فرشید طهماسبی در مورد ۳۲۰ کرسی بین‌المللی و اینکه چقدر حضور افراد تاثیرگذار به ورزش کمک می کند، اظهار داشت: چالش اصلی ما در کرسی‌ها ساختاری برای حمایت بود. در مدت یک سال و نیمی که من در وزارت ورزش هستم این کرسی‌ها را احصا کردیم.

وی افزود: بعضی از فدراسیون‌ها بر سر اعلام کرسی‌های خود مشکل داشتند آن هم به خاطر این بود که رئیس یا فرد مورد نظر در آستانه رفتن بود. تمام صحت سنجی‌ها صورت گرفته و طبق ارتباطی که با فدراسیون‌های بین‌المللی داشتیم ۹۰ درصد آمار ما صحت سنجی شده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بعضی از کرسی‌ها انتخابی نیستند و انتصابی هستند یعنی صرفا با رابطه قابل دستیابی هستند، این کاری است که کشورهای عربی انجام می‌دهند. کرسی‌های انتخابی با رای گیری انجام می‌شود. شاید برخی ها بگویند ۳۲۰ کرسی زیاد است اما نکته اینجاست که ما ۱۰۰۰۰ کرسی در دنیا داریم بنابراین ۳۲۰ کرسی آمار بالایی نیست از طرفی کیفیت آن هم برای ما مهم است. صفابی و فراهانی یک روزی کرسی داشتند و الان این کرسی‌ها را نداریم. دوستان بعد از دریافت کرسی اول اینکه به فکر جایگزین برای خود نیستند دوم اینکه گرفتن کرسی به جای منافع ملی توجه شود مانند فوتبال یا رشته‌های دیگر به سمتی می‌رود که رابطه شخصی می‌شود.

مدیر کل امور بین‌الملل وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که برای گرفتن کسی مهم باید سالها فرد ارتباط بگیرد، زبان بداند، لابی و گاهی هزینه کند، آیا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای گرفتن این پست‌ها کار می‌کنند یا هر کس که در فدراسیون شرایطش را داشته باشد اقدام می کند تصریح کرد: ما نیازمند ساختار بودیم که برای اولین‌بار دبیرخانه حمایت از کرسی ها از سوی وزیر ورزش ابلاغ شد، مثلاً برای کرسی سوریان چند جلسه گذاشتیم تا او عضویت هیتت رئیسه جهانی را به دست آورد.

وی ادامه داد: بحث زبان زمان بر است، نمی‌توان ظرف شش ماه یا یک سال کار را انجام داد، هرچند ما اقداماتی انجام داده ایم. این موضوع مانند استعدادیابی است باید بپذیریم موضوع کرسی، جنگ نرم است اگر برای موشک هزینه می‌کنیم باید برای کرسی ها بیشتر هزینه کنیم.

طهماسبی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه ما در گذشته افراد تاثیرگذار زیادی داشتیم اما الان اینطور نیست گفت: باید این موضوع را آسیب‌شناسی می‌کردیم که این کار انجام گرفت. آسیب اول فرهنگی است، یعنی بحث کار تیمی. بحث کرسی‌ها مانند دو امدادی است یعنی کسی که کرسی را گرفته آماده دادن آن به نفر بعدی باشد. من ندیدم کسی کرسی داشته باشد که بعد از دوره اش بخواهد آن را به شخص دیگر بدهد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش یادآور شد: موضوع دیگر بحث سیستم است، یعنی وزارت ورزش، مجلس و وزارت امور خارجه باید همه کار کنند. چه زمانی شده که رئیس جمهور ما در افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک شرکت کند؟ اصلا اعتقادی به این موضوع نیست. من در این خصوص با وزیر ورزش هم صحبت کردم و او گفت با رئیس جمهور صحبت می کند اما با شاید نشود.

وی عنوان کرد: رئیس دولت باید به دیپلماسی ورزش توجه داشته باشد. چین را ببینید وقتی در اقتصاد اول شد در ورزش هم اول شد، آیا این اتفاق از روی شانس است؟ مثلا نماینده مجلس ما صبح تا شب انتقاد می‌نند اما چه زمانی مجلس از متخصصان ورزشی برای کرسی‌ها حمایت کرده است؟ آنها می‌توانند شاخصه‌هایی را تعریف کنند اما این کار صورت نمی‌گیرد و وقتی فردی کرسی را گرفت و خراب کرد آن وقت از ورزش برای برند شدن خود استفاده می‌کنند.

طهماسبی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا بحث کرسی‌ها به مجلس ارتباط دارد گفت: بله چرا که حمایت از کرسی ها نیازمند بودجه است که بحث آن به مجلس بر می گردد. شما می‌دانید در خصوص اسرائیل نظر مردم با دولت و حکومت تفاوت دارد، آیا باید در این عرصه ورزش و بین‌الملل را تنها گذاشت و بهم هم فشار آورد؟ این شدنی نیست. برای ورزش هم باید به دلار هزینه کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا