اخبار ورزشیورزش بانوانویژه‌های خبری

لیگ والیبال بانوان: تیم های ذوب آهن، سایپا و پیکان پیروز شدند

با پایان هفته یازدهم لیگ برتر والیبال بانوان صعود ۴ تیم پیکان تهران، سریک گنبد، سایپا و ذوب آهن اصفهان به مرحله پلی‌آف قطعی شد.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته یازدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران روزهای پنج‌شنبه و جمعه هشتم و نهم دی‌ماه با چهار دیدار در شهرهای تهران (دو سالن)، شهرکرد و رفسنجان پیگیری شد.

در دومین مسابقه این هفته که روز جمعه ساعت ۱۳ میان دو تیم پیکان تهران و طلوع مهر یزد برگزار شد، شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان با شکست سه بر صفر حریف به دهمین پیروزی خود دست یافتند و با ۳۰ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کردند.

پیکانی‌ها با امتیازات ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۱ یزدی‌ها را شکست دادند تا طلوع مهر یزد را از صعود به مرحله پلی‌آف ناامید کنند. نماینده یزد با سه برد و ۹ امتیاز همچنان در جایگاه ششم باقی خواهد ماند.

در سومین مسابقه این هفته تیم سریک گنبد قهرمان نیم فصل لیگ برتر زنان در سالن شهدای دانش‌آموز شهرکرد مهمان جهان‌بین چهارمحال شد. در این دیدار که سریک از صعود به مرحله پلی‌آف و جهان‌بین از عدم صعود به این مرحله اطمینان داشتند، گنبدی‌ها سه بر صفر به پیروزی رسیدند.

تیم سریک در این دیدار با امتیازات ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۹ و ۲۵ بر ۱۶ حریف را شکست داد تا با ۲۹ امتیاز و کسب دهمین پیروزی همچنان با یک امتیاز کمتر از پیکان، در جایگاه دوم باقی بماند.

در این مسابقه هم شهرکردی‌ها شانسی برای کسب اولین پیروزی خود نیافتند و بدون برد و امتیاز در جایگاه هشتم جدول باقی ماندند.

در چهارمین مسابقه که در سالن فدراسیون والیبال انجام شد، تیم‌های سایپا تهران و صدیق گفتار وارنا به مصاف هم رفتند و در این دیدار بازیکنان سایپا موفق به شکست سه بر صفر حریف و صعود به مرحله پلی‌آف شدند.

شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا در ست اول تنها با دو امتیاز اختلاف و ۲۵ بر ۲۳ حریف را مغلوب خود کردند اما در ست دوم این اختلاف امتیاز را افزایش داده و ۲۵ بر ۱۰ برابر صدیق گفتار به برتری رسیدند. در ست سوم شاگردان نیلوفر سرمستی‌نیا در تیم صدیق گفتار با تلاش بیشتر به دنبال گرفتن ست بودند اما سایپایی‌ها کوتاه نیامده و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا به نهمین برد خود دست یابند.

سایپا با کسب این نهمین پیروزی و ۲۷ امتیاز در جایگاه سوم باقی ماند و صدیق گفتار با تنها برد و ۳ امتیاز خود همچنان در رده هفتم جدول ماند.

به این ترتیب پس از صعود قطعی پیکان و سریک به مرحله پلی‌آف، در این هفته با برد سایپا برابر صدیق گفتار وارنا صعود این تیم هم به مرحله بعد قطعی شد.

از سوی دیگر علاوه بر تیم‌های جهان‌بین چهار محال و صدیق گفتار وارنا که دیگر امیدی برای صعود به مرحله پلی‌آف نداشتند، طلوع مهر یزد و مس رفسنجان هم از صعود ناامید شد و ذوب‌آهن اصفهان و سایپا تهران دو سهمیه باقی مانده مرحله نیمه نهایی را به خود اختصاص دادند.

نتایج کامل هفته دهم لیگ برتر زنان به قرار زیر است:

ذوب‌آهن اصفهان ۳ – مس رفسنجان یک(۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۳، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱)

سایپا تهران ۳ – صدیق گفتار وارنا صفر(۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۲۱)

سریک گنبد ۳ – جهان‌بین چهارمحال صفر(۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۹، ۲۵ بر ۱۶)

پیکان تهران ۳ – طلوع مهر یزد صفر(۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۱)

جدول لیگ برتر زنان در پایان این هفته بدین شکل است:

۱- پیکان تهران ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز

۲- سریک گنبد ۱۰ برد و ۲۹ امتیاز

۳- سایپا تهران ۹ برد و ۲۷ امتیاز

۴- ذوب‌آهن اصفهان ۷ برد و ۲۲ امتیاز

۵- مس رفسنجان چهار برد و ۱۲ امتیاز

۶- طلوع‌مهر یزد سه برد و ۹ امتیاز

۷- صدیق گفتار وارنا یک برد و سه امتیاز

۸- جهان‌بین چهارمحال بدون برد و امتیاز

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا