اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ ملت‌های والیبال: پیروزی ملی پوشان ایران مقابل صربستان

تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ مقابل صربستان قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، پنجمین روز هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲ امروز (شنبه ۱۸ تیرماه) با ۶ دیدار در دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم پیگیری می‌شود.

در دومین دیدار شهر گدانسک تیم‌های ملی والیبال ایران و صربستان در سالن ارگو آرنا به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی با نتایج ۳۵ بر ۳۳، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۲ حریف را مغلوب خود کردند تا تیم ملی والیبال ایران به عنوان هفتمین تیم صعود کننده به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها معرفی شود. به این ترتیب ملی‌پوشان والیبال کشورمان در شب عید سعید قربان عیدی دلچسبی را به مردم خوب کشورمان دادند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

 

ست اول با سرویس میلاد عبادی‌پور آغاز و با سرویس این کاپیتان به پایان رسید. در این ست دو تیم با رقابتی نزدیک تا امتیاز ۳۳ پیش رفتند و در نهایت این شاگردان بهروز عطایی بودند که با نتیجه ۳۵ بر۳۳ ست اول را به نفع خود به پایان رساندند.

در این ست تیم ملی کشورمان در حمله با ۲۲ امتیاز نسبت حریف برتری داشت و دفاع نیز امتیازهای برابر داشتند. در این ست مردان والیبال ایران دو امتیاز از سرویس به دست آوردند و امیرحسین توخته و امین اسماعیل‌نژاد هر کدام هفت امتیاز کسب کردند.

ست دوم با کسب یک امتیاز از سوی تیم ملی ایران آغاز شد و با بازی خوب بازیکنان اختلاف امتیاز را به عدد ۶ رساندند اما از امتیاز ۱۶ صربستانی‌ها از فرصت مصدومیت میلاد عبادی‌پور بهره بردند و اختلاف امتیاز را کاهش دادند اما یک بار دیگر از امتیاز ۲۰ تیم ملی والیبال ایران بازی را به دست گرفت و توانست نتیجه را ۲۵ بر ۲۱ به پایان برساند تا برای دومین ست متوالی حریف را مغلوب خود کند. برتری در حمله، دفاع و سرویس در ست دوم هم مانند ست اول از آن مردان والیبال ایران بود.

 

هرچند شاگردان کولاکوویچ ست سوم را با کسب امتیازی به نفع خود آغاز کردند، اما جوانان ایرانی با بازی کم اشتباه خود یک بار دیگر اختلاف امتیاز را به عدد ۶ رسانده و با برتری در این ست پیروز این مسابقه سخت شدند.

کوار ولاستیمیل از جمهوری چک به عنوان داور اول و راب اندرو از کانادا به عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز این مسابقه را به همراه ایرانیان ساکن لهستان نظاره‌گر بود.

دو تیم ایران و صربستان در تاریخ والیبال ۱۲ بار به صورت رسمی با هم مسابقه دادند که با این پیروزی ۶ پیروزی از آن کشورمان شده است و هفت بار صربستان بازی را به نفع خود به پایان رسانده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا