اخبار ورزشیورزش بانوان

لیگ جهانی کاراته وان| علیپور اولین فینالیست کاراته ایران در سال ۲۰۲۰

رزیتا علیپور نماینده وزن ۶۱- کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان با شکست نماینده ترکیه نخستین فینالیست کاراته ایران در سال ۲۰۲۰ لقب گرفت.

به گزارش  پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نخستین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته، موسوم به کاراته وان از سری A  در سال ۲۰۲۰ عصر،امروز جمعه با حضور ۴۶۶ کاراته‌کا از ۶۵ کشور به میزبانی کشور شیلی و در شهر سانتایگو آغاز شده است.

وزن ۵۵- کیلوگرم بانوان:

دور اول:
طراوت خاکسار ۴
جولیانا نواک از آرژانتین صفر

دور دوم:

طراوت خاکسار ۸
گابریلا سروین از پاراگوئه صفر

دور سوم:
طراوت خاکسار ۲
سارا کاردین از ایتالیا ۴

حریف خاکسار در این مرحله ۲ طلا و یک برنز کاراته وان های ۲۰۱۸ و مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۴ را در کارنامه خود داشت. با راهیابی سارا کاردین ایتالیایی به فینال، طراوت خاکسار در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه می دهد.

وزن ۵۰- کیلوگرم:

دور اول:
سارا بهمنیار ۷
جولیانا دی اولیورا از برزیل صفر

دور دوم:

سارا بهمنیار ۴

آیچا سایا از مراکش ۲

دور سوم:
سارا بهمنیار ۲
سراپ اوزچلیک از ترکیه ۶

بهمنیار در این رقابت ها به مصاف نماینده ترکیه رفت که این کاراته‌کا، ۶ طلا، یک نقره و ۲ برنز کاراته وان های ۲۰۱۹ را در کارنامه خود دارد. برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و یک طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. با رسیدن سراپ اوزچلیک به دیدار فینال، سارا بهمنیار راهی دیدار رده بندی شد و برای کسب مدال برنز به مصاف برنده چین و لهستان خواهد رفت.

وزن ۶۱- کیلوگرم:

دور اول:
رزیتا علیپور ۵
جولیا آنجلوچی از ایتالیا صفر

دور دوم:
رزیتا علیپور۳
کارولینا ویدلا از شیلی ۱

دور سوم:
رزیتا علیپور ۳
لیلا هورتالت از فرانسه صفر

نیمه نهایی:
رزیتا علیپور ۸
مروه کوبان از ترکیه صفر

حریف ترکیه‌ای علیپور مدال طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و یک طلا و یک برنز کاراته وان های ۲۰۱۹ را در کارنامه خود دارد. علیپور با این پیروزی موفق شد اولین کاراته‌کای ایران در سال ۲۰۲۰ باشد که به فینال مسابقات لیگ جهانی راه یافته است.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا