اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال| پیروزی سپاهان/نتایج و جدول رده بندی

نتایج کامل بازی‌های هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور مشخص شد.

به گزارش پیشرو ورزش، هفته نهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهار‌شنبه) با هفت دیدار در شهرهای تهران سیرجان، یزد، گنبد، رامسر، تهران، گرگان و رفسنجان پیگیری شد. فولاد مبارکه سپاهان اصفهان صدرنشین بدون شکست لیگ برتر مردان این هفته و در شصتمین مسابقه این رقابت‌ها در رامسر به مصاف هورسان رفت و با شکست سه بر صفر میزبان خود همچنان در صدر جدول باقی ماند.

شاگردان مسعود آرمات سرمربی هورسان رامسر در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ مغلوب نماینده اصفهان شدند تا با دو برد، هفت شکست و ۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول باقی بماند. البته نتیجه دیدار سایپا و شهداب یزد می‌تواند یک رتبه جایگاه هورسان را کاهش دهد.

نادر انصاری، علیرضا قریب و وحید خراسانی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، داور اول و داور دوم، قضاوت و نظارت بر این مسابقه را برعهده داشتند. این دیدار ۱۰۰ دقیقه طول کشید و ناصر رحیمی‌پناه بازیکن شماره ۱۵ هورسان در ست دوم کارت زرد دریافت کرد.

پنجمین برد مریوانی‌ها ثبت شد

تیم والیبال راه‌یاب ملل مریوان در هفته نهم لیگ برتر مردان در سالن ۹ دی رفسنجان میهمان مس بود و موفق به شکست سه بر یک میزبان خود شد تا به پنجمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابد. مسی‌ها در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کردند تا ششمین شکست خود را تجربه کنند.

راه‌یاب با کسب این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و حتما در جدول صعود خواهد داشت که باید تا پایان مسابقات صبر کرد تا رتبه نهایی این تیم در پایان هفته نهم مشخص شود. احمد دامغانی‌نژاد ناظر فنی این مسابقه بود و محمد آقایی و مهرداد شوشتری به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. ابوالفضل علی‌پور بازیکن تیم راه‌یاب مریوان و مرتضی خبزی فیزیوتراب مس رفسنجان در این مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

پیروزی سخت مدافع عنوان قهرمانی

تیم فولاد سیرجان ایرانیان که خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی جهان آماده می‌کند، در مسابقه این هفته لیگ برتر مردان میزبان شهرداری ورامین بود و این تیم را سه بر دو شکست داد تا به پنجمین برد خود در این فصل از مسابقات دست یابد.

مدافع عنوان قهرمانی در ست‌های اول، دوم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۱ شهرداری ورامین را از پیش رو برداشت و در ست سوم و چهارم ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ مغلوب شد تا ۱۳ امتیازی شود. نماینده ورامین نیز پنجمین ناکامی فصل خود را تجربه کرد و ۱۲ امتیازی شد.

خلیل یگانه‌مجد، کیوان عابدزاده و علیرضا پوردهقان به ترتیب به عنوان ناظر فنی، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. در این مسابقه که ۱۴۸ دقیقه طول کشید، رشید یوسفی بازیکن ورامین در ست سوم کارت زرد دریافت کرد.

شهد پیروزی بر کام یزدی‌ها

تیم والیبال شهداب یزد پس از دو هفته ناکامی، موفق به شکست سایپا شد تا پنجمین برد خود را به دست آورد. تیم‌ شهداب یزد پس از دو شکست متوالی مقابل هورسان در رامسر و فولاد سیرجان در بازی خانگی، این هفته در سالن اختصاصی شهداب پذیرای نارنجی سایپا بود و این تیم را سه بر دو شکست داد.

شاگردان ناصر شهنازی سرمربی سایپا در ست‌های اول و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ و ۲۶ بر ۲۴ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۳ مغلوب میزبان شدند تا تنها یک امتیاز از این مسابقه به دست آورند.

امیر طلوع‌کیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند. قضاوت این دیدار نیز برعهده محمد محبوب‌عشق‌دوست و بهزاد جهانگیری به عنوان داوران اول و دوم بود. بابک امیری بازیکن سایپا در ست دوم این مسابقه کارت زرد و ناصر شهنازی سرمربی سایپا در ست سوم کارت قرمز دریافت کردند. این دیدار ۱۳۳ دقیقه طول کشید.

آذرباتری شگفتی‌ساز شد

تیم والیبال آذرباتری ارومیه با شکست پاس گرگان در هفته نهم لیگ برتر شگفتی‌ساز این هفته از رقابت‌ها شد. در یکی از بازی‌های پنج سته این هفته تیم پاس گرگان که در رتبه دهم جدول قرار داشت، در خانه سه بر دو مغلوب آذرباتری شد تا تنها یک امتیاز از میزبانی به دست آورد.

شاگردان جوان فرهاد نفرزاده در تیم آذرباتری در ست‌های اول و سوم ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزبان شدند اما در ست‌های دوم، چهارم و پنجم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا دومین برد خود را کسب کنند و هفت امتیازی شوند.

علیرضا داودی، امیر صداقت، وحید پورکاشیان و حامد آقابراری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. میربابک موسوی بازیکن شماره هفت آذرباتری و اسماعیل مسافر بازیکن هفت پاس گرگان در این مسابقه کارت زرد دریافت کردند. همچنین بازیکن شماره ۱۲ آذرباتری (محمد بربست) از مسابقه اخراج شد.

نبرد سنتی‌ را خودروسازان بردند

در یکی از بازی‌های حساس این هفته تیم پیکان با هدایت پیمان اکبری به مصاف شهرداری ارومیه رفت، تیمی که اکبری سال گذشته مسئولیت آن را بر عهده داشت. شهرداری ارومیه قبل از شروع این مسابقه هفت برد و ۲۰ امتیاز در پرونده داشت و با شکست سه بر دو برابر پیکان، ۲۱ امتیازی شد.

پیکانی‌ها نیز با کسب این برد ۱۷ امتیازی از شش برد شدند و در جایگاه سوم باقی ماندند. شاگردان محمدرضا تندروان سرمربی شهرداری ارومیه در ست‌های دوم و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند اما در ست‌های اول، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۹ بر ۱۷ مغلوب میزبان خود شدند.

این مسابقه که دو ساعت و ۵۱ دقیقه طول کشید، با حاشیه‌ها و درگیری بازیکنان دو تیم همراه شد و پوریا فیاضی در ست سوم و عادل غلامی در ست‌ چهارم کارت زرد دریافت کردند. عادل غلامی و محمدرضا حضرت‌پور در ست پنجم نیز کارت قرمز از داور اول گرفتند و آرمین تشکری نیز در این ست اخراج شد.

مسعود یزدان‌پناه ومحمد منصوری ناظران فنی و داوری این دیدار بودند. همچنین قضاوت این مسابقه بر عهده مسعود ذوقی و میثم پارسه به عنوان داوران اول و دوم بودند.

سقوط سه‌پله‌ای لبنیات هزار آمل

در دیگر جدال حساس این هفته تیم شهرداری گنبد از لبنیات هراز آمل پذیرایی کرد و میهمان خود را سه بر یک شکست داد. رقابت دو نماینده گنبد و آمل سابقه دیرینه دارد و جایگاه فعلی آن‌ها در جدول نیز حساسیت این مسابقه را دو چندان کرده بود و شاگردان عظیم جزیده با کسب این پیروزی پنجمین برد خود را به دست آوردند و جای لبنیات را در رتبه چهارم جدول گرفتند.

تیم گنبد در ست سوم این مسابقه پایاپای ۲۵ بر ۲۱ مغلوب شد اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۳۲ بر ۳۰ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید.

اصغر درفش‌کاویان، نورقلی نیازی و بهروز جعفری تیم نظارتی این مسابقه بودند که به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه و ناظر داوری بر عملکرد دو تیم نظارت داشتند. همچنین محمدرضا درفش‌کاویان و اسماعیل رزقی داوران اول و دوم این دیدار بودند که ۱۳۹ دقیقه طول کشید و علی شفیعی بازیکن لبنیات هزار آمل کارت زرد دریافت کرد.

نتایج کامل بازی‌های هفته نهم به شرح زیر است:

پیکان تهران ۳ – شهرداری ارومیه ۲ (۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۱-۲۵ و ۱۹-۱۷)

هورسان رامسر صفر – سپاهان اصفهان ۳ (۲۰-۲۵، ۲۵-۲۷ و ۱۹-۲۵)

شهرداری گنبد ۳ – هراز آمل یک (۲۷-۲۵، ۳۲-۳۰، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۲۲)

فولاد سیرجان ۳ – شهرداری ورامین ۲ (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۹، ۲۳-۲۵، ۲۰-۲۵ و ۱۵-۱۱)

شهداب یزد ۳ – سایپا ۲ (۲۱-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۹، ۲۴-۲۶ و ۱۵-۱۳)

پاس گرگان ۲ – آذرباتری ارومیه ۳ (۲۵-۱۸، ۲۱-۲۵، ۲۵-۲۳، ۲۳-۲۵ و ۱۱-۱۵)

مس رفسنجان یک – راهیاب ملل مریوان ۳ (۲۳-۲۵، ۲۵-۱۸، ۱۵-۲۵ و ۲۰-۲۵)

جدول رده‌بندی در پایان هفته نهم به شرح زیر است:

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا