اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ برتر والیبال: شکست سپاهان صدرنشین

هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به شکست سپاهان مقابل قعرنشین لیگ پیگیری شد.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از  فارس، هفته سیزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه یکم دی‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، تهران، اصفهان، مریوان، ورامین، یزد و گنبد پیگیری شد. تیم شهرداری گنبد که از هفته چهارم دور رفت هدایت آن را عظیم جزیده برعهده گرفت، در هفته سیزدهم این رقابت‌ها و در بازی خانگی به ششمین برد خود دست یافت تا دور رفت را با شش برد و ۱۹ امتیاز به پایان برساند.

این تیم این هفته میزبان هورسان رامسر بود و سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید. شهرداری گنبد بعد از سه شکست متوالی در ابتدای فصل، عملکرد نسبتا خوبی در ۱۰ دیدار بعدی خود در دور رفت با هدایت جزیده به ثبت رساند و در ۶ دیدار فاتح میدان شد.

محمد پژوه ناظر فنی، نورقلی نیازی ناظر ویژه و هادی مرتضوی ناظر داوری مسابقه دو تیم شهرداری گنبد و هورسان رامسر بودند. مجتبی بیداریان و حمیدرضا رسولی نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را که ۹۱ دقیقه طول کشید، برعهده داشتند.

داور نخست این مسابقه دو کارت زرد و قرمز به بازیکنان تیم هورسان نشان داد که سید عیسی ناصری کارت زرد و سعید شیرود کارت قرمز دریافت کرد. فرهاد نظری افشار کمک مربی تیم هورسان نیز در ست دوم از زمین اخراج شد.

شکست خانگی شهداب یزد

تیم‌های شهداب یزد و پیکان تهران در دومین مسابقه هفته سیزدهم دور رفت در سالن اختصاصی شهداب به مصاف یکدیگر رفتند و شهدابی‌ها به رغم میزبانی نتیجه مسابقه را به حریف واگذار کردند. شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان در این مسابقه سه بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲، ۲۰ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۳ میزبان خود را شکست دادند تا به نهمین برد خود در این رقابت‌ها دست یابند.

پیکان با این برد، دور رفت لیگ برتر مردان را با ۹ برد، چهار شکست و کسب ۲۶ امتیاز به پایان رساند و در جایگاه سوم جدول باقی ماند. شهداب یزد نیز با هفت شکست، شش برد و ۱۷ امتیاز به کارش در دور رفت پایان داد و جایگاه نهایی این تیم بعد از پایان دیگر دیدارها مشخص می‌شود. نادر انصاری، داود نافعی و مهرداد شوشتری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

این مسابقه ۱۲۴ دقیقه طول کشید و حمزه زرینی از پیکان و مهدی مهدوی از شهداب یزد کارت زرد از داور اول دریافت کردند. ضمن این‌که تیم پیکان اخطار تاخیر در این مسابقه نیز دریافت کرد.

پیروزی خارج از خانه برای هرازی ها

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سیزدهم، تقابل لبنیات هراز آمل و راه‌یاب ملل مریوان بود؛ دو تیمی که تا پایان هفته دوازدهم، ۷ برد و ۲۰ امتیاز کسب کرده بودند. با این تفاوت که شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات یک پله بالاتر از راه‌یاب و در رده چهارم قرار داشتند.

لبنیات هراز آمل در این مسابقه با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید و با هشت برد، ۲۳ امتیازی شد. راه‌یاب ست دوم را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را به میهمان خود واگذار کرد.

این دیدار که در مدت زمان ۱۲۶ دقیقه انجام شد، پیش‌تر قرار بود به میزبانی آملی‌ها برگزار شود اما با درخواست دو تیم برای تغییر میزبانی، به میزبانی راه‌یاب ملل در مریوان برگزار شد. عباس امانی و مسعود قاری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند و علیرضا قریب و اسماعیل رزقی هم به عنوان داور اول و دوم، این رقابت را قضاوت کردند.

نهمین شکست سایپا

تیم سایپا تهران در دیگر مسابقه این هفته و در خانه والیبال تهران میزبان مس رفسنجان بود و سه بر یک مغلوب این تیم شد تا نهمین شکست فصل خود را تجربه کند. شاگردان ناصر شهنازی در تیم سایپا در این مسابقه با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب میهمان خود شدند.

امیر طلوع‌کیان، محمد منصوری و محسن ترابی، تیم نظارتی این مسابقه بودند که به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه و ناظر داوری بر دیدار دو تیم سایپا و مس رفسنجان نظارت کردند. امید فولادی‌وندا و حامد آقابراری نیز داوران اول و دوم این دیدار بودند که ۱۲۶ دقیقه طول کشید و طی آن آرش کشاوری بازیکن شماره ۱۴ سایپا و امین رضوی بازیکن شماره ۱۸ مس رفسنجان کارت زرد دریافت کردند. بنیامین ایگدری بازیکن شماره ۱۲ سایپا هم به دلیل رفتار ناشایست کارت قرمز گرفت.

شهنازی: در اجرای برنامه های خود مشکل داشتیم

ناصر شهنازی، سرمربی تیم والیبال سایپا درمورد این شکست اظهار داشت: ما بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتیم. در مقابل تیم مس هم عملکرد کم نقصی داشت و توانست به ما ضربه بزند. برای این بازی برنامه داشتیم، اما در اجرای برنامه های خود دچار مشکل بودیم.

وی ادامه داد: در مجموع دور رفت می توانستیم امتیازهای بیشتری جمع کنیم، اما این امر محقق نشد. هنوز یک نیم فصل دست نخورده باقی مانده و باید از آن به خوبی استفاده کنیم. سایپا این توان را دارد تا به جایگاه واقعی خود برسد.

سرمربی تیم والیبال سایپا درمورد ادامه همکاری اش با این تیم تصریح کرد: از طرف من مشکلی برای ادامه همکاری وجود ندارد. به هر حال مدیران مجموعه باید در این خصوص تصمیم بگیرند.

سیرجان روی نوار شکست

فولاد سیرجان ایرانیان در آخرین تقابل خود در هفته پایانی دور رفت، میزبان شهرداری ارومیه‌ای بود که پیش‌تر جایگاهش را در رده دوم جدول تبیت کرده بود. شاگردان سعید رضایی در تیم سیرجان قصد داشتند این هفته با استفاده از امتیاز میزبانی تکانی به رتبه دهمی‌شان در جدول بدهند اما رقیب سرسختی همچون شهرداری ارومیه که سکوی قهرمانی را هدف گرفته، چنین اجازه‌ای به سیرجانی‌ها نداد تا این دیدار با نتیجه سه بر دو به سود ارومیه تمام شود.

شاگردان سعید رضایی در تیم سیرجان در ست‌های دوم و سوم موفق به کسب امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۸ شدند. شهرداری ارومیه هم در ست‌های اول، چهارم و پنجم امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۱۵ بر ۱۳ را به سود خود ثبت کرد تا ۳۰ امتیازی شود.

ابراهیم محبوب عشقدوست و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی به عنوان ناظر فنی و داوری، تیم نظارتی مسابقه بودند و وحید پورکاشیان و میثم پارسه هم به عنوان داور اول و دوم، قضاوت بازی را برعهده داشتند. رقابت دو تیم در مدت زمان ۱۴۲ دقیقه انجام شد و در آن الکساندر بلاگوجویچ بازیکن شماره ۳ فولاد سیرجان و رحمان داودی بازیکن شماره ۱۱ ارومیه در ست چهارم کارت زرد گرفتند.

سربازهای گرگانی‌ بازهم پیروز شدند

این هفته شهرداری ورامین میزبان پاس گرگان بود. دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که تقابل این دو تیم در تقابل غیرمستقیم با شهرداری گنبد، به عنوان‌ تیم‌های میان‌جدولی، نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییرات میان جدول داشت؛ رقابتی که در یک رالی پنج‌سته در نهایت با نتیجه سه بر دو به سود گرگانی‌ها تمام شد.

در این دیدار پاس گرگان در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب به امتیاز ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۳ رسید و شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین هم ست اول و چهارم را با کسب امتیاز ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۹ به پایان بردند.

این بازی در مدت زمان ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه برگزار شد. در این بازی، محمد امین بازیکن شماره ۶ پاس گرگان در ست دوم و آرش تقوی بازیکن شماره ۵ ورامین در ست سوم کارت زرد گرفتند. مصطفی باقری بازیکن شماره ۱۵ پاس گرگان هم در ست چهارم از بازی اخراج شد. بهرام سلیمانی، محمدرضا درفش‌کاویان و علی‌اصغر ثابتی‌پور هم به عنوان ناظر فنی، داور اول و دوم، نظارت و قضاوت داشتند.

تنها صفر جدول پاک شد

رقابت تیم صدرنشین و قعرنشین جدول رده‌بندی، از جمله بازی‌های دیدنی این هفته بود. فولاد مبارکه سپاهان قهرمان نیم‌فصل در این مسابقه سه بر دو مغلوب آذرباتری شد تا آخرین دیدار دور رفت لیگ برتر مردان با شگفتی‌سازی همراه شود.

نماینده ارومیه که اخیرا هدایت نیمکتش را به رحمان رئوفی سپرده است با شروع مقتدرانه در این دیدار و کسب امتیاز ۲۹ بر ۲۷ در ست اول خط و نشان معناداری برای قهرمان نیم‌فصل کشید. هرچند که شاگردان رحمان محمدی‌راد در ست‌های دوم و سوم موفق به پیروزی و کسب امتیاز ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۴ شدند، اما شاگردان رئوفی با پیروزی ۲۶ بر ۲۴ در ست چهارم، سرنوشت برنده بازی را به ست پنجم کشیدند؛ جایی که آذرباتری ارومیه موفق شد با کسب پوئن ۱۵ بر ۱۳ قهرمان نیم‌فصل را شکست دهد و ضمن شگفتی‌سازی، اولین شکست فولاد مبارکه سپاهان را رقم بزند.

بدین ترتیب تیم فولاد مبارکه سپاهان که پیشتر قهرمانی‌اش در نیم فصل قطعی شده بود، دور رفت را با ۱۲ برد، یک شکست و ۳۶ امتیاز به پایان رساند و آذرباتری نیز با سه برد، ۱۰ شکست و ۹ امتیاز به کار خود در دور رفت پایان داد، اما انگیزه بازیکنان این تیم با شکست فولاد سپاهان برای آغاز دور برگشت دو چندان شد.

امین برق‌لشگری، رضا خان‌محمدی، مجید شوشتری، احمد سرمست و محمد آقایی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر، ناظر ویژه، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند. این رقابت در مدت زمان ۱۵۰ انجام شد و طی آن محمدعلی فلاح بازیکن شماره ۲ آذرباتری از ناحیه مچ پا آسیب دید.

نتایج کامل هفته سیزدهم لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

فولاد سیرجان ایرانیان ۲ – شهرداری ارومیه ۳ (۱۹-۲۵)، (۲۵-۲۲)، (۲۵-۱۸)، (۱۸-۲۵)، (۱۳-۱۵)

راه‌یاب ملل مریوان یک – لبنیات هراز آمل ۳ (۲۳-۲۵)، (۲۵-۲۳)، (۲۳-۲۵)، (۲۲-۲۵)

سایپا یک – مس رفسنجان ۳ (۲۲-۲۵)، (۲۵-۱۹)، (۲۱-۲۵)، (۲۱-۲۵)

شهرداری ورامین ۲- پاس گرگان ۳ (۲۵-۲۰)، (۲۲-۲۵)، (۲۳-۲۵)، (۲۵-۱۹)، (۱۳-۱۵)

شهداب یزد یک – پیکان ۳ (۲۰-۲۵)، (۲۲-۲۵)، (۲۵-۲۰)، (۲۳-۲۵)

شهرداری گنبد ۳- هورسان رامسر صفر (۲۵-۱۷)، (۲۵-۲۲)، (۲۵-۲۰)

فولاد مبارکه سپاهان ۲ – آذرباتری ارومیه ۳ (۲۷-۲۹)، (۲۵-۱۹)، (۲۵-۱۴)، (۲۴-۲۶)، (۱۳-۱۵)

جدول رده بندی در پایان هفته سیزدهم به شرح زیر است:

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا