اخبار ورزشیورزش بانوان

لیگ برتر والیبال بانوان تعطیل شد

نشست فوق‌العاده نحوه ادامه لیگ برتر والیبال امروز دوشنبه برگزار و تعطیلی لیگ برتر بانوان قطعی شد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با توجه به نگرانی‌های موجود درباره شیوع بیماری کرونا، نشست تصمیم‌گیری درباره نحوه ادامه لیگ برتر والیبال ایران، عصر امروز به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار شد.

در این نشست، وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون، علی فتاحی سرپرست دبیرکلی، منوچهر پورحسن سرپرست سازمان لیگ، مهناز شاددل مشاور رئیس، علی فرخی رئیس کمیته انضباطی و سرمربیان و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری مردان و بانوان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، رئیس فدراسیون والیبال با ارائه گزارشی از میزان گسترش ویروس کرونا در کشور و ضرورت توجه به سلامت جامعه به ویژه خانواده والیبال، گفت: در این جلسه باید برای ادامه لیگ برتر با شرایط خاص جامعه و بحران ویروس کرونا، تصمیم‌گیری کنیم.

محمدرضا داورزنی تاکید کرد: مهمترین موضوع برای این تصمیم‌گیری، سلامتی مردم و خانواده والیبال است زیرا بر اساس سیاست‌‌های وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا، کمک به حفظ سلامتی جامعه، اولویت نخست دولت است.

وی با بیان این که تا دهم فروردین ماه برای معرفی نماینده ایران در باشگاه‌های آسیا فرصت داریم، افزود: به رغم اهمیت اجرای تقویم مسابقات داخلی، باید به نحوی عمل کنیم که سلامتی مردم در خطر قرار نگیرد.

داورزنی در ادامه با بیان این که موضوع شیوع ویروس کرونا موضوعی بین‌المللی و  ملی برای ایران است و تصمیم‌گیری درباره برگزاری مسابقات، تنها در اختیار فدراسیون نیست، گفت: احتمالا مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا در تایلند نیز تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرد و زمان و مکان آن تغییر کند.

وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه گفت: واقعیت این است که فعلا این هفته و هفته آینده، نمی‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم. برای تور جهانی والیبال ساحلی نیز با فدراسیون جهانی مکاتبه کردیم و به زودی درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. احتمالا تورجهانی سه ستاره بندرعباس نیز به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال نیز به هفت دیدار معوقه لیگ برتر مردان تا کنون اشاره کرد و گفت: از نظر زمان‌بندی، اگر یک بازی هم به تاخیر بیافتد، نمی‌توانیم تا دهم فروردین لیگ را به پایان برسانیم.

منوچهر پورحسن تاکید کرد: در حال حاضر، تصمیم‌گیری برای برگزاری مسابقات در اختیار سازمان لیگ نیست و شورای تامین استان‌ها در این خصوص تصمیم‌گیرنده هستند و حتی چند دقیقه قبل از شروع مسابقه، برگزاری آن را متوقف می‌کنند.

وی با یادآوری این که ادامه برگزاری لیگ منوط به برگزاری همه بازی‌ها است، گفت: مسابقات به هم وابسته هستند و نمی‌توان برخی بازی‌ها را برگزار کنیم و برخی را برگزار نکنیم.

اکثر نمایندگان شرکت‌کننده در این نشست، به اهمیت سلامتی جامعه تاکید کردند، اما تصمیم‌گیری درباره تعطیلی لیگ برتر را منوط به بررسی بیشتر مشکلات آن دانستند. این نمایندگان، نگرانی خود را درباره چند موضوع از جمله شرایط سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها، قراردادهای کادر فنی و بازیکنان با باشگاه‌ها، حفظ حامیان مالی والیبال و… دانستند.

محورهای تاکید شده در نشست فوق‌العاده نحوه ادامه لیگ برتر

سلامت جامعه اولویت نخست تصمیم‌گیری است.
برای مسابقات، نیاز به ادامه تمرینات است و فعلا شرایط تمرین نیز مهیا نیست.
در ورزش والیبال چون دست نقش زیادی دارد، نگرانی بیشتری نسبت به شیوع بیماری کرونا نسبت به سایر ورزش‌ها دارد.
تصمیم‌گیری درباره لیگ برتر، وابسته به تصمیم‌های کلان جامعه دارد.
موضوع کرونا حتما در برنامه مسابقات آسیایی و جهانی نیز تغییراتی ایجاد خواهد کرد.
برای تعطیلی لیگ برتر، باید مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری تصمیم‌گیری کنند.
در جمع‌بندی این موضوع، به حق و حقوق بازیکنان و مربیان توجه شود.
شرایط فعلی جامعه، برای برگزاری مسابقات لیگ برتر مناسب نیست.

در پایان تصمیم‌گیری شد که لیگ برتر بانوان تعطیل شود و نماینده‌ای از ایران به مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا اعزام نشود و درباره لیگ برتر مردان نیز این موضوع منوط به مشخص شدن وضعیت کل کشور و شرایط شیوع بیماری کرونا در چند روز آینده شد تا با اولویت قرار دادن سلامت مردم و جامعه والیبال، تصمیم متناسب گرفته شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا