اخبار ورزشیفوتبال جهان

لیورپول ۵-چلسی۳: جشنواره گل برای جشن قهرمانی

لیورپول در آخرین دیدار خانگی اش در رقابت های این فصل لیگ برتر، موفق شد با نتیجه ۵-۳ چلسی را شکست بدهد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از “ورزش سه”، شاگردان یورگن کلوپ که امشب قهرمانی شان در رقابت های این فصل را جشن می گیرند، در دیداری جذاب و تماشایی، موفق شدند با نتیجه ۵-۳ چلسی را شکست بدهند.

قرمزها از هفته ها قبل قهرمانی شان در رقابت های این فصل را قطعی کردند اما در دیدار امشب هم کاملا باانگیزه ظاهر شدند تا در شبی که قرار است بعد از ۳۰ سال قهرمانی در فوتبال انگلیس را جشن بگیرند، به یک پیروزی به یاد ماندنی برسند. از سوی دیگر، چلسی با این شکست، فرصت صعود به رتبه سوم جدول لیگ برتر را از دست داد و ممکن است این شکست حتی به قیمت ازدست دادن سهمیه چمپیونزلیگ برای این تیم تمام شود.

لیورپولی ها بازی را بهتر آغاز کردند اما این چلسی بود که در دقیقه ۷ صاحب اولین موقعیت بازی شد ولی ضربه سر میسون مونت از بالای دروازه میزبان به بیرون رفت.

برتری لیورپولی ها ادامه داشت و این تیم بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت تا اینکه در دقیقه ۲۳، نبی کیتا گل اول بازی را به ثمر رساند. در میانه زمین چلسی بود که فابینیو با هوشیاری توپ ویلیان را زد و کیتا صاحب توپ شد. او هم با یک شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه، کپا را مغلوب کرد.

بعد از این گل هم این لیورپول بود که بر بازی تسلط داشت اما در دقیقه ۳۲، میسون مونت روی یک پاس پشت مدافعان لیورپول، گل تساوی را به ثمر رساند ولی داور بعد از استفاده از VAR، این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

در حالی که آبی ها برای زدن گل تساوی پیش کشیدند، در دقیقه ۳۸ لیورپول به گل دوم رسید. روی یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه چلسی بود که ترنت الکساندر آرنولد با یک ضربه تماشایی، توپ را به قعر دروازه چلسی فرستاد.

بعد از این گل هم از فشار لیورپولی ها کاسته نشد و در دقیقه ۴۳، این تیم به گل سوم رسید. روی یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه چلسی بود که توپ در محوطه جریمه به صلاح رسید و پاس کوتاه او را جورجینیو واینالدوم با یک ضربه محکم به طاق دروازه چلسی کوبید.

بازیکنان میهمان که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه ۳+۴۵، یکی از گل های خورده را جبران کردند. ابتدا این ویلیان بود که پاس پشت پای مارکوس آلونسو را زد اما آلیسون با یک واکنش مناسب توپ را دفع کرد ولی توپ دوم مقابل دروازه به الیویه ژیرو رسید و او هم با یک شوت محکم، کار را تمام کرد و نیمه اول با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید.

نیمه دوم را هم لیورپول بهتر آغاز کرد و صلاح می توانست خیلی زود اختلاف را به سه گل افزایش بدهد اما صلاح که تقریبا در موقعیت تک به تک با کپا قرار گرفته بود، با یک ضربه بد توپ را به بیرون زد.

اما سرانجام در دقیقه ۵۵، قرمزها به گل چهارم رسیدند. روی ارسال الکساندر آرنولد از سمت راست بود که فیرمینو با حرکت از بین دو مدافع چلسی، با یک ضربه سر قدرتمندانه کار را تمام کرد.

لمپارد که همه چیز را از دست رفته می دید، در دقیقه ۵۹ با سه تعویض همزمان، تامی آبراهام، کریستین پپولیشیچ و کالوم هادسون اودوی را به زمین فرستاد و دو نفر از این بازیکنان، در دقیقه ۶۱، گل دوم آبی ها را رقم زدند.

پولیشیچ که در سمت چپ زمین صاحب توپ شده بود، بعد از یک حرکت انفرادی تماشایی و پشت سر گذاشتن سه بازیکن حریف، با یک پاس عالی، تامی آبراهام را در مقابل دروازه صاحب موقعیت کرد و او هم با یک بغل پا، دروازه لیورپول را باز کرد.

آبی ها که با این گل احیا شده بودند، به حملات شان ادامه دادند و در دقیقه ۷۴، به گل سوم رسیدند. روی اشتباه مدافعان لیورپول در میانه زمین بود که چلسی یک حمله سریع را ترتیب داد و با ارسال هادسون اودوی به محوطه جریمه، پولیشیچ با یک کنترل خوب و چرخشی دیدنی، توپ را به گوشه دروازه آلیسون فرستاد.

بازیکنان چلسی که به کسب امتیاز از این دیدار امیدوار شده بودند، به حملات شان ادامه دادند اما این لیورپول بود که در دقیقه ۸۴، به گل پنجم رسید. روی یک ضد حمله سریع بود که رابرتسون از سمت چپ فرار کرد و ارسال او به محوطه جریمه را در نهایت چمبرلین با یک شوت محکم، تبدیل به گل آخر باز کرد.

تیم میهمان که از جبران نتیجه ناامید شده بود، در دقایق پایانی تلاش چندانی انجام نداد و در نهایت بازی با برتری ۵-۳ قرمزها به پایان رسید.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا